Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη

0

 Η προσφορά του Herbie Hancock, στην τζαζ κατ’ αρχάς, υπήρξε/είναι τεράστια. Δεν είναι μόνο το γεγονός πως της έδωσε μερικά από τα πιο σημαντικά, σύγχρονα να τα πούμε, στάνταρντ της, όπως για παράδειγμα τα περίφημα “Watermelon man” (1962) και “Cantaloupe island” (1964) είναι και το γεγονός πως έφερε την τζαζ, από πολύ νωρίς, σ’ επαφή με το fusion, το funk (ή το jazz-funk) και τα σύνθια γενικότερα, δημιουργώντας με το “Rockit” (1983) ένα μνημείο του electro-funk, που ακόμη και σήμερα ακούγεται εντελώς φρέσκο και προχωρημένο – και έτοιμο για το… δεν-ξέρω-πιο… χιλιοστό-τόσο mix του. Δημιουργός πολυσύνθετος και με σημαντική δραστηριότητα στο θέαμα, το κινηματογραφικό βασικά (και όχι μόνο ως συνθέτης), ο 76χρονος Herbie Hancock είναι ένας εν ζωή μύθος.

Δημιουργός πολυσύνθετος και με σημαντική δραστηριότητα στο θέαμα, το κινηματογραφικό βασικά (και όχι μόνο ως συνθέτης), ο 76χρονος Herbie Hancock είναι ένας εν ζωή μύθος.

1.

Γεννημένος στο Σικάγο το 1940, ο Herbie Hancock μελετά κλασική μουσική και πιάνο από μικρός, και μόλις στα έντεκά του είναι ένα «παιδί θαύμα». Στα διπλά χρόνια του, στα 22, είναι κι ένα «τζαζ θαύμα», γιατί τότε ηχογραφεί το “Takin’ Off” [Blue Note, 1962]. Tο άλμπουμ αυτό (στο οποίο συμμετέχει και ο θρύλος τενόρο σαξοφωνίστας Dexter Gordon) περιλαμβάνει το “Watermelon man”, ένα κομμάτι του hard bop που θ’ αφήσει άφωνους απαξάπαντες. Και για τη μελωδία, αλλά και για τον σπάνιο αρμονικό πλούτο του. Οι εκατοντάδες(!) ηχογραφημένες διασκευές του το αποδεικνύουν.

2.

Το 1963 ο Herbie Hancock μπαίνει στο συγκρότημα (κουιντέτο) του Miles Davis και μαζί ηχογραφούν τα άλμπουμ “E.S.P.” [Columbia, 1965], “Miles Smiles” [Columbia, 1967], “Sorcerer” [Columbia, 1967], “Nefertiti” [Columbia, 1968], ενώ με προσθήκες και άλλων μουσικών τα “Miles in the Sky” [Columbia, 1968] και “Filles de Kilimanjaro” [Columbia, 1968/69]. Από τους τίτλους και μόνο αντιλαμβανόμαστε όλοι περί τίνος πρόκειται. Ένα μεγάλο κομμάτι τού… βιβλίου της τζαζ των sixties έχει να κάνει μ’ αυτά τα άλμπουμ, με το κουιντέτο του Miles (Wayne Shorter τενόρο, Herbie Hancock πιάνο, Ron Carter κοντραμπάσο, Tony Williams ντραμς, Miles Davis τρομπέτα) να αποτελεί έκτοτε ένα από τα δυο-τρία σημαντικότερα γκρουπ στην τζαζ ιστορία.

3.

Ο Hancock βεβαίως ηχογραφεί και προσωπικούς δίσκους την ίδια εποχή – πέραν του κουιντέτου τού Miles. Έτσι, αυτή την περίοδο δίνει τα επίσης συναρπαστικά άλμπουμ “Empyrean Isles” [Blue Note, 1964] στο οποίο ακούγεται το“Cantaloupe island” και “Maiden Voyage” [Blue Note, 1966] με το φερώνυμο κομμάτι να σπάει κόκκαλα. Είναι η εποχή όπου ο Herbie Hancock γίνεται ήρωας και για την ποπ, αφού γράφει το σάουντρακ για την ταινία του Michelangelo Antonioni Blow-Up (1966/67). Όποιοι γουστάρουν τους Yardbirds να τα σπάνε και αρέσκονται να βλέπουν τους «χαμένους» στην πραγματικότητα ή τις παραισθήσεις τους πρωταγωνιστές στο Λονδίνο της εποχής (το swinging London), ακούν την ίδια στιγμή και τα φοβερά θέματα του αμερικανού πιανίστα.

Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Ο Hancock νοιώθει να περιορίζεται μέσα σ’ ένα ακραιφνές jazz label, όπως ήταν η Blue Note, αποφασίζοντας να μεταπηδήσει στην πολυσυλλεκτική Warner Bros...

4.

Το τελευταίο άλμπουμ τού Herbie Hancock στην Blue Note και σίγουρα το πιο πολιτικό του είναι το “The Prisoner”, που κυκλοφόρησε το 1969. Ο Hancock έχει αποχωρήσει πια από το γκρουπ του Miles Davis και εισπράττοντας το κλίμα της «μαύρης συνείδησης», τον πολύπλευρο αγώνα δηλαδή των Αφροαμερικανών για την εξάλειψη του ρατσιστικού μίσους, δημιουργεί ένα πυκνό έργο αφιερωμένο κατά βάση στον Martin Luther King Jr. (είχε δολοφονηθεί ένα χρόνο πριν). Το συγκρότημά του είναι πλέον πολυμελές (συνήθως από εννέα έως έντεκα άτομα). Μ’ αυτό το team ο Hancock δηλώνει τις τρανές αναφορές του, στις οποίες, πέραν των διακριτικών πιανιστικών (Bill Evans) και των μελωδικο-αρμονικών (Miles Davis), προστίθενται και οι ενορχηστρωτικές (επιρροή από το έργο του Gil Evans).
 

5.

Ο Hancock νοιώθει να περιορίζεται μέσα σ’ ένα ακραιφνές jazz label, όπως ήταν η Blue Note, αποφασίζοντας να μεταπηδήσει στην πολυσυλλεκτική Warner Bros. Μέχρι το 1972 θα ηχογραφήσει εκεί τρία άλμπουμ, τα οποία θα αποτελέσουν μνημεία ενός καινούριου «ολιστικού» ήχου, που στέκεται σε ίσες αποστάσεις ανάμεσα στην jazz, την soul και το funk, το rock, το fusion και την ηλεκτρονική, δημιουργώντας ανεπανάληπτα δεδομένα. Τα άλμπουμ αυτά ήταν τα: “Fat Albert Rotunda” (1970), “Mwandishi” (1971) και “Crossings” (1972). Ουσιαστικά, η περίοδος αυτή θα κλείσει με το “Sextant” (1973), που σηματοδοτεί και την αρχή της συνεργασίας του με την Columbia. Βαριά avant, ηλεκτρονική τζαζ με τον Herbie Hancock να ομνύει υπέρ του electro εξοπλισμού (Fender Rhodes, Moog synthesizer, Hohner D6 Clavinet, mellotron κ.λπ.).

6.

Το 1973 καθορίζεται από το ξεκίνημα των Headhunters – του άλμπουμ “Head Hunters”, αλλά και του φερώνυμου συγκροτήματος. Ο Herbie Hancock βρίσκεται σε μεγάλη δημιουργική φόρμα, παράγοντας μουσική που θ’ ακούγεται το ίδιο συναρπαστική και ζωντανή 40 plus χρόνια μετά. Το funk έχει πλέον εισχωρήσει βαθειά στη συνείδησή του με αποτέλεσμα οι συνθέσεις του να φλερτάρουν όλο και πιο πολύ με την εξέλιξη της λεγόμενης «μαύρης μουσικής», μεταβαίνοντας σταδιακά από το dope funk του Sly Stone στην πρώιμη disco. Η τζαζ μπορεί να περιμένει…

7.

Το 1974 ο Herbie Hancock γράφει μουσική για τη σκληρή ταινία του Michael Winner “Death Wish” (Ο Εκτελεστής της Νύχτας), στην οποία πρωταγωνιστούσε ο Charles Bronson. Ο Hancock βιώνει την περίοδο τής... αφάνας και της (ωραίας) σαβούρας του blaxploitation, παράγοντας ένα score που βρίθει από μελοδραματικά strings (πολλά strings), space αντηχήσεις και «κακόγουστα» bleeps λειαίνοντας κι αυτός από τη μεριά του το δρόμο για το σάρωμα της disco, που τότε άρχιζε σιγά-σιγά να ξεμυτίζει.

Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Το 1973 o Herbie Hancock βρίσκεται σε μεγάλη δημιουργική φόρμα, παράγοντας μουσική που θ’ ακούγεται το ίδιο συναρπαστική και ζωντανή 40 plus χρόνια μετά...

8.

Το V.S.O.P. κουιντέτο είναι το επόμενο σχήμα-όχημα του Herbie Hancock. Με μεγάλα ονόματα ανάμεσα (Wayne Shorter, Ron Carter, Tony Williams, Freddie Hubbard), ο Hancock με τους V.S.O.P. θα πρωταγωνιστήσει στις jazz-funk σκηνές στο δεύτερο μισό των seventies. Η μουσική του μπορεί να γίνεται πιο απλή στη σύνθεση και την εκφορά της, αποκτά όμως τεράστια δημοτικότητα – κάτι που πάντα ενδιέφερε τον αμερικανό πιανίστα και keyboard player.

9.

Την πιο καθαρόαιμη ας-την-πούμε-έτσι disco ο Herbie Hancock θα την υπηρετήσει με διάφορα άλμπουμ, όπως το “Sunlight” [Columbia, 1978] ή το “Feets, Don’t Fail Me Now” [Columbia, 1979] μέσα από τα οποία θα ξεπεταχθούν και κάποιες… ψιλοεπιτυχίες, αν και το πράγμα έδειχνε πως κάπου είχε κολλήσει… Και κάπως έτσι έρχεται σαν καθαρό νεράκι το… τζαζ-τζαζ άλμπουμ του “Quartet” [Columbia, 1982], στο οποίο εντυπωσιάζει ο νεαρός τότε τρομπετίστας Wynton Marsalis.

10.

Τo 1983 είναι μια χρονιά σταθμός στην μέχρι τότε πορεία του Herbie Hancock. Κυκλοφορεί τον Αύγουστο το άλμπουμ του “Future Shock” [Columbia], με το “Rockit” να αλωνίζει σαν 45άρι από τον Ιούνιο. Το κομμάτι ήταν συντεθιμένο από τους Herbie Hancock, Bill Laswell (Material κ.λπ.) και Michael Beinhorn (προγραμματιστής και… πληκτράς γενικώς) και αποτελεί, όπως γράψαμε και στην αρχή, ένα opus του electro-funk με χιπ-χοπάδικο και σκρατσάδικο αέρα, που και σήμερα… συγκινεί. Μνημειώδες και το (βραβευμένο) video-clip των Godley & Creme, που το βλέπαμε συνέχεια τότε, στην Ελλάδα, στο Μουσικόραμα.

Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter

11.

Η πορεία του Herbie Hancock στον κινηματογράφο έχει σταθμούς και στα eighties – και ο πρώτος είναι το Round Midnight (1986) του Bertrand Tavernier. Μια τζαζ ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσε ένας «άσσος» του τενόρο σαξοφώνου, ο Dexter Gordon (Hancock-Gordon είχαν συνεργαστεί και το ’62, όπως γράψαμε στην αρχή). Πρωταγωνιστούσε και ο Hancock όμως στο Round Midnight, ο οποίος είχε γράψει και τη μουσική – μια μουσική που βραβεύτηκε με Oscar, παρακάμπτοντας άδικα άλλα scores, όπως για παράδειγμα εκείνο του Ennio Morricone για την «Αποστολή» του Roland Joffé. Λέμε «άδικα» επειδή το soundtrack τού “Round Midnight” περιείχε σχεδόν αποκλειστικά ενορχηστρώσεις του Hancock σε παλιά κομμάτια (“Round midnight” του Thelonious Monk, “How long has this been going on?” των Gershwins κ.ά.) και όχι πρωτότυπη μουσική.

Το 1988 ο Herbie Hancock γράφει το soundtrack στη σκληρή ταινία του Dennis Hopper Colors (Τα Χρώματα της Βίας) με τον Sean Penn και τον Robert Duvall.
 

12.

Στα nineties ο Hancock απολαύει ακόμη μεγαλύτερης φήμης, δημοσιότητας και αναγνώρισης, δηλώνοντας παρόν στις νέες χορευτικές κατευθύνσεις (acid jazz κ.λπ.), μέσω των Us3 και του “Cantaloop (Flip fantasia)” (με το σαμπλαρισμένο “Cantaloupe island”), δίνοντας κι ένα άλμπουμ, κάπως ακαδημαϊκό για την περίπτωσή του, που τον εκτόξευσε όμως και σε άλλα ακροατήρια. Ήταν το “Gershwin’s World” [Verve, 1998], στο οποίο συνεργάστηκε με τους Stevie Wonder, Wayne Shorter, Joni Mitchell, Chick Corea κ.ά.

Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter

 

13.

Στη δεκαετία του 2000 συνεχίζεται η ίδια διαδρομή, με τον Hancock να μετατρέπεται κάπως σε ποπ-σταρ συνεργαζόμενος με δεκάδες επωνύμους. Μόνο στο “Possibilities” [Vector, 2005] τον ακούμε δίπλα στους Santana, Christina Aguilera, Leon Russell, Paul Simon, Annie Lennox, Sting, Stevie Wonder και πολλούς άλλους. Είναι όμως και η δεκαετία τού “River: The Joni Letters” [Verve, 2007], στο οποίο διασκευάζει μοναδικά τραγούδια της παλιάς του φίλης Joni Mitchell, έχοντας δίπλα του, και γι’ άλλη μια φορά, τοπ μπάντα συνοδείας (Wayne Shorter σαξόφωνα, Lionel Loueke κιθάρα, Dave Holland μπάσο, Vinnie Colaiuta ντραμς). Το άλμπουμ κερδίζει Grammy, φθάνει στη θέση #5 στο Billboard 200, ενώ γίνεται «επιτυχία» και στην Ευρώπη.

14.

Οι τιμές και οι βραβεύσεις συνεχίζονται και στα 2010s. Ο Herbie Hancock δεν πολυ-ηχογραφεί πια, καθώς το stardom στο οποίο βρίσκεται (Πρέσβης Καλής Θελήσεως της UNESCO κ.λπ.) τον έχει πάει και αλλού. Φυσικά θα ήταν παράλογο, αν ζητούσε κανείς περισσότερα από έναν άνθρωπο που άλλαξε (όσο ελάχιστοι άλλοι) την πορεία της τζαζ, του funk και της ποπ τον τελευταίο μισό αιώνα.

Και στην Ελλάδα…

15.

Την 25η Νοεμβρίου 2008 ο Herbie Hancock με το συγκρότημά του (Terence Blanchard τρομπέτα, Grégoire Maret φυσαρμόνικα, Lionel Loueke κιθάρα, James Genus μπάσο, Kendrick Scott ντραμς) εμφανίστηκαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Αυτό ήταν το βασικό μενού. Το απεριτίφ όμως είχε σερβιριστεί μια νύχτα νωρίτερα στο Half Note, όταν ο Hancock (που βρισκόταν ήδη στην Αθήνα) είχε πάει στο κλαμπ της Τριβωνιανού για να δει και ν’ ακούσει τον παλιό του συνεργάτη ντράμερ Al Foster. Η συνάντηση υπήρξε αναπάντεχη –οδηγώντας σ’ ένα jam με “Cantaloupe island” κ.λπ.– μένοντας αξέχαστη σε όσους είχαν την τύχη να βρίσκονται την πιο κατάλληλη ώρα στο πιο σωστό μέρος. 

Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Herbie Hancock, Al Foster – Αθήνα, Half Note Jazz Club 24/11/2008. Πηγή: περιοδικό Jazz & Τζαζ (#189, 12/2008)
Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Herbie Hancock ηλεκτρικό πιάνο, Buster Williams κοντραμπάσο, Billy Hart ντραμς, την εποχή του “Mwandishi” (1971)
Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Ο Herbie Hancock στη γειτονιά μας (Βελιγράδι) το 1972. Τόσο παλιά…
Herbie Hancock: 15 σταθμοί στην πορεία ενός μεγάλου πιανίστα και συνθέτη Facebook Twitter
Εξώφυλλα από τα άλμπουμ του Herbie Hancock. Επεξεργασία: Ατελιέ/ LIFO

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ