Χρόνια τώρα μαίνεται μία άβολη συζήτηση για τον ρόλο της γυναίκας στη βιομηχανία της διαφήμισης και για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται -εργαλειακά- κυρίως η σεξουαλικότητα της για την προώθηση του όποιου προϊόντος. Πριν από λίγο καιρό μία απογοητευτική έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία απέδειξε ότι τα κορίτσια ήδη από πολύ μικρή ηλικία θεωρούν βασικότερο εφόδιο τους την ομορφιά και χτίζουν την αυτοεκτίμηση τους αποκλειστικά με οτιδήποτε αφορά την εξωτερική τους εμφάνιση.
Με δεδομένο -βάσει στατιστικών και πάλι- ότι σε κάθε 7 ανθρώπους που εργάζονται στην επιστήμη, την τεχνολογία και τα εφαρμοσμένα μαθηματικά αντιστοιχεί μόνο 1 γυναίκα, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παροχής ενέργειας και τεχνολογικών καινοτομιών παγκοσμίως, δημιούργησε την ωραιότερη διαφήμιση επί του θέματος, επιχειρώντας παράλληλα να σπάσει το κατεστημένο και να ανοίξει μία ουσιαστική συζήτηση.
Παίζοντας με τη λέξη "όμορφη" και την αλλαγή του νοήματος της στην αγγλική γλώσσα, όταν χρησιμοποιείται ως επιρρηματικός προσδιορισμός, η διαφήμιση κάνει γκρο πλαν στα πρόσωπα μερικών μικρών κοριτσιών. Δίπλα από τα πρόσωπα τους εμφανίζεται ένα μεγάλο "I am pretty" (μτφ.: "είμαι όμορφη"), το οποίο σταδιακά -και όσο ανοίγει το πλάνο, δείχνοντας τα κοριτσάκια δίπλα σε τηλεσκόπια, σε πάρκα αιολικής ενέργειας, κ.λπ- μετατρέπεται σε "i am pretty curious, i am pretty determined, inventive, focused". (μτφ: "είμαι πολύ περίεργη, αποφασισμένη, εφευρετική, συγκεντρωμένη").
Βέβαια, όση αξία έχει το διαφημιστικό σποτ, που προβάλλεται σχεδόν κάθε βράδυ από το BBC, άλλο τόσο αξίζει να ρίξει κανείς μια ματιά στα σχόλια που έχει συγκεντρώσει το video της ίδιας διαφήμισης στο Youtube, ήδη από πέρσι τον Νοέμβριο, οπότε και κυκλοφόρησε. Όταν ένα αγόρι θεωρεί μάταιες τέτοιες διαφημίσεις, επειδή οι γυναίκες μεγαλώνουν μαθαίνοντας να θέλουν να γίνουν τοπ μόντελ, η απάντηση της εταιρείας είναι άμεση, εξηγώντας του ότι μάλλον ήρθε η ώρα να αλλάξει αυτό...
σχόλια