Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck

Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μουσικοί και νύφες στο Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου.
1

H Margaret Masson Hardie Hasluck (1885 – 1948), ήταν Σκωτσέζα γεωγράφος, γλωσσολόγος, αρχαιολόγος και μελετήτρια. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Αμπερντίν, όπου έλαβε τιμητική διάκριση στις κλασικές σπουδές το 1907, και στη συνέχεια πήγε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές της με άριστα το 1911. Δεν έλαβε όμως πτυχίο διότι το Cambridge δεν έκανε απονομές πτυχίων σε γυναίκες μέχρι το 1948. Στη συνέχεια παρακολούθησε τη Βρετανική Σχολή στην Αθήνα.

Παντρεύτηκε τον Frederick William Hasluck, βοηθό διευθυντή της Βρετανικής Σχολής στην Αθήνα. Ταξίδεψαν μαζί στην Τουρκία και στα Βαλκάνια. Το 1916 ο Frederick έπαθε φυματίωση και πέθανε τέσσερα χρόνια αργότερα στην Ελβετία. Η Margaret μετακόμισε στην Αγγλία όπου επιμελήθηκε τα βιβλία του συζύγου της και τα εξέδωσε με το όνομα Margaret Hasluck. 

Η Hasluck ταξίδεψε στην Αλβανία πραγματοποιώντας ανθρωπολογική έρευνα και έφτιαξε το σπίτι της στο Ελμπασάν, όπου παρέμεινε για 13 χρόνια. Λόγω της δουλειάς της στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Αλβανία για την Αθήνα. Όταν και η Αθήνα έγινε επισφαλής μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη ως σύμβουλος της υπηρεσίας πληροφοριών της βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με το Αλβανικό ζήτημα. Αργότερα πήγε στο Κάιρο ενώ το 1945 διαγνώστηκε με λευχαιμία και μετακόμισε στην Κύπρο και αμέσως μετά στο Δουβλίνο όπου και πέθανε στις 18 Οκτωβρίου του 1948.

Στο αρχείο της υπάρχουν φωτογραφίες της δεκαετίας του 1920-1930 από τα χωριά Βωβούσα, Δίστρατο, Κεφαλόβρυσο, Λάιστα Ζαγορίου, Λαχανόκαστρο, Μαλακάσι, Μέτσοβο, Σαμαρίνα, Σμίξη, Φούρκα και τη Βέροια. Δείτε μερικές από αυτές παρακάτω:

Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ξύρισμα του γαμπρού, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, η νύφη, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, συνοδεία για τον γάμο, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Η καλύβα μιας οικογένειας στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Το πίσω μέρος των βουνών της Κορυτσάς.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Πικ νικ στη Φούρκα Ιωαννίνων, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Υπαίθρια αγορά στα Γρεβενά, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Μιτζιντέι ή Κεφαλόβρυσο Πωγωνίου, ύφανση στον αργαλειό, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Στο Μέτσοβο.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Άπλωμα μαλλιού στο Μέτσοβο, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Τα βουνά στα ανατολικά του Μετσόβου.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Έλληνας ιερέας στη Λάιστα Ζαγορίου, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Δρόμος στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Βλάχοι στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Γωνία στο Μέτσοβο, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Γυναίκα στο Μέτσοβο φορτωμένη με τροφή ζώων, 1915-1922.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Στέγνωμα μαλλιού στη Σαμαρίνα, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Νύφη και ηλικιωμένη γυναίκα στο Μαλακάσι Τρικάλων, 1920-1930.
Τα χωριά της Ηπείρου τη δεκαετία του 1920 μέσα από τον φακό της Margaret Hasluck Facebook Twitter
Γυναίκα πάνω σε γαϊδούρι στο Λαχανόκαστρο (Ωραιόκαστρο) Πωγωνίου, 1920-1930.
Retronaut
1

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
A vote on women getting degrees turns into a riot at Cambridge University (1897)In a rapidly changing educational landscape, Cambridge’s refusal to grant women equality stood out. The University of London was the first to admit women to degrees in 1878, and thereafter the rapid creation of new universities meant that by 1914 there were many institutions offering women degrees. Oxford fell in line in 1920, leaving Cambridge isolated until it gave women full membership of the university in 1948.In 1897 and 1921 requests for equality were put to a vote and were rejected. Why did Cambridge resist the rising tide for so long? Victorian ideas about female intellectual or physical inferiority were soon dispelled. The success of Agnata Ramsay in the Classical Tripos in 1887 and Philippa Fawcett achieving the position of Wrangler in 1890 dispelled myths about women’s capability for academic success. More important was a sense that, unlike other universities, Cambridge existed to produce certain kinds of elite masculinity that were best cultivated in exclusively male environments. Also important was the fear that granting women degrees would give them a say in running the university.In 1897 the proposal was carefully worded to grant women formal recognition of their degrees, but no share in university government. Despite this on 21 May 1897 Cambridge University rejected the notion by 1713 votes to 662 to grant full degrees to women.In this image the crowds of almost exclusively men stretch down King’s Parade.https://cudl.lib.cam.ac.uk/view/PH-UA-PHOT-00174-00002/1+φωτογραφίες: Rockets attached to sticks and singed fragments of confetti have been found in a box at Cambridge University Library(Confetti and fireworks, collected at an 1897 street protest opposing women's rights to get university degrees)An effigy of a woman on a bike was mutilated during the 1897 Cambridge protest(Τhey suspended an effigy of a woman riding a bicycle - the stereotypical female Cambridge student - from a window while waving banners with slogans such as "No Gowns for Girtonites", Girton being an all-women college. On hearing that the resolution had fallen, students then maimed and decapitated the effigy before pushing it through the gates of all-women college Newnham.)A sea of male undergraduates protesting a vote to allow women to gain degrees at Cambridge in 1897https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-cambridgeshire-45096690+Poster encouraging members of the university to vote against the awarding of degrees to women at Cambridge"no gowms for the girtonites!"https://apollo.imgix.net/content/uploads/2019/10/PR-UA-1897-POSTER-00001-000-00001-HR-e1571328015932.jpg?auto=compress,format&w=620&h=778....Ενεργές διαμαρτυρίες και πράξεις (σχεδόν αποκλειστικά) μικρόνοων ανδρών ... εναντίον της αναγνώρισης των διπλωμάτων γυναικών απ' το Cambdridge και συνεπώς κατά της εκπαίδευσης επί ίσοις όροις.