Η Ιταλία προσφέρει δωρεάν είσοδο στα μουσεία σε όλες τις γυναίκες για την Παγκόσμια Ημέρας της Γυναίκας

Η Ιταλία προσφέρει δωρεάν είσοδο στα μουσεία σε όλες τις γυναίκες για την Παγκόσμια Ημέρας της Γυναίκας Facebook Twitter
0

Δωρεάν είσοδο σε όλα τα μουσεία της χώρας αποφάσισε να προσφέρει στις γυναίκες η κυβέρνηση της Ιταλίας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου. Το αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ανακοίνωσε πως με αυτόν τον τρόπο θέλει να «τιμήσει τον θηλυκό κόσμο», αναδεικνύοντας έργα τέχνης από και με γυναίκες στις συλλογές των μουσείων. 

Για την Παγκόσμια Ημέρας της Γυναίκας, έχουν διοργανωθεί επίσης για την ερχόμενη Τετάρτη εκδηλώσεις, ομιλίες και εκθέσεις σε διάφορα σημεία της χώρας. Κάποια θα εστιάσουν σε συγκεκριμένες περιόδους, συγγραφείς ή περιοχές, ενώ άλλα θα επικεντρωθούν κυρίως στην εκπροσώπηση των γυναικών στην τέχνη.

Στο πλαίσιο αυτό, η επίσημη σελίδα στο Instragram για τα μουσεία της Ιταλίας, κοινοποιεί κάθε μέρα και ένα διαφορετικό έργο τέχνης με πληροφορίες κάθε φορά για το «θηλυκό περιεχόμενό» του. Οι υπεύθυνοι παρακινούν επίσης το κοινό να ανεβάσουν τις δικές τους σχετικές φωτογραφίες με hashtag #8marzoalmuseo. «Η καμπάνια #8marzoalmuseo γιορτάζει τον κόσμο των θηλυκών με μια γκαλερί φωτογραφιών από γυναίκες που έχουν γράψει ιστορία», αναφέρεται στη σελίδα, που καλεί τις επισκέπτριες να επιδοθούν και σε «κυνήγι θησαυρού» μες στα μουσεία προκειμένου να ανακαλύψουν και να φωτογραφίσουν όλα τα έργα τέχνης που περιέχουν γυναίκες.  

#8marzoalmuseo . Ingresso gratuito per le donne in tutti i musei e luoghi della cultura statali. www.beniculturali.it/8marzo La donna raffigurata è, secondo la tradizione, l’amante e musa ispiratrice di Raffaello: Margherita Luti, figlia di un fornaio di Trastevere, da cui il soprannome “Fornarina”. Non si ha notizia di chi fosse il committente dell’opera e ciò potrebbe avvalorare l’ipotesi che Raffaello l’abbia dipinta per sé, negli ultimi anni della sua vita. Che si tratti o meno dell’amante di Raffaello, dietro questo volto imperfetto, dai tratti marcati, si nasconde una rappresentazione di Venere. La posa delle mani, una adagiata nel grembo, l’altra sul seno, segue il modello della “Venere pudica” della statuaria classica: un gesto di pudore che tuttavia orienta lo sguardo dell’osservatore proprio su ciò che si vorrebbe nascondere. Simboli della dea dell’amore sono anche il bracciale della donna su cui si legge “Raphael Urbinas”, firma dell’autore e pegno di vincolo amoroso, nonché, sullo sfondo, il cespuglio di mirto e il ramo di melo cotogno, simbolo di fertilità. Il quadro apparteneva già ai primi proprietari del palazzo, gli Sforza di Santafiora, e fu uno dei primi ad essere acquistato dai Barberini. ROMA.GALLERIA NAZIONALE D'ARTE ANTICA A PALAZZO BARBERINI @barberinicorsini Raffaello Sanzio, LA FORNARINA 1520 circa #museitaliani #arte #italia #museo #donna #donne #arteitaliana #archeologia #8marzo #festadelladonna #festa #igersitalia #italianart #instaart #women #personaggi #donnefamose #roma #lazio #rome #raffaello

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MuseItaliani (@museitaliani) στις


«Οι γυναίκες που έχουν την τιμητική τους είναι αγίες και πόρνες, θεές και θνητές, λόγιες και καλλιτέχνες, ηθοποιοί και μάρτυρες, συγγραφείς και ποιητές, μητέρες, Παναγίες και επαναστάτριες», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το υπουργείο. 

#8marzoalmuseo . Ingresso gratuito per le donne in tutti i musei e luoghi della cultura statali. www.beniculturali.it/8marzo . Una delle poche opere di Klimt presenti in Italia, il dipinto è una rivisitazione simbolica delle fasi della vita della donna: l'infanzia, la maternità e il declino della vecchiaia. L’artista presenta figure asciutte e sintetiche e un decorativismo geometrico che si concretizza in forme che ricordano sete raffinate e pietre preziose. Il diverso sentimento della vita è suggerito dalle posizioni assunte dalle figure e dalla scelta di rappresentarle nude, sui diversi piani di un fondo privo di dati naturalistici. Il pittore ritrae la donna anziana di profilo, per evidenziare, attraverso un forte realismo del modellato, la deformazione provocata dal tempo sul corpo. La giovane madre, in contrasto con questa figura, si offre frontalmente alla visione: il nudo risulta piatto nel rilievo e luminoso nella colorazione quasi ad evocare una dimensione sacra. La bambina, infine, assorbita totalmente nella figura materna, è ritratta di tre quarti con il corpo arrotondato, abbandonata in un sonno tranquillo. ROMA. GALLERIA NAZIONALE D'ARTE MODERNA E CONTEMPORANEA Gustav Klimt, LE TRE ETÀ 1905 #museitaliani #arte #italia #museo #donna #donne #arteitaliana #archeologia #8marzo #festadelladonna #festa #igersitalia #italianart #instaart #women #personaggi #donnefamose #gallerianazionale #lazio #roma

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MuseItaliani (@museitaliani) στις


* Με πληροφορίες από Independent

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ