Σουηδοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μια άγνωστη σφαγή του 5ου αιώνα μ.Χ

Σουηδοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μια άγνωστη σφαγή του 5ου αιώνα μ.Χ Facebook Twitter
0

Σουηδοί αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τα μακάβρια αποδεικτικά στοιχεία, μίας τεράστιας σφαγής που συνέβη πριν από 1500 χρόνια.

Στα 500μ.Χ οι ανυποψίαστοι κάτοικοι ενός μικρού χωριού δολοφονήθηκαν μέσα στα σπίτια τους, καθώς έτρεχαν για να ξεφύγουν.

Οι υπαίτιοι της σφαγής πήραν ό,τι ήθελαν και άφησαν τα πτώματα των θυμάτων τους άθαφτα να σαπίζουν στον ήλιο.

Για τους κατοίκους του Σάντμπι Μποργκ, στις ακτές του νησιού Ούλαντ, λίγα χιλιόμετρα έξω από τις ακτές της Σουηδίας, δεν υπήρχε τρόπος διαφυγής.

Σε ένα από τα σπίτια, οι δράστες συνέθλιψαν το κρανίο ενός ηλικιωμένου άνδρα και έριξαν τα απομεινάρια του στην ήδη αναμμένη φωτιά του σπιτιού του, όπου τον άφησαν να απανθρακωθεί.

Σε ένα άλλο σπίτι, ένας έφηβος σκόνταψε πάνω σε ένα πτώμα και δεν πρόλαβε να ξανασηκωθεί.

Οι αρχαιολόγοι που είναι υπεύθυνοι για την ανασκαφή, βρίσκουν παντού τα ίχνη της φρίκης και.

Όταν ξεκίνησαν οι ανασκαφές το περασμένο καλοκαίρι, κάποιοι από τους ντόπιους προειδοποίησαν την ομάδα να μην πλησιάσει πίσω από τον χαμηλό πέτρινο τοίχο του αρχαίου χωριού.

Φυσικά κάτι τέτοιο θα ήταν αντίθετο με τη δουλειά τους αλλά αρκετοί από τους αρχαιολόγους ευχήθηκαν αργότερα να μπορούσαν να έχουν ακούσει τις συμβουλές των κατοίκων.

Όπως γράφουν στην έκθεση τους που δημοσιοποιήθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Antiquity, τα ευρήματα αποδεικνύουν ένα «καταστροφικό τέλος» στη ζωή του χωριού, όπου «ένα και μόνο συμβάν σταμάτησε για πάντα τον χρόνο - όπως θα έκανε και ένα ναυάγιο αλλά στη στεριά».

Κατά τον 5ο αιώνα μ.Χ, το Σάντμπι Μποργκ ήταν ένα εύπορο χωριό μέσα από τα τείχη. Όμως μετά την επίθεση, κανείς δεν επέστρεψε για να θάψει τους νεκρούς, ούτε καν ενδιαφέρθηκε για τα πολύτιμα κοπάδια τους που πέθαναν από την πείνα.

Τα θύματα - σε ένα σπίτι βρέθηκαν εννιά - σάπισαν στο σημείο που έπεσαν νεκρά, μέχρι που τα σπίτια τους κατέρρευσαν και οι σοροί καλύφθηκαν από τις στέγες.

Μεταξύ των μικρών θησαυρών από ρωμαϊκά νομίσματα, ασημένια κοσμήματα και κοχύλια, οι αρχαιολόγοι βρίσκουν και πιο καθημερινά πράγματα όπως υπολείμματα των τελευταίων γευμάτων τους και κουζινικά που δεν βγήκαν ποτέ από τη φωτιά.

Οι ανασκαφές ξεκίνησαν εσπευσμένα μετά από πληροφορίες για δράση αρχαιοκάπηλων στην περιοχή.

Αν και δεν υπάρχουν γραπτά ή προφορικά στοιχεία για τη μυστηριώδη σφαγή, αρκετές ιστορίες ντόπιων απαγορεύουν στους νεότερους να πλησιάζουν στην περιοχή, κάνοντας λόγο για ένα επικίνδυνο και καταραμένο μέρος.

«Το γεγονός ήταν πιθανότατα γνωστό για αιώνες και προκάλεσε μία σειρά προκαταλήψεων και ταμπού για την περιοχή που άντεξαν στον χρόνο, σε αντίθεση με την ιστορία της σφαγής», εξηγεί ο αρχαιολόγος Λούντβιχ Ντουφέ που συμμετέχει στις ανασκαφές.

Όπως λέει ο ίδιος, τα ευρήματα που έχουν έρθει στο φως είναι αρκετά για να τους κρατήσουν απασχολημένους για αρκετά χρόνια.

Στο κρανίο ενός άνδρα βρήκαν καρφωμένα τα δόντια ενός αρνιού. Ο Ντουφέ προτείνει πως η κίνηση αυτή ήταν ένα είδος μεταθανάτιας προσβολής, «το αντίθετο από το να τοποθετήσεις ένα νόμισμα στο χέρι του νεκρού για να πληρώσει τον «βαρκάρη» του Κάτω Κόσμου». Ίσως τα πρωτόγονα ίχνη ενός αρχαίου τελετουργικού κατάρας.

Διάσπαρτα οστά μικρών παιδιών, καταδεικνύουν πως, όποιοι κι αν επιτέθηκαν στο χωριό δεν λυπήθηκαν ούτε τους ανηλίκους.

Μέχρι στιγμής έχουν ανακαλυφθεί τα οστά 26 σκελετών αλλά πουθενά δεν βρέθηκε το ίχνος οποιουδήποτε όπλου, με τους επιστήμονες να εκτιμούν πως, μετά την ήττα των ντόπιων, οι νικητές ενδεχομένως περισυνέλεξαν τα όπλα ως τρόπαια που τα προσέφεραν στους θεούς.

Κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους το Ούλαντ ήταν πλούσια περιοχή. Τα πολυτελή αντικείμενα που έχουν έρθει στο φως, είναι χαρακτηριστικά μιας εύπορης τάξης μισθοφόρων.

Περισσότερα από 1.000 πετρόχτιστα σπίτια, χιλιάδες τάφοι και τουλάχιστον δεκαπέντε φρούρια, «μιλούν» για ένα εύπορο νησί στο οποίο ο χρόνος σταμάτησε απότομα, το 500μ.Χ.

Με πληροφορίες από Guardian

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ