Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό

Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
0
Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

Ημέρα με την ημέρα καταστρέφεται η τοιχογραφία του μεγάλου λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ διαστάσεων 3,60 επί 3,50 μέτρων, 12,5 σχεδόν τετραγωνικών μέτρων, ένα μοναδικής αξίας έργο τέχνης που παριστάνει σκηνές από την ιστορία του ψωμιού υπό τη σκιά μιας τεράστιας θεάς Δήμητρας και βρίσκεται στο Μεσαγρό της Γέρας Λέσβου.

Παραδομένη στην υγρασία και κυρίως στην εγκατάλειψη, μεγάλα μέρη της τοιχογραφίας αυτής, πέφτουν μαζί με τον υποκείμενο σοβά που παρασέρνεται από τις υγρασίες ακόμα και από τα νερά της βροχής, τα οποία κατακλύζουν το χώρο από τη σκεπή κι από τα σπασμένα παράθυρα.

Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

Το μοναδικό αυτό έργο τέχνης είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Πολιτισμού κι αγοράστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 με πρωτοβουλία της Μελίνας Μερκούρη. Αποτελεί δε μέρος ενός διατηρητέου συνόλου, ενός πέτρινου ισόγειου κτίσματος των αρχών του 20ου αιώνα, του «φούρνου Μαρμαρέλλη - Χατζηκωνσταντή»- ένα μνημείο που παρουσιάζει, εκτός της τοιχογραφίας, και ενδιαφέρον ως προς την αρχιτεκτονική και διαμόρφωση του χώρου (παραδοσιακός τρόπος παρασκευής άρτου) με το χαρακτηριστικό πατάρι - ζυμωτήρι. Στην εσωτερική πλευρά του βόρειου τοίχου του μνημείου υπάρχει η τοιχογραφία του Θεόφιλου φτιαγμένη στις αρχές της δεκαετίας του 1930 όταν περιόδευε στη Λεσβιακή ύπαιθρο ζωγραφίζοντας ότι έβρισκε για να κερδίζει τα προς το ζην. 

 

Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

 

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ- ΜΠΕ, για την συντήρηση του μνημείου, και ιδιαίτερα της τοιχογραφίας, κατά καιρούς ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα, ενώ οι τελευταίες εργασίες συντήρησης -ακριβοπληρωμένες όπως και όλες οι προηγούμενες- πραγματοποιήθηκαν πριν πέντε- έξι χρόνια. Ωστόσο, η σημερινή κατάσταση του μνημείου δείχνει πως αυτό έχει πλήρως εγκαταλειφθεί. 

 

Στο έλεος της υγρασίας και της εγκατάλειψης η τοιχογραφία του Θεόφιλου στο Μεσαγρό Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ /ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

 

Στην Μυτιλήνη εδρεύει η αρμόδια για αυτό το μνημείο υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Βορείου Αιγαίου. Όπως όλοι λένε όμως στο Μεσαγρό, ο φούρνος παραμένει εδώ και πολλούς, πάρα πολλούς μήνες κλειστός και αφρόντιστος.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ