Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake; Facebook Twitter
Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα.
0



ΤΑ BEEFS, ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΔΙΑΜΑΧΕΣ,
 ανάμεσα στους ράπερ δεν είναι κάτι καινούργιο. Είναι μέρος της κουλτούρας και της ιστορίας του και εκφράζονται μέσα από τραγούδια που δηλώνουν την υπεροχή του ενός έναντι κάποιου άλλου στις ρίμες. Μερικές από αυτές τις φιλονικίες ευθύνονται για κάποια από τα πιο κλασικά χιπ-χοπ τραγούδια, όπως το Hit 'Em Up του 2Pac και το Takeover του Jay-Z. Μετά τη δολοφονία του 2Pac και του Notorious B.I.G. έπειτα από ένα παρόμοιο beef τα πνεύματα φάνηκε ότι είχαν ηρεμήσει, τελευταία όμως έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει και το χιπ-χοπ τελευταία βρίσκεται ομολογουμένως σε κρίση.

Μπορεί να πει κανείς ότι όλα ξεκίνησαν με το Big Foot της Nicki Minaj, ένα αρκετά σκληρό, diss κομμάτι εναντίον της ράπερ Megan Thee Stallion. Και οι δύο βγήκαν κερδισμένες, με τη Megan Thee Stallion να κατακτά την κορυφή του Billboard με το Hiss και τη Minaj να κερδίζει τη μάχη με αξιομνημόνευτες ρίμες. Αυτό είδαν οι διάσημοι συνάδελφοί τους και ξεσηκώθηκαν. 

Το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω».

Έτσι, έχουμε το πρόσφατο beef του Kendrick Lamar με τους Drake και J. Cole. Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, απ’ ό,τι φαίνεται, μεταξύ τους, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Πώς ξεκίνησε το beef

Όταν ο Kendrick Lamar ήταν ακόμη ανερχόμενος, ο Drake προσφέρθηκε να τον βοηθήσει, προσκαλώντας τον να συμμετάσχει στο άλμπουμ του Take Care και να τον ανοίγει στην περιοδεία του το 2012. Έναν χρόνο μετά, το 2013, μετά την επιτυχία του ντεμπούτου άλμπουμ του, Good Kid, m.A.A.d City, ο Lamar αποστασιοποιήθηκε από τους υπόλοιπους ράπερ της γενιάς του. Στο κομμάτι του Big Sean, Control, όπου έκανε γκεστ εμφάνιση, ράπαρε «σας αγαπώ όλους, αλλά θα προσπαθήσω να σας δολοφονήσω». Ο Drake δεν έδωσε και πολλή σημασία τότε. Πετούσαν κακιούλες μεταξύ τους πού και πού, αλλά τίποτα ιδιαίτερο.

Τι συνέβη πρόσφατα;

First Person Shooter

Όπως όλα δείχνουν, υπεύθυνος είναι ο J. Cole. Πέρσι τον Οκτώβριο, ο Drake κυκλοφόρησε το όγδοο άλμπουμ του, For All The Dogs, μέσα στο οποίο υπήρχε μια συνεργασία του με τον J. Cole στο κομμάτι First Person Shooter, όπου ο J. Cole δήλωνε ότι αυτός, ο Drake και ο Kendrick ήταν τα τρία μεγάλα ονόματα τότε στο ραπ. Το κομμάτι ανέβηκε στην κορυφή του Billboard, το πρώτο με το οποίο κατάφερνε κάτι τέτοιο ο Cole και αυτό με το οποίο ισοφάρισε ο Drake το ρεκόρ του Michael Jackson. Ο Kendrick, απ' ό,τι φαίνεται, δεν χάρηκε πολύ με τη συγκεκριμένη εξέλιξη και τους το κρατούσε για καιρό. 

Πώς αντέδρασε ο Kendrick;

Like That

Τον Μάρτιο του 2024, ο Metro Boomin' και ο Future κυκλοφόρησαν ένα κοινό άλμπουμ με τίτλο We Don't Trust You. Κρυμμένο στο tracklist ήταν ένα τραγούδι που ονομαζόταν Like That και είχε έναν μη υπογεγραμμένο στίχο από τον Kendrick Lamar, με το οποίο έγινε χαμός στο X (πρώην Τwitter). Ο Kendrick δεν μάσησε τα λόγια του και έβαλε στο στόχαστρο τον στίχο του Cole, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχουν τρεις σπουδαίοι, υπάρχει μόνο ο ίδιος («big three - it's just big me»). Αποκάλεσε τον Drake και τον Cole «ένα ελαφρύ πακέτο» και δήλωσε ότι είναι Prince σε σχέση με τον Michael Jackson του Drake. Κλείνει το κομμάτι λέγοντας ότι θα στείλει όλα τα σκυλιά του Drake και του J. Cole στο νεκροταφείο των ζώων, κάνοντας αναφορά στο διάσημο μυθιστόρημα τρόμου του Stephen King, Pet Cemetery, του 1983. Ο στίχος κάνει ταυτόχρονα και μια αναφορά στον τίτλο του άλμπουμ του Drake, For All The Dogs. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο Metro Boomin' είναι πρώην συνεργάτης του Drake και συχνά δηλώνει σε συνεντεύξεις ότι δεν χωνεύει τον Καναδό ράπερ επειδή τον έριξε σε μια συνεργασία τους που επρόκειτο να γίνει, αλλά τελικά δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Μάλιστα, έχει τέτοιο μένος εναντίον του που αφαίρεσε τα φωνητικά του από το τραγούδι Trance.

Απάντησε ο Drake;

7 Minute Drill

Φυσικά και απάντησε, και αυτός και ο Cole, με τον δεύτερο να το μετανιώνει. Ο Drake αρχικά έκανε κάτι περίεργες δηλώσεις σε μια συναυλία του στη Φλόριντα σχετικά, αλλά δεν τελείωσε εκεί το ζήτημα.  Δύο εβδομάδες μετά από αυτό το περιστατικό ο Cole έδωσε τη δική του απάντηση στον Kendrick με το κομμάτι 7 Minute Drill από το άλμπουμ-έκπληξη, Might Delete Later. Στο κομμάτι έκανε κριτική στη δισκογραφία του Kendrick, αποκαλώντας το ντεμπούτο του «κλασικό», αλλά την πιο πρόσφατη προσπάθειά του, το Mr Morale and the Big Steppers, τραγική. Κάτι τον έπιασε όμως και γρήγορα πήρε πίσω το diss, συνειδητοποιώντας ότι ήταν ένα τεράστιο λάθος και «το πιο χαζό και ανόητο πράγμα που έχω ηχογραφήσει ποτέ», όπως δήλωσε κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του στο φετινό Dreamville. Ζήτησε συγγνώμη από τον Lamar και η κόντρα τους έληξε εκεί. 

Ο Drake όμως δεν πτοήθηκε από την προδοσία του Cole. Κυκλοφόρησε επίσημα το Push Ups, που αρχικά διέρρευσε. Σε αυτό εν ολίγοις αποκαλεί τον Lamar κοντό, ενώ υπονοεί ότι άλλοι καλλιτέχνες όπως η SZA, o Travis Scott και ο 21 Savage τον έχουν ξεπεράσει . Έβαλε στον διάλογο και τους Future, The Weeknd, Rick Ross.

Εκτός από τον Drake, ενοχλήθηκε και η μαμά του

Champagne Moments

Μέσα σε λίγες ώρες από το diss του Drake, ο Rick Ross πήρε τον λόγο με το Champagne Moments, ισχυριζόμενος ότι ο Καναδός σταρ έχει κάνει πλαστική, συμπεριλαμβανομένων μιας επέμβασης στη μύτη και ενός brazilian butt lift. Αυτή η κατηγορία είχε ως αποτέλεσμα η μαμά του Drake να του στείλει μήνυμα για να τον ρωτήσει αν οι φήμες είναι αληθινές. Ο ράπερ μοιράστηκε τη συζήτησή τους στο Instagram. 

Τα πράγματα δεν τελείωσαν εκεί. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West που πήρε το μέρος του Lamar με ένα remix του Like That, όπου έβαλε στο στόχαστρο τη δισκογραφική του Drake. Στο μεταξύ, ο Drake έβγαλε και δεύτερο κομμάτι, το Taylor Made Freestyle, στο οποίο κατηγόρησε τον Lamar ότι φοβάται να κυκλοφορήσει κάτι επειδή η Taylor Swift έβγαλε καινούργιο άλμπουμ. Επιπλέον, στο ίδιο κομμάτι χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθεί τη φωνή δύο ηρώων του Lamar, των Tupac Shakur και Snoop Dogg

Το κερασάκι στην τούρτα όμως έβαλε η Taylor Swift που στο άλμπουμ της The Tortured Poets Department diss-άρει τον άσπονδο εχθρό της Kanye West και την πρώην του, Kim Kardashian. 

Αναμένουμε τη συνέχεια.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Μουσική / Τι μου έμαθε για τον σεξισμό και την αρρενωπότητα η ραπ

Η έρευνα του Κώστα Σαββόπουλου για τη ραπ, το πιο παρεξηγημένο (και άγνωστο για τον πολύ κόσμο) μουσικό είδος σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο, κυκλοφορεί σε ένα βιβλίο που βάζει στη θέση τους πολλά πράγματα.
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τόλγκα Τουζούν

Μουσική / Τόλγκα Τουζούν: «Ξέρω ότι η μουσική που γράφω δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής»

Ο δημιουργός του ορατορίου «Φάλαινα στην πόλη ή Γιατί το έκανες αυτό;» που παρουσιάζεται στο 2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής μιλάει για τη σχέση του με τη σύγχρονη μουσική σκηνή τόσο στη χώρα του, την Τουρκία, όσο και διεθνώς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ