«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Ο Σαλαμέ, πάντα σωστός και χαρισματικός στην κάμερα, συνεχίζει να διανύει την αιώνια εφηβεία του.
0

Όπως και στο Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου, η πρωτότυπη πηγή είναι ένα μυθιστόρημα, σκηνοθετεί ο Λούκα Γκουαντανίνο σε σενάριο άλλου, πρωταγωνιστεί ο Τιμοτέ Σαλαμέ στον ρόλο ενός αποξενωμένου, μοναχικού νέου που αναζητά την ερωτική του ταυτότητα και τον βαθύτερο προορισμό του στη ζωή, και ο σπουδαίος Μάικλ Στούλμπαργκ εκφωνεί τον πιο κρίσιμο «λόγο» στην ταινία, ακριβώς στη μέση μιας μακράς διαδρομής. 

Λείπει ο Άρμι Χάμερ, που ειρωνικά έχει στο μεσοδιάστημα κατηγορηθεί και επαγγελματικά ακυρωθεί για κανιβαλισμό, ή τουλάχιστον απόπειρα, μέσω SMS!

Οι ομοιότητες σταματούν εδώ: Το Bones and All, που έγραψε η Καμίλ ντε Άντζελις το 2015, είναι άλλη μια ιστορία ενηλικίωσης στο λογοτεχνικό σχήμα της παραβολής, που πραγματεύεται κυρίως τη ζόρικη κοινωνικοποίηση, την περιπέτεια των νέων παιδιών να βρουν τη φυλή στην οποία ανήκουν.

Κλισέ, αλλά ο Γκουαντανίνο δεν μασάει τις εικόνες του. Το δάγκωμα φτάνει στο μεδούλι και το Bones and All, εκτός από μια ωδή στην αγάπη, είναι ταυτόχρονα genre film, με φρίκη, ένταση και τη δυσοίωνη ανάσα του ενστίκτου να πλανάται στη βαριά ατμόσφαιρα της μεσοδυτικής Αμερικής της δεκαετίας του '80, σε ένα σκηνικό που θυμίζει το Άσε το Κακό να Μπει, με τον παράγοντα του απροσδόκητου και το πολιτικό κλίμα της εποχής να κυλούν από κάτω, στοιχεία που πάντα αρέσουν στον Ιταλό.

Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας. Έχουν αντιληφθεί και έντεχνα αποκρύψει το δολοφονικό τους χούι από την παιδική τους ηλικία, έχουν ζήσει με μια απωθημένη, οργισμένη ενοχή, και φυσικά την απόρριψη από τις οικογένειές τους.

Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας. Έχουν αντιληφθεί και έντεχνα αποκρύψει το δολοφονικό τους χούι από την παιδική τους ηλικία, έχουν ζήσει με μια απωθημένη, οργισμένη ενοχή, και φυσικά την απόρριψη από τις οικογένειές τους.

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Η 18χρονη Μάρεν και ο λίγο μεγαλύτερός της Λι είναι οι περιπλανώμενοι κανίβαλοι της ταινίας.

Οι περιπτώσεις τους είναι διαφορετικές. Ο πατέρας της Μάρεν την εγκαταλείπει, ακούει την ιστορία της ζωής της από μια κασέτα που της έχει αφήσει μαζί με το πιστοποιητικό της γέννησής της και προσπαθεί να βρει την εξαφανισμένη μητέρα της.

Ο Λι έχει απομακρυνθεί ηθελημένα από τη μητέρα του, συναντά σποραδικά τη μικρότερη αδελφή του και δεν θέλει να μιλά για τον πατέρα του.

Αντίθετα από τον βαμπιρισμό, που αυτόματα εγκαλεί το μεταφυσικό και τον μύθο, ο κανιβαλισμός παραμένει διαταραχή-ταμπού στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά τις δυτικές.

Αφού ο Γκουαντανίνο καταπιάστηκε με τις μάγισσες και το διασκέδασε, στο Bones and All απολαμβάνει έναν ενοποιημένο αισθητικό ρεαλισμό, όχι σκληρό και στεγνό, αλλά περισσότερο ονειρικό και τραγικό, με εξαιρετική εικαστική επιμέλεια, από τα εκκεντρικά κοστούμια που διακόπτουν τις στάσεις στις βαρετές πολιτείες των ΗΠΑ (ειδικά ο Μαρκ Ράιλανς και το ινδιάνικο συνόλό του), μέχρι τη μουσική των Ρέζνορ και Ρος και την ποικιλία των σκηνογραφικών επιλογών.

«Bones and All»: Ένα αιματοβαμμένο ρομάντζο με τον Τιμοτέ Σαλαμέ Facebook Twitter
Αφού ο Γκουαντανίνο καταπιάστηκε με τις μάγισσες και το διασκέδασε, στο «Bones and All» απολαμβάνει έναν ενοποιημένο αισθητικό ρεαλισμό.

Τρώνε ανθρώπους στην ταινία, όντως, σημασία ωστόσο έχει η εμπιστοσύνη, η διαδικασία του «ανήκειν», η επιλογή του σωστού freak, ανάμεσα στα πολλά κι αταίριαστα. Οι διασταυρώσεις των χαρακτήρων είναι πάντα αξιοσημείωτες και οι δυναμικές τους κυμαινόμενες.

Ο Σαλαμέ, πάντα σωστός και χαρισματικός στην κάμερα, συνεχίζει να διανύει την αιώνια εφηβεία του – το ότι μοιάζει σταθερά με 16άρης, ακόμη κι αν τσαλακώνεται και πάσχει, είναι ένα γονιδιακό θαύμα, αλλά δεν είμαι σίγουρος πώς θα μεταφραστεί σε ρόλους, ας πούμε σε πέντε χρόνια, όταν κλείσει με το καλό τα 30 του.

Στη Βενετία ήταν για μια ακόμη χρονιά, μετά τη σαρωτική πρεμιέρα του Dune πέρυσι, αυτός που έκλεψε τα βλέμματα και προκάλεσε τις συνήθεις αντιρρήσεις περί γούστου με την έξωμη κόκκινη εμφάνισή του δια χειρός Άκερμαν, προλαβαίνοντας το red carpet moment του Χάρι Στάιλς, αλλά παρά την πολύχρωμη, τολμηρή ενέργεια που φέρνει στο ταξίδι της Μάρεν, το βάρος του φιλμ πέφτει στην Τέιλορ Ράσελ (του Waves), με τη διάφανη αμφιβολία και την προσήλωσή της.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«TÁR»: Ακόμα μια ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «TÁR»: Άλλη μία ανατριχιαστική ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ

Με αφορμή αλλά όχι αποκλειστικό επίκεντρο το #metoo, το «TÁR» εξερευνά καθηλωτικά την αλαζονεία της εξουσίας και τη λεπτή δυναμική των σχέσεων. Άξιζε η αναμονή 16 χρόνων για την επιστροφή του Τοντ Φιλντ!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στη Βενετία με overdose τέχνης και ομορφιάς

Εικαστικά / Στη Βενετία, με overdose τέχνης και ομορφιάς

Αν σε ενδιαφέρει η τέχνη, την περίοδο της Μπιενάλε η Βενετία μετατρέπεται στην απόλυτη καλλιτεχνική εμπειρία, αν σε αφήνει αδιάφορο (όπως τους περισσότερους επισκέπτες), είναι απλώς η ομορφότερη πόλη του κόσμου που βουλιάζει απ’ τους τουρίστες.
M. HULOT
WHITE NOISE **

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «White Noise»: Μια άνιση, υπαρξιακή, διάχυτα meta αναζήτηση

Το 79ο Φεστιβάλ Βενετίας σηκώνει αυλαία με την παράξενη και παραφορτωμένη μεταφορά του «Λευκού Θορύβου» του Ντον Ντελίλο από τον Νόα Μπάουμπακ, μια φαρσική post-Covid εξίσωση του φόβου του θανάτου με τον ακατάβλητο αμερικανικό καταναλωτισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Οθόνες / Επιτέλους, ξανά Cine Paris

Η ωραιότερη θερινή κινηματογραφική αίθουσα-ταράτσα της Πλάκας είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό έπειτα από τέσσερα χρόνια απουσίας υπό τη νέα διαχείριση του Cinobo με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα προβολών για όλο το καλοκαίρι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Οθόνες / Ζαν Ζενέ - Νίκος Παπατάκης: Το χρονικό μιας μεγάλης φιλίας και μιας διπλής προδοσίας

Όταν μια μέρα συναντήθηκαν τυχαία στον δρόμο, ο Παπατάκης ήταν νηστικός δύο ημέρες. Ο Ζενέ έβγαλε από το πορτοφόλι του και του έδειξε, με περιφρόνηση, μια δεσμίδα χαρτονομισμάτων. Ο Παπατάκης θέλησε να του ρίξει μια γροθιά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
The Boy

Οθόνες / The Boy: «Δεν χαίρομαι όταν κυκλοφορεί μια ταινία μου, περισσότερο φοβάμαι»

Στο «Πολύδροσο» η σχέση μάνας και κόρης γίνεται ο καμβάς για μια ιστορία υπερβολικής αγάπης και τρυφερότητας, με ιμπρεσιονιστικά χρώματα και «παραμυθένια» μουσική. Παρότι μισεί τις συνεντεύξεις, μας μίλησε για τη νέα του ταινία.
M. HULOT
Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Pulp Fiction / Ένα στα γρήγορα με την Taylor Swift

Τη στιγμή που οι δύο υποψήφιοι Πρόεδροι, ο Μπάιντεν χιουμοριστικά και ο Τραμπ απειλητικά, επικαλούνται την προτίμησή της για να επηρεαστούν οι ψηφοφόροι των προεδρικών εκλογών, η Τέιλορ Σουίφτ ξεφουρνίζει ένα ακόμα μουσικό ημερολόγιο με επικάλυψη μελαγχολικής εκδίκησης έναντι των πρώην της και την ίδια synthpop μονοτονία που επιμένει να σπάει ρεκόρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ