«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Η έκθεση «Here to Stay» ξεκινάει την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Η έκθεση «Here to Stay», που στα ελληνικά σημαίνει «Ήρθα για να μείνω» και εγκαινιάζεται στις 22 Φεβρουαρίου, παρουσιάζει πέντε νεαρούς καλλιτέχνες από διάφορα σημεία του κόσμου που τους ενώνει το γεγονός ότι ήρθαν για επίσκεψη στην Αθήνα κι έμειναν.

Όπως γράφει στο Δελτίο Τύπου, στα μέρη μας τους έφερε κάποια από τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, το hype, η φήμη για φτηνά ενοίκια ή απλώς ο ήλιος.

Αγάπησαν την πόλη τόσο πολύ, που αποφάσισαν να μείνουν μόνιμα εδώ, ακόμη κι όταν τέλειωσαν οι μεγάλες εκθέσεις ή εκτινάχθηκε η τιμή των ενοικίων.

Την έκθεση επιμελείται ο Ιάσονας Μέγκουλας (Cacao Rocks) και αναφέρει χαρακτηριστικά για τους καλλιτέχνες ότι «η αλήθεια είναι πως δεν τους διάλεξα εγώ αλλά με διάλεξαν αυτοί. Εδώ και χρόνια φιλοξενώ και βοηθάω με όποιον τρόπο μπορώ καλλιτέχνες απ' το εξωτερικό που έρχονται στην Αθήνα. Η αλήθεια είναι πως έχω κουραστεί και τον τελευταίο καιρό έχω κλειστεί στον εαυτό μου. Δέχομαι mail από άτομα που ψάχνουν να νοικιάσουν στούντιο στην Αθήνα, λες και είμαι μεσιτικό γραφείο. Κανείς όμως δεν θέλει να γίνει το νέο Βερολίνο, όπως ακούγεται».

Στο «Here to Stay» θα δείξουν ζωγραφική σε καμβά, ακουαρέλες σε χαρτί, εγκαταστάσεις, ανάγλυφα και λίγο απ' την τέχνη του δρόμου.

Στα μέρη μας τους έφερε κάποια από τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, το hype, η φήμη για φτηνά ενοίκια ή απλώς ο ήλιος.

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
O Max, o David, ο Δημήτρης (Αmneris) και η Lydia αγάπησαν την πόλη τόσο πολύ, που αποφάσισαν να μείνουν μόνιμα εδώ, ακόμη κι όταν τέλειωσαν οι μεγάλες εκθέσεις ή εκτινάχθηκε η τιμή των ενοικίων. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Στην έκθεση παίρνει μέρος ο Βρετανός David Fenwick που φτιάχνει κυρίως έργα από ξύλο και μετέφερε το στούντιό του στην Κυψέλη από το Λονδίνο.

Επίσης, ο Maxim Heller που κατάγεται από το Μέιν των Ηνωμένων Πολιτειών, ήρθε ως φοιτητής και επέλεξε εδώ να κυνηγήσει το όνειρο του καλλιτέχνη. Αυτήν τη στιγμή δουλεύει στο Communitism στο Μεταξουργείο και κάνει τα πρώτα βήματα του στο street art. Εκτός από τη ζωγραφική, του αρέσει να κάνει κατασκευές με ανακυκλωμένα υλικά και αντικείμενα που βρίσκει στον δρόμο.

Ο βραβευμένος κινηματογραφιστής Alexander Jaschik ήρθε στην Αθήνα το 2015 από το Μόναχο. Μάλιστα, πρόσφατα έκανε οικογένεια. Είναι γνωστός από την ταινία Ψωμί και Ελιές με τον Αντώνη Καφετζόπουλο, ενώ βρίσκεται πίσω από το πρότζεκτ «The doors of Athens». Στην έκθεση θα παρουσιάσει ζωγραφικά του έργα.

Η Lydia Birdly είναι μια street artist από τη Ρωσία, της οποίας αγαπημένη θεματική είναι τα πουλιά επειδή συμβολίζουν την ελευθερία, όπως λέει.

Τέλος, ο Amneris είναι ο μόνος με ελληνική καταγωγή. Το πραγματικό του όνομα είναι Δημήτρης Βασιλείου. Γεννήθηκε στην Αντιπάτρεια και μεγάλωσε στο Κιλκίς. Το 2004 μετακόμισε στη Φλωρεντία, όπου έκανε μαθήματα ζωγραφικής. Στην Ελλάδα επέστρεψε το 2015, οπότε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα.

«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Amneris (29χρονών): «Οι συγκυρίες κάπως τα έφεραν και κατέληξα στην Αθήνα. Παλιότερα ζούσα σαν νομάς. Έχω μείνει αρκετά χρόνια στη Στοκχόλμη και στη Φλωρεντία. Η τύχη είναι μάλλον με το μέρος μου εδώ. Τελευταία, υπάρχουν ευκαιρίες, όχι πολλές, αλλά είναι διαφορετικού τύπου σε σχέση με το εξωτερικό. Έχεις περισσότερη ελευθερία και μου αρέσει πολύ αυτό».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
David (34 χρονών): «Ήρθα στην Αθήνα πριν από περίπου έναν χρόνο επειδή ερωτεύτηκα. Μου αρέσει ο τρόπος που λειτουργεί ο κόσμος εδώ. Δείχνουν ενδιαφέρον γι’ αυτό που κάνεις, ενδιαφέρονται για σένα και σου πιάνουν την κουβέντα. Κάποιος θα έλεγε ότι είναι αδιακρισία, αλλά είναι ωραίο, επειδή με κάνει κι εμένα να ανακαλύπτω συνέχεια νέα πράγματα».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Lydia (23 χρονών): «Πιστεύω ότι είναι από τις πιο δημιουργικές πόλεις που έχω επισκεφτεί, επειδή, όποιον συναντάω, ασχολείται με μια τέχνη, είτε με τη ζωγραφική, είτε με τον χορό, είτε με τον σχεδιασμό κοσμημάτων. Η Αθήνα είναι πανέμορφη, σε εμπνέει, πάνω απ’ όλα, αν και ο κόσμος που ζει εδώ δεν φαίνεται να την εκτιμάει αρκετά».
«Ήρθα για να μείνω!»: Νεαροί καλλιτέχνες που επισκέφθηκαν την Αθήνα και δεν την εγκατέλειψαν ποτέ Facebook Twitter
Alexander Jaschik

Info

Γκαλερί ALIBI

Σαρρή 12, Ψυρρή

Η έκθεση ξεκινάει την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO 

 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ