Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ

Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ Facebook Twitter
Το Mουσείο Κλών Τεχνών της Βιρτζίνια προσφέρει στους επισκέπτες της έκθεσης "Edward Hopper and the American Hotel" τη δυνατότητα διαμονής για ένα βράδι στο δωμάτιο που αποτελεί πιστή αναπαράσταση του πίνακα "Western Motel".
2

Περιδιαβαίνοντας την έκθεση με τίτλο "Edward Hopper and the American Hotel" που εγκαινιάστηκε πριν από λίγο καιρό στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βιρτζίνια, ο επισκέπτης βρίσκεται ξαφνικά μπροστά από μια βιτρίνα πίσω από την οποία διακρίνεται μια εντυπωσιακά πιστή τρισδιάστατη αναπαράσταση του δωματίου ξενοδοχείου που απεικονίζεται στον πίνακα "Western Motel" που ζωγράφισε ο Έντουαρντ Χόπερ το 1957.

Το μόνο που λείπει είναι η μυστηριώδης γυναίκαπου κάθεται στην άκρη του κρεβατιού δίπλα στο παράθυρο. Το μουσείο όμως προσφέρει στην επισκέπτρια ή τον επισκέπτη της έκθεσης να καλύψει τη θέση της και να διαμείνει στο δωμάτιο για ένα βράδι – από τις εννέα το βράδυ μέχρι τις οκτώ το πρωί που ξανανοίγει τις πόρτες του το μουσείο.

Το μουσείο προσφέρει στην επισκέπτρια ή τον επισκέπτη της έκθεσης να καλύψει τη θέση της και να διαμείνει στο δωμάτιο για ένα βράδι – από τις εννέα το βράδυ μέχρι τις οκτώ το πρωί που ξανανοίγει τις πόρτες του το μουσείο.

Η διαμονή κοστίζει από 150 ως 500 δολάρια ανάλογα με τις υπηρεσίες που επιθυμεί ο ένοικος αυτού του δωματίου (δείπνο, μίνι γκολφ, ξενάγηση από τον επιμελητή της έκθεσης), θα πρέπει όμως πλέον όποιος θέλει να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα και να ζήσει προσωρινά έστω σε έναν πίνακα του αγαπημένου στο κοινό Αμερικανού ζωγράφου, να ελπίζει σε κάποια ακύρωση, από τη στιγμή που το δωμάτιο είναι κλεισμένο μέχρι το τέλος της έκθεσης τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Η έκθεση περιλαμβάνει γύρω στα 60 έργα του Χόπερ με θέμα το ταξίδι και την φιλοξενία – πίνακες, σκίτσα αλλά και εξώφυλλα ξενοδοχειακών περιοδικών, ενώ παράλληλα μπορεί να δει κανείς και 35 έργα αντίστοιχης θεματολογίας από άλλους Αμερικανούς καλλιτέχνες.

Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ Facebook Twitter
Η θέα του δωμάτιου από την αίθουσα της έκθεσης
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ Facebook Twitter
Edward Hopper, “Western Motel” (1957)
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ Facebook Twitter
Edward Hopper, "Hotel Room" (1931)
Το όνειρο έγινε πραγματικότητα για όσους ήθελαν πάντα να ζήσουν σε πίνακα του Χόπερ Facebook Twitter
Edward Hopper, "Hotel Lobby" (1943)

Με στοιχεία από τους New York Times

Εικαστικά
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

2 σχόλια
Κάποτε έδωσε και βρέθηκα σε μια αναδρομική του τεράστιου Hopper στο Tate...Μέχρι τότε τον λάτρευα. Όλοι οι πίνακές του μαζί μου βγάλαν τόση μοναξιά και στεναχώρια που έφυγα βουρκωμένος. Πολλή μοναξιά!ΥΓ Δεν ξέρω αν παίζει κάποιον ρόλο αλλά στις συνεντεύξεις του μιλούσε η σύζυγός του αντ'αυτού. Μου θύμισε την ατάκα του Σωκράτη "αν παντρευτείς ή ζεις ευτυχισμένος ή γίνεσαι φιλόσοφος".