ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2024

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει «σύνορα» και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο...."Evolution of the Arbitrator", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
0

Η έκθεση «Children on the Edge» της Hikari Shimoda ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό αυτό το Σάββατο στο Los Angeles και συγκεκριμένα στην Corey Helford Gallery. Βλέποντας τα νέα έργα της το πρώτο που παρατηρώ είναι οι δυο λέξεις γραμμένες με ελληνικούς χαρακτήρες: «Σεραφείμ» και «Χερουβείμ». Εάν και βρίσκεται λίγες ώρες πριν το opening στον πυρετό των προετοιμασιών, η Γιαπωνέζα καλλιτέχνης μου απαντά άμεσα στην ερώτηση μου για το έργο «Evolution of the Arbitrator» μέσω της μάνατζερ της.

«O πρωταγωνιστής της δουλειάς μου είναι το Χερουβείμ, το φτερωτό πλάσμα της Βίβλου που παρακολουθεί τον Θεό. Το Χερουβείμ έχει να κάνει με «έναν άγγελο της νοημοσύνης που θα μπορούσε να δείξει την ύπαρξη του Θεού». Αυτός ο άγγελος έχει τρία φτερά που αντιπροσωπεύουν την νοημοσύνη της καθαρής Φωτεινότητας», μου επισημαίνει και συνεχίζει αναλύοντας την ιδέα πίσω από το έργο της.

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

«Ο Θεός αναδύεται από την κατάθλιψη των ανθρώπινων υπάρξεων, έπειτα ο Θεός θα καταστρέψει στο τέλος τους ανθρώπους. Αυτό έχει υπάρξει ένα σημαντικό θέμα των δημιουργιών μου για μεγάλο χρονικό διάστημα, και με την νέα μου δουλειά προσπαθώ να μετατοπίσω το θέμα στους «ανθρώπους που εξελίχτηκαν σε τέτοιο βαθμό ώστε να πλησιάσουν το Θεό. Οι άνθρωποι τώρα έχουν την υψηλή νοημοσύνη- το ίδιο είδος δύναμη που έχει ο Θεός- και τελικά μπορούν να δουν την ύπαρξη του Θεού. Με ποιο τρόπο λοιπόν θα τους κρίνει ο Θεός;» καταλήγει.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Life of the Death", mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda

Στην συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο LIFO.gr τέτοιες μέρες πριν ένα χρόνο είχε εκφράσει την ανάγκη της τα ερωτήματα που θέτουν τα έργα της, να αφορούν όλους τους ανθρώπους. Να εξαλείψει τα εμπόδια που επιβάλλονται από τις ταμπέλες της φυλής και της χώρας. Η πρόθεση της είχε εκφραστεί με τα πορτραίτα παιδιών του «Nobody». Ποιο ερώτημα θέλει να θέσει μέσω του  «Children on the Edge» στην ανθρωπότητα;

«Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Μέσα από την δουλειά μου, προσπαθώ να σκεφτώ για αυτό το οποίο έρχεται έπειτα από την ολοκλήρωση της εξέλιξης των ανθρώπων».

Οι παιδικές φιγούρες στις δουλειές της είναι το μέσο για να εκφράσει την ανάγκη της να δούμε όλους τους ανθρώπους του πλανήτη μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children of this planet ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Children on this planet ©Hikari Shimoda

«Τα παιδιά και οι ενήλικες, οι άνθρωποι και οι θεοί, οι ψυχές και οι ζωντανοί, η ζωή και ο θάνατος…. Καθετί έχει "σύνορα" και μπορούμε να κατανοήσουμε την ουσία των πραγμάτων μόνο όταν κοιτάζουμε στην μέση των συνόρων, εκεί που δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο. Το σήμερα είναι η συνέπεια των συνόρων του παρελθόντος και του μέλλοντος» καταλήγει.

Εάν δεις την δουλειά της μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα, χωρίς να είσαι απόλυτος, στην γκρίζα ζώνη όπου μόνο εκεί μπορείς να αντιληφθείς την ματαιότητα της ζωής, την κοινή μας μοίρα και να γίνεις λίγο πιο συμπονετικός με τον διπλανό σου, η Hikari Shimoda θα έχει πετύχει τον στόχο της.

Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
"Neo Raigou zu"mixed media, acrylic oil, stickers, medium, mounted on panel ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
14 years old, Children on the edge©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
Η εξέλιξη των ανθρώπων βασίζεται σε εκείνο το είδος της νοημοσύνης που θα σώσει τον κόσμο ή σε εκείνο που θα τον καταστρέψει; Children on the edge ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
where abouts of God ©Hikari Shimoda
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα Facebook Twitter
©Hikari Shimoda

Ευχαριστούμε την Cora, μάνατζερ της Hikari Shimoda, καθώς και την υπεύθυνη τύπου Aaron για την βοήθεια τους και την άμεση ανταπόκριση

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν από την Corey Helford Gallery και την υπεύθυνη τύπου της Hikari Shimoda στο LIFO.gr για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδεια τους.

Info

H έκθεση της Hikari Shimoda  ανοίγει τις πόρτες της για το κοινό το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στην Gallery 1 της Corey Helford Gallery (571 S Anderson St (Enter on Willow St) του Los Angeles στις 7 το απόγευμα. Στον ίδιο χώρο θα παρουσιαστούν έργα της Pip & Pop. Η  έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 17 Φεβρουαρίου.

Hikari Shimoda

Εικαστικά
0

ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ 2024

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα και λέει: «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»

Εικαστικά / «Ζούμε ανατριχιαστικές εποχές μακαρθισμού»: Η Ναν Γκόλντιν ντρέπεται για όσα συμβαίνουν στη Γάζα

Το έργο της Γκόλντιν «Sisters, Saints, Sibyls» καταπιάνεται με την ιστορία της μεγαλύτερης αδελφής της, της Μπάρμπαρα, ενός έξυπνου και ανυπότακτου παιδιού που στάλθηκε σε ορφανοτροφεία, αναμορφωτήρια και ψυχιατρικά ιδρύματα στην εφηβεία και αυτοκτόνησε το 1965, σε ηλικία μόλις 19 ετών.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ