Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου»

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter
Γεωργία Βασιλειάδου, ο Κώστας Ταχτσής με την ανιψιά του, Ρένα Βλαχοπούλου
8

Για τη ραδιοφωνική διασκευή του εμβληματικού βιβλίου του Κώστα Ταχτσή «Το Τρίτο Στεφάνι» έχουν γραφτεί πολλά. Ανέβηκε στο Τρίτο Πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκι, με την Σμάρω Στεφανίδου και την Ρένα Βλαχοπούλου.

Ο νεαρότατος τότε παραγωγός, Γιώργος Παυριανός, περιέγραψε αργότερα την ιντριγκαδόρικη ατμόσφαιρα μέσα στην οποία ενορχηστρώθηκε η προσπάθεια να πείσουν τα ιερά τέρατα της εποχής να συνεργαστούν για το εγχείρημα. Αρχικά, ο Κώστας Ταχτσής, που ντυνόταν τότε τραβεστί και ήταν γνωστός για την εριστική συμπεριφορά του. Και κατόπιν η Μελίνα Μερκούρη και η Γεωργία Βασιλειάδου, οι οποίες ήταν οι πρώτες υποψήφιες για τους ρόλους.

Η πρώτη απέριψε την πρόταση, διότι «ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις».

Η Βασιλειάδου πείστηκε τελικά και έκανε ένα δοκιμαστικό. Ήταν τραγωδία.

Κώστας Ταχτσής: «Η ηλίθια Ρένα Βλαχοπούλου, η εκτρωματική Γεωργία Βασιλειάδου» Facebook Twitter

Από εκείνη την πρόβα, βρέθηκε μια φωτογραφία στο αρχείο του Κώστα Ταχτσή, πάνω στην οποία έχει ιδιοχείρως σημειώσει:

Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι.

Κ.Τ.

Το έργο μεταδόθηκε το 1979  σε 78 συνέχειες από το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και ήταν μεγάλη επιτυχία.

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΕΔΩ:

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04 

 ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Α' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:30:04

 

ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ- Β' ΜΕΡΟΣ   ― ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2:32:52

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15.9.2018

Βιβλίο
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σταινμπεκ

Σαν Σήμερα / Σαν σήμερα το 1940 «Τα σταφύλια της οργής», το magnum opus του Τζον Στάινμπεκ, τιμάται με το βραβείο Πούλιτζερ

Στο δημοφιλέστερο βιβλίο του, που τιμήθηκε με το βραβείο Πούλιτζερ σαν σήμερα το 1940, ο Στάινμπεκ αποτυπώνει την ψευδαίσθηση του αμερικανικού ονείρου κατά την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Με το καινούργιο κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Βιβλίο / Ο Σαλμάν Ρούσντι έζησε για να ξαναβάλει κοστούμι Ραλφ Λόρεν

Τα πιο κρίσιμα 27 δευτερόλεπτα της ζωής του, η δολοφονική επίθεση που δέχτηκε το 2022 σε ένα κέντρο για συγγραφείς στη Νέα Υόρκη αποτελεί τον πυρήνα του αυτοβιογραφικού βιβλίου του «Μαχαίρι».
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Απώλειες / Πολ Όστερ (1947-2024): Ο Mr. Vertigo των ονειρικών μας κόσμων

Η ζωή και το έργο του σπουδαίου Αμερικανού συγγραφέα που στις σελίδες του κατάφερε να συνδυάσει τη μαγεία των Γνωστικών με την περιπέτεια της περιπλάνησης και τη νουάρ ατμόσφαιρα με τα πιο ανήκουστα αυτοβιογραφικά περιστατικά.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πέτρος Μάρκαρης: «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»

Το πίσω ράφι / «Η Αθήνα της μιας διαδρομής»: Η περιήγηση του Πέτρου Μάρκαρη στις γειτονιές από τις οποίες περνά ο Ηλεκτρικός

Η διαδρομή Πειραιάς - Κηφισιά δεν είναι απλώς ο συντομότερος δρόμος για ν’ ανακαλύψει κανείς την Αθήνα, αλλά κι ο προσφορότερος για να διεισδύσει στην κοινωνική της διαστρωμάτωση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

The Book Lovers / Μαρία Κομνηνού: «Ο Κάφκα και ο Μελβίλ με συνδέουν με τη μητέρα μου»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητά με την πρόεδρο του ΔΣ της Ταινιοθήκης της Ελλάδας και ομότιμη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις «διαδρομές» που κάνει από τα βιβλία στο σινεμά και από το σινεμά στα βιβλία.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο Καβάφης στην Αθήνα

Σαν Σήμερα / Η ιδιαίτερη, «περίπλοκη και κάπως αμφιλεγόμενη» σχέση του Καβάφη με την Αθήνα

Σαν σήμερα το 1933 πεθαίνει ο Καβάφης στην Αλεξάνδρεια: Η έντονη και πολυκύμαντη σχέση του με την Αθήνα αναδεικνύεται στην έκθεση του νεοαφιχθέντος Αρχείου Καβάφη στη Φρυνίχου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Βιβλίο / Ο Παπαδιαμάντης και η αυτοκτονία στη λογοτεχνία

Το ημιτελές διήγημα «Ο Αυτοκτόνος», στο οποίο ο συγγραφέας του βάζει τον υπότιτλο «μικρή μελέτη», μας οδηγεί στο τοπίο του Ψυρρή στο τέλος του 19ου αιώνα, κυρίως όμως στο ψυχικό τοπίο ενός απελπισμένου και μελαγχολικού ήρωα.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Βιβλίο / Ο ιερός και βλάσφημος συγγραφέας Πέδρο Αλμοδόβαρ

Για πρώτη φορά κυκλοφορούν ιστορίες από το αρχείο του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τον τίτλο «Το τελευταίο όνειρο», από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 μέχρι σήμερα, συνδέοντας το ιερό με το βέβηλο, το φανταστικό με το πραγματικό και τον κόσμο της καταγωγής του με τη λάμψη της κινηματογραφίας.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Η Βλαχοπούλου ήταν απλώς μία καρατερίστα, όπως το 99 τοις εκατό των δήθεν ταχαμ ηθοποιών μας της τότε εποχής. Δεν ήταν δα και καμία διάνοια, εμένα με αηδίαζε με τα κατεστημένα κλισέ και τις προβλεπτέες γκριμάτσες της. Δεν ήταν καν ηθοποιός
Ένας έξυπνος άνθρωπος που μπορεί ν’ αφήσει έργο κάποιας αξίας πίσω του, ανώτερο, δε σημαίνει ότι έχει κάποια ηθική ανωτερότητα και τούμπαλιν. Λίγο πρέπει να ξεχωρίζουμε τον δημιουργό από τη δημιουργία, όσων αφορά αρετές και ελαττώματα.
Ίσως έχεις δίκιο. Απλά μπορεί να μου βγαίνει μια ενδόμυχη άρνηση να ταυτίσω κάποιους ανθρώπους που δημιουργούν με δημιουργούς όταν η ευαισθησία τους είναι κοντόφθαλμη και αρκετά περιορισμένη εντέλει.
Το να έχεις ένα ταλέντο δεν σε κάνει αυτομάτως εξαιρετικό άνθρωπο... Ο Ταχτσης είχε πάθη και κακίες όπως όλοι οι άνθρωποι... παρουσίασε δε ένα συγγραφικό εργο που σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι... ένα επάγγελμα ήταν κι αυτό... δεν ηταν δα και κανένας φιλόσοφος.
Πολύ αρνητική ενέργεια πλανάτο στον αέρα,και πολλή κακία...«ήταν τσακωμένη με τον Μάνο Χατζιδάκι και τον σιχαινόταν για τις πολιτικές του απόψεις». "Η Γεωργία Βασιλειάδου ήταν η ιδέα που είχε ο νεαρός Παυριανός για την Εκάβη! Και φυσικά, σαν εκτρωματική απεβλήθη. Έμεινε δυστυχώς η άλλη ηλίθια. Αυτά, για να θυμάσαι. "Ανήκω σε κείνη την ελάχιστη μειοψηφία που δεν τους αρέσει το τρίτο στεφάνι,αναγνωρίζοντας ωστόσο την λογοτεχνική του αξία. Θεωρώ την κα Βλαχοπούλου ανεπανάληπτο πηγαίο ταλέντο και την κα Μερκούρη εξαιρετικά μέτρια ηθοποιό.That's my two cents.