Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
0

Με ένα πολύ δυνατό line up και πιο ροκ από ποτέ, το φετινό Ejekt Festival ετοιμάζεται να υποδεχτεί στις 13 Ιουλίου τους Bad Religion, τους Faith No More, τους UNKLE, τους Zebra Tracks και τους Obojeni στο Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας, στο Ελληνικό. Κι ενώ οι Bad Religion ετοιμάζουν τις αποσκευές τους για την Αθήνα, ο Brett Gurevitz  μίλησε για την επιτυχία και την τριακονταετή ιστορία τους σε μια συνέντευξη που μας παραχώρησε το stopthatsound.blogspot.com.

Δεν πίστευα στ' αυτιά μου που στο τελευταίο επεισόδιο του «Beverly Hills 90210» έπαιξε το «New America». Θέλω να σας ρωτήσω γι' αυτό εδώ και 10 χρόνια.

Δεν είχαμε ιδέα. Ήμασταν στην Ευρώπη και μας το είπε κάποιος γνωστός μας που το είδε στην τηλεόραση. Γελάσαμε. Τίποτα περισσότερο.

Τι σας εντυπωσιάζει περισσότερο μετά από τριάντα χρόνια καριέρας;

Ότι παίζουμε σε κοινό που είναι κυρίως νεαρό σε ηλικία και ότι ακόμα ενδιαφέρουμε τους νέους ανθρώπους. Μας κάνει να νιώθουμε ότι είμαστε επίκαιροι.

Γιατί νομίζεις ότι τα καταφέρνετε;

Επειδή γράφουμε και παίζουμε ακόμα τη μουσική που μας αρέσει, ανεξάρτητα από την εκάστοτε μόδα. Το συγκρότημα ξεκίνησε από χόμπι, δεν το είδαμε ποτέ ως δουλειά ή καριέρα και, βέβαια, δεν είχαμε ποτέ στόχο να υπάρχουμε για 30 χρόνια. Απλά έγινε.

Υπάρχει κάποια συνταγή για την επιτυχία;

Δεν ξέρω. Αυτό που βλέπω είναι ότι πολλές μπάντες δεν τα κατάφεραν γιατί δεν το έκαναν για τους σωστούς λόγους. Αν σκοπός σου είναι να βγάλεις λεφτά από τη μουσική σου, τότε καλύτερα να το παρατήσεις το επάγγελμα.

Τι θεωρείς σημαντικό επίτευγμα για τους Bad Religion;

Θεωρώ σημαντικό το να ακούω από κάποιον ότι τα τραγούδια μας έπαιξαν ρόλο στη ζωή του.

Έχετε περάσει από μεγάλες αλλά και ανεξάρτητες εταιρείες. Ποια είναι η βασική διαφορά;

Σε μια indie εταιρεία όπως η Epitaph ή η Subpop υπάρχει κοινό που αγοράζει πάνω κάτω ό,τι κυκλοφορεί η εταιρεία γιατί του αρέσει το «γούστο» της. Σε μια πολυεθνική αυτό δεν υπάρχει, γιατί δεν υπάρχει κοινό «γούστο». Αλλά υπάρχουν μεγάλα budgets. Για όσο στα προσφέρουν, βέβαια.

Ποια είναι η κύρια διαφορά στη δισκογραφία σήμερα, σε σχέση με 20 χρόνια πριν;

Πρώτον, δεν πουλάνε πια τα CD, αλλά υποθέτω πως μπορείς να επιβιώσεις με συναυλίες και merchandise. Και δεύτερον, σήμερα μπορεί μια μπάντα που δεν είναι σε μεγάλη δισκογραφική να πουλήσει σχετικά εύκολα 40.000-50.000 δίσκους στις ΗΠΑ, γιατί με το Μyspace και άλλες παρόμοιες οδούς μπορεί να δημιουργήσει δικό της fanbase, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει πριν 20 χρόνια. Σήμερα κάποιος μπορεί να ακουστεί από το Μyspace και να βγάλει λεφτά χωρίς καν να κάνει περιοδείες. Από την άλλη, βέβαια, υπάρχουν εκατομμύρια συγκροτήματα και είναι πιο δύσκολο να προβληθεί κάποιο από αυτά.

Ποια κομμάτια θα παίξετε στην περιοδεία;

Έχουμε 15 δίσκους, οπότε δεν μπορούμε να τα παίξουμε όλα. Αλλά πιστεύω καμιά 40ριά κομμάτια θα τα ακούσετε.

Υπάρχουν κομμάτια που δεν παίζετε;

Δεν νομίζω ότι υπάρχουν κομμάτια που δεν παίζουμε, αλλά σίγουρα υπάρχουν αρκετά που δεν μπορούμε να τα παίξουμε είτε γιατί δεν τα θυμόμαστε ολόκληρα είτε γιατί δεν μπορεί να τα τραγουδήσει ο Gregg είτε γιατί δεν τα ξέρει ο Brian.

Υπάρχουν τραγούδια που δεν σας αρέσουν, αλλά αρέσουν στο κοινό;

Το «Come join us» δεν αρέσει στον Greg, αλλά το λατρεύει το κοινό και του Greg του αρέσει να βλέπει το κοινό να αντιδρά στο κομμάτι.

Πώς νιώσατε ως support μπάντα σε εκείνη την περιοδεία των Blink182;

Να σου πω κάτι; Ήταν η πρώτη μας περιοδεία ως support μπάντα από την εποχή που παίζαμε με τους Pearl Jam. Περάσαμε καλά, είναι καλή μπάντα και ωραίοι τύποι. Εγώ θα ήθελα να είμαστε support μπάντα και για τους Greenday ή τους Offspring, αλλά δεν ήθελαν αυτοί. Κάποτε πήραμε τηλέφωνο τον Billie Joe και του το πρότεινα, αλλά δεν ήθελαν. Όντας, όμως, στη θέση της support μπάντας, θυμήθηκα μια συναυλία των Ramones που είχαμε ανοίξει το 1989 στο San Pedro. Περίμενα με αγωνία να τους δω, αλλά ήταν λίγο χάλια και στο live και γενικότερα. Τους κλέψαμε όλες τις πίτσες όμως, οπότε...

Τι κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας στις περιοδείες;

Ό,τι κάνουν οι μπάντες, πάνω κάτω. Ο Greg διαφέρει, επειδή ψάχνει συνεχώς για παλιά βιβλιοπωλεία.

Πώς νιώθετε που θα παίξετε στην Αθήνα για το Ejekt Festival;

Ανυπομονούμε. Θα έρθουμε λίγο νωρίτερα στην Αθήνα και θέλουμε να πάμε στα μουσεία και στους διάφορους αρχαιολογικούς χώρους. Έχετε πολύ σημαντικό πολιτισμό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT