ADVERTORIAL
Η βασική (μόνη;) διάδοχος της Μέριλ Στριπ στον κινηματογραφικό και κυρίως τον οσκαρικό θρόνο. Συνώνυμο ποιότητας και καλής αισθητικής. Πρωτοποριακή στις ενδυματολογικές της επιλογές. Ισχυρογνώμων και ευαισθητοποιημένη πολιτικά και κοινωνικά. Παράδειγμα διακριτικότητας και ουσίας σε ένα Χόλιγουντ που έχει πλημμυρίσει από selfies. Όποιο κι αν είναι το χιλιοειπωμένο κλισέ που σας έρχεται πρώτο στο μυαλό όταν σκέφτεστε την Κέιτ Μπλάνσετ, είναι σίγουρο ότι η δις βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός το έχει κερδίσει μέσα στα χρόνια με τον αδιαπραγμάτευτο τρόπο με τον οποίο χτίζει την καριέρα της στο Χόλιγουντ και, όταν χρειαστεί, και μακριά από αυτό. Αυτοί είναι οι επτά λόγοι για τους οποίους (συνεχίζουμε να) υποκλινόμαστε μπροστά της.
Η αιώνια καλλιτέχνης
Με ό,τι και να καταπιαστεί, το κάνει με την ιδιαίτερη ματιά της και την χαρακτηριστική αισθητική της που αφήνουν πίσω τις βαρετές στερεοτυπικές επιταγές του γκλάμουρ και των πεζών συζητήσεων για να βρει ευκαιρίες να εκφραστεί καλλιτεχνικά. Έτσι, όταν το περιοδικό W τής έδωσε το ελεύθερο να επιλέξει εκείνη το κόνσεπτ της φωτογράφισής της, προέκυψε αυτό εδώ το μικρό αριστούργημα.
Η τολμηρή φασιονίστα
Ποτέ αναμενόμενη, ποτέ συμβατική, πάντα τολμηρή, πάντα σικάτη. Οι εμφανίσεις της στο κόκκινο χαλί είναι μάθημα στο πώς να συνδυάζεις το σικ με το ανατρεπτικό, πώς να κάνεις τη μόδα τέχνη και πάνω από όλα να μην παίρνεις πολύ στα σοβαρά τον εαυτό σου ή το τσίρκο που βλέπεις γύρω σου.
Η θεατρική ηθοποιός
Ξέρετε πολλούς που θα άφηναν μια ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη καριέρα στο Χόλιγουντ για να αναλάβουν την καλλιτεχνική διεύθυνση ενός θιάσου, και μάλιστα στο Σίδνεϊ, για πέντε χρόνια;
Η Κέιτ Μπλάνσετ «αποσύρθηκε» προσωρινά από τα κινηματογραφικά για να αναλάβει το Sydney Theatre Company με τον σύζυγό της, Άντριου Άπτον, και να νιώσει και πάλι μέλος της ζωηρής θεατρικής κοινότητας της πατρίδας της. Φυσικά, όταν ήταν και πάλι έτοιμη να επιστρέψει στον κινηματογράφο, οι ρόλοι άρχισαν και πάλι να έρχονται λες και δεν έφυγε ποτέ. Μίλησε κανείς για ημερομηνία λήξης;
Η ευαισθητοποιημένη πολίτης
Από τον οσκαρικό της λόγο που ξεμπρόστιασε τον σεξισμό της κινηματογραφικής βιομηχανίας μέχρι τον ρόλο της ως Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως της UNESCO, η Μπλάνσετ μιλά για όλα εκείνα που την απασχολούν σε κάθε ευκαιρία. Και ναι, ακόμη και κατά τη διάρκεια των παντελώς άνοστων και επιφανειακών συνεντεύξεων στο κόκκινο χαλί – η αντίδρασή της στην παρακάτω κίνηση της κάμερας έχει μείνει στην ιστορία.
Η πνευματώδης γυναίκα
Ακομπλεξάριστη, ξεκαρδιστική, χαλαρή. Κάπως έτσι δεν είναι οι πραγματικές σταρ;
Η κινηματογραφική χαμαιλέοντας
Από τον πρώτο της μεγάλο ρόλο στο «Όσκαρ και Λουσίντα» σχεδόν είκοσι χρόνια πριν μέχρι και σήμερα, δύο Όσκαρ και καμιά 50αριά ταινίες αργότερα, η Μπλάνσετ έχει παίξει από μεγαλοπρεπείς βασίλισσες και παντοδύναμα ξωτικά μέχρι κυρίες της καλής κοινωνίας στα πρόθυρα της νευρικής κατάρρευσης, γυναίκες στο μεταίχμιο μιας σεξουαλικής αφύπνισης και θρυλικές χολιγουντιανές σταρ. Και τον Μπομπ Ντίλαν.
Μπορεί να παίξει τα πάντα -κι ας διαφωνεί αστειευόμενη μερικές φορές- και πάνω-κάτω το έχει κάνει. Η πιο πρόσφατη μεταμόρφωσή της ήταν η Κάρολ, η εντυπωσιακή και λαμπερή γυναίκα που ερωτεύεται την Τερέζ της Ρούνεϊ Μάρα την δεκαετία του '50, όταν ένας τέτοιος έρωτας ήταν ακόμη παράνομος. Όπως πάντα υπέροχη, η Μπλάνσετ απέσπασε μία ακόμη υποψηφιότητα για Όσκαρ για την ερμηνεία της στην βαθιά συγκινητική ιστορία σε σκηνοθεσία Τοντ Χέινς – δείτε την στο Carol αποκλειστικά στο pameodeon.gr.