«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Οι αμοιβές των Ελλήνων influencers

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Εικονογράφηση: bianka/LiFO
0

Αξίζει άραγε ο χαμός που είχε γίνει με την Ιωάννα Τούνη το καλοκαίρι του 2021, όταν έγινε γνωστό ότι παίρνει 1.200+ΦΠΑ για κάθε φωτογραφία; Καλώς ή κακώς, το σκρολάρισμα στις ιδιωτικές στιγμές –ή και όχι– αυτών των ανθρώπων, όλη αυτή η τιμολογημένη κλειδαρότρυπα, υπάρχει και ανθεί. Έτσι, λοιπόν, τα τελευταία χρόνια, τα «πορτοφόλια» των influencers αποτελούν συχνά αφορμή για συζήτηση. Πόσοι influencers πληρώνονται μαύρα και ποια είναι τελικά η influencer που δεν δήλωσε 270.000 ευρώ στην εφορία;  

Παλαιότερα ρεπορτάζ ασχολήθηκαν εκτενώς με τα χρήματα που ζητάνε οι Έλληνες celebrities, προκαλώντας ίλιγγο στους αναγνώστες. Για κάθε ανάρτηση 4.000 ευρώ+ΦΠΑ, τα giveaways μπορεί να ξεπερνούσαν τα 10.000 ευρώ, ενώ τα πακέτα με συνδυασμό βίντεο και φωτογραφιών μπορεί να έφταναν και τα 20.000 ευρώ. Τι γίνεται, όμως, και με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος έχει 50.000 followers και τα stories του έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις». 

►Η LiFO επικοινώνησε με τρεις influencers από τον χώρο της υποκριτικής και της δημοσιογραφίας και μοιράζεται τα στοιχεία που έδωσαν οι ίδιοι για τους τιμοκαταλόγους τους. Δεδομένων των ευαίσθητων πληροφοριών, οι συνεντευξιαζόμενοι θα παραμείνουν ανώνυμοι, αλλά τα στοιχεία τους είναι στη διάθεση της LiFO. 

Τα χρήματα των influencers φορολογούνται με 40% ΦΠΑ

«Έμαθα πριν από λίγο ότι φίλος TikToker έκλεισε 16.000 ευρώ για δύο βίντεο», λέει η Κ., μια 25χρονη δημοσιογράφος και social media manager που έχει πάνω από 30.000 followers στο Instagram, πάνω από 60.000 followers στο TikTok, αλλά δεν θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με αυτό, καθώς η κύρια δουλειά της τη συναρπάζει περισσότερο. 

«Προσωπικά, έχω κάνει 3 ή 4 συνεργασίες. Έχω πάρει μέχρι 1.000 ευρώ, τα οποία τα παίρνουμε μετά από 3 ή 4 μήνες», εξηγεί, δίνοντας παράλληλα απάντηση στο αν εν τέλει είναι εύκολο να βγάλεις μαύρα χρήματα από τα social media

«Το άκουσα αυτό με την influencer και τις 270.000 ευρώ. Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς γίνεται αυτό, δεδομένου ότι οι μεγάλες εταιρείες δίνουν τιμολόγιο. Τις ενδιαφέρει να φαίνεται πού δίνουν τα λεφτά τους, επειδή τις κυνηγάει μόνιμα η εφορία. Επίσης, αν ένας influencer συμφωνήσει για 1.000 ευρώ, αυτά φορολογούνται κατά 40%. Επομένως, σε τρεις μήνες θα δει στον λογαριασμό του/της 600 ευρώ». 

Η Κ. προτιμά να κλείνει συμφωνίες με προϊόντα και όχι με χρήματα. «Το κάνω ερασιτεχνικά, οπότε αν με προσεγγίσει μια εταιρεία, θα ζητήσω μια σειρά των προϊόντων της ή κάτι αντίστοιχο» λέει, ενώ στόχος της είναι να προωθήσει την εθελοντική εργασία με την οποία ασχολείται σε εβδομαδιαία βάση. 

Επιπλέον, δίνει το παράδειγμα μιας φίλης της, τραγουδίστριας, που ζητά για ένα πακέτο με 2 φωτογραφίες και 2 βίντεο μέχρι και 8.000 ευρώ, αλλά αυτές οι ευκαιρίες έρχονται περίπου μία φορά το τρίμηνο, όπως σημειώνει. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις.

«Τσακώνονταν σε τραπέζι για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» 

Ο Γ., ηθοποιός και influencer, λέει στη LiFO ότι κάποια στιγμή έκατσε σε ένα τραπέζι με δύο συνεργάτες. Ο ένας υποστήριζε ότι δέχτηκε μια οικονομική πρόταση με την οποία θα έβγαζε τα έξοδα της χρονιάς. Μερικά δευτερόλεπτα μετά, πήρε την εξής απάντηση από τον έτερο συνδαιτυμόνα: «Εγώ την απέρριψα γιατί μου φάνηκαν λίγα». Ο Γ. έμεινε για μερικά λεπτά άφωνος, αλλά προσπάθησε να μην το δείξει. «Τσακώνονταν για το ποιος έβγαλε τα λεφτά της χρονιάς» τονίζει.

Για τις δικές του συνεργασίες με χορηγούς, απαντά: «Εγώ έχω 40.000 followers στο Tiktok και 25.000 στο Instagram. Κάθε συνεργασία που κάνω, περίπου μία τον μήνα, δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Και αυτά τα βλέπουμε στον λογαριασμό μας μετά από αρκετές εβδομάδες». 

Ο Γ. δίνει και την απάντηση στο ερώτημα πώς διαλέγουν οι εταιρείες τον influencer που θέλουν. «Τον influencer τον κρίνεις με βάση το engagement, με βάση τα στατιστικά. Υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος-α έχει 50.000 followers και τα stories του/της έχουν τριψήφιο αριθμό προβολών. Έχει σημασία το πόσοι βλέπουν τα stories και τις φωτογραφίες, όχι πόσους followers έχεις», λέει, προσθέτοντας ότι παίζει ρόλο και το κοινό που ακολουθεί κάθε influencer: φύλο, ηλικία κ.λπ. 

«16.000 ευρώ για δύο βίντεο στο TikTok»: Μια ματιά στο πορτοφόλι των Ελλήνων influencers Facebook Twitter
Τι γίνεται, όμως, με τους υπόλοιπους influencers, με πολλούς followers σε TikTok και Instagram, που δεν ανήκουν στον χώρο της τηλεόρασης; 

«Ξέρουν τη φάτσα μου και τους στέλνω βίντεο για περίπου 600 ευρώ» 

Η περίπτωση του Π., επίσης ηθοποιού, είναι διαφορετική. Οι ακόλουθοί του ανέβηκαν με αστραπιαία ταχύτητα μέσα σε δύο μήνες. Ανέβασε δύο βίντεο στο Tiktok, «τα είδε όλη η Ελλάδα», και έφτασε τους 80.000 followers. Πλέον, εκτοξεύτηκαν και οι followers του στο Instagram, ξεπερνώντας τους 50.000. Ο ίδιος επισημαίνει ότι κινείται διαφορετικά, επειδή του αρέσει περισσότερο. 

«Εγώ είμαι ηθοποιός, το χόμπι με τα social media προέκυψε. Ανέβασα λίγα βιντεάκια και ο αλγόριθμος τα εκτόξευσε. Μετά άρχισαν να μου στέλνουν εταιρείες για συνεργασία» εξηγεί. 

Ο ίδιος προτιμά να είναι content creator παρά influencer. «Συμφωνώ για κάθε βίντεο το ποσό των 700 ευρώ περίπου. Έχω 3-4 τέτοιες συνεργασίες τον μήνα. Τα στήνω, τα σκηνοθετώ, τα μοντάρω και μετά τα στέλνω για να τα κάνουν ό,τι θέλουν. Έτσι, και εγώ νιώθω δημιουργικός και οι εταιρείες νιώθουν ευχαριστημένες, νομίζω». 

«Ξέρουν τη φάτσα μου στο TikTok, οπότε, αν τους στείλω δικό μου βίντεο για τους δικούς τους λογαριασμούς, θα ανέβουν και τα δικά τους νούμερα. Μερικές εταιρείες το προτιμούν», παραδέχεται.

Τέλος, για το ενδεχόμενο να κάνει συνεργασίες και στους δικούς του λογαριασμούς, εξηγεί ότι έχει κάνει, αλλά δεν το κυνηγά. «Υπάρχουν άτομα που στέλνουν σε εταιρείες και τους λένε "έχω αυτή την ιδέα για τόσα λεφτά". Εγώ δεν το κάνω. Γι' αυτό, θα βγάζω λεφτά μέχρι να με βαρεθούν ο κόσμος και οι εταιρείες». 

Κάπου εδώ θα πρέπει να τονιστεί και μία τεράστια παρεξήγηση που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να λύνεται αναφορικά με την επιλογή του σωστού προσώπου για το σωστό προϊόν. Όπως εξηγεί στη LiFO πηγή από την αγορά της διαφήμισης, «παλαιότερα αρκούσε να είναι κανείς διάσημος με χιλιάδες followers. Τώρα, οι εταιρείες επιδιώκουν όλο και περισσότερο ματσάρισμα. Με λίγα λόγια, δεν θα επιλέξουν μια νεαρή γυναίκα, ελεύθερη και με νεαρό ηλικιακό κοινό, για να λανσάρει, για παράδειγμα, βρεφικά προϊόντα. Επίσης, ειδικά μετά την πανδημία και ειδικά μετά τα διάφορα φάουλ που είχαν να κάνουν με περιστατικά body shaming ή σεξουαλικής παρενόχλησης, οι περισσότεροι προσέχουν να συνδέουν το όνομα της εταιρείας με αυτό που λέμε "καλά παιδιά" και good practices. Νομίζω, δε, ότι όλα τα δικαιωματικά κινήματα που είχαμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μάς ανάγκασαν να ψάχνουμε κόσμο που θα θέλαμε έτσι κι αλλιώς να έχουμε συνεργασία μαζί του. Και ναι, αυτό, μαζί με όλα τα υπόλοιπα, μπορεί να παίξει ρόλο στην επιλογή ενός ατόμου».

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

It's Viral / Αλεξάνδρα Παναγιώταρου: «Δεν είμαι εγώ η influencer - Δεν μιλάμε πια με τον Στάθη Σχίζα»

Το μοντέλο και influencer απαντά στα δημοσιεύματα που τη φωτογραφίζουν ως τη γυναίκα που φοροδιαφεύγει αποκρύπτοντας χιλιάδες ευρώ που προκύπτουν από τις δραστηριότητές της στα social media
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

Newsroom / Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

O Γιάννης Πανταζόπουλος σχολιάζει με τον Μάκη Πολλάτο και τη Βάνα Κράβαρη την υπόθεση με τα πέντε νεκρά μωρά αλλά και τον λόγο που η Ειρήνη Μουρτζούκου έχει γίνει για τα media «η νέα Πισπιρίγκου».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Άκου την επιστήμη / Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ποια είναι η αθέατη πλευρά των σκέψεων και τι επιρροή έχει ο νους στη ζωή μας; Ποια η σχέση του ανθρώπινου νου με το υπόλοιπο σύμπαν; Είναι η ηδονή απόρροια διεργασιών του ανθρώπινου εγκεφάλου; Ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολή τους Πανεπιστημίου Πατρών, Ηλίας Κούβελας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1;

Radio Lifo / Τι να κάνετε αν το παιδί σας νοσήσει από σακχαρώδη διαβήτη

Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, που εμφανίζεται κυρίως στην παιδική και εφηβική ηλικία; H Τζούλη Αγοράκη συζητά με την Ελένη Φάκου, που ζει εδώ και τριάντα χρόνια με τη νόσο, και τον ψυχοθεραπευτή Μιχάλη Καλλιφρονά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στην Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

Αληθινά εγκλήματα / To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στη Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση της εξαφάνισης τριών κυνηγών από τα χωριά της Λοκρίδας και τα ανώνυμα τηλεφωνήματα με άρωμα τρομοκρατίας που συνέθεσαν το θρίλερ που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2002 στις απόκρημνες πλαγιές της Οίτης στη Φθιώτιδα.
THE LIFO TEAM
Ευάγγελος Γκουντούφας: «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Άκου την επιστήμη / «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Γιατί αφού μάθαμε να ζούμε με τους σεισμούς, δεν έχουμε μάθει να ζούμε με τις φωτιές και τα ακραία φαινόμενα; Τελικά, καταστρέφουν ή όχι τα δάση οι αναδασώσεις; Ο γενικός διευθυντής Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Ευάγγελος Γκουντούφας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ζίζεκ στα 75: «Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος»

Οπτική Γωνία / Ο Ζίζεκ στα 75: «Μην κοιτάς βαθιά μέσα σου, θα ανακαλύψεις μόνο σκατά»

«Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος» δηλώνει σε συνέντευξή του στον Telegraph ο διάσημος Σλοβένος φιλόσοφος, ο οποίος πιστεύει επίσης ότι είμαστε πλέον πολύ κοντά σε ένα είδος «ήπιου φασισμού», όπως γράφει στο νέο βιβλίο του.
THE LIFO TEAM
Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Πόσο εύκολα μπορεί τελικά να μιλήσει για το βίωμά της στους γύρω της μια γυναίκα που έχει περάσει καρκίνο του μαστού και τι ρόλο μπορεί να παίξει η συμμετοχή της σε μια θεατρική ομάδα στην εύρεση νέου νοήματος ζωής; Η σκηνοθέτιδα και ηθοποιός Αθηνά Παππά συζητά με τη Χρυσέλλα Λαγαρία και τον Θοδωρή Τσάτσο για τον καρκίνο του μαστού, το θέατρο και τη νέα της παράσταση «Η κουκούλα».
THE LIFO TEAM
To μυστήριο της δολοφονίας της πλούσιας Πλακιώτισσας Μοσχούλας Βάθη

Αληθινά εγκλήματα / To μυστήριο της δολοφονίας της Μοσχούλας, της πλούσιας Πλακιώτισσας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται κάτω από ποιες συνθήκες βρέθηκε νεκρή έξω από την πόρτα του διαμερίσματός της στην Πλάκα η 73χρονη γυναίκα, μια υπόθεση που προκάλεσε αίσθηση τον Μάρτιο του 1989.
Φωτεινή Τσαλίκογλου: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Άκου την επιστήμη / «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Ζούμε σε μια εποχή που κυνηγάμε την τελειότητα; Είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε μέσα στην απιστία; Και τι ρόλο παίζει στη ζωή μας ένα τραυματικό γεγονός; Η ομότιμη καθηγήτρια ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και συγγραφέας, Φωτεινή Τσαλίκογλου, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και το δικαστικό θρίλερ που ακολούθησε

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και ένα δικαστικό θρίλερ

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την εν ψυχρώ δολοφονία του 52χρονου Γιάννη Σκολαρίκου, διευθυντή του ΟΤΕ Παλαιού Φαλήρου, που, ένα χειμωνιάτικο πρωί σαν όλα τ’ άλλα, ξεκίνησε για τη δουλειά του και δεν έφτασε ποτέ.
THE LIFO TEAM
«Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτογραφία μου στα σόσιαλ»

Podcast / «Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτό μου στα σόσιαλ»

Τι κάνεις όταν κυκλοφορεί γυμνή φωτογραφία του παιδιού σου στο διαδίκτυο; Ποια είναι τα βήματα για να σταματήσεις κάτι που τρέχει πιο γρήγορα κι από φωτιά σε πευκόδασος; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με τον αστυνόμο Χαράλαμπο Καρρά και τον ψυχολόγο Γιώργο Νάκο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Radio Lifo / Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Αντώνη Τσαγκαράκη, επίκουρο καθηγητή Γεωργικής και Παραγωγικής Εντομολογίας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τα έντομα που έχουν εγκριθεί από την Κομισιόν ως τρόφιμα, καθώς και για τους λόγους πίσω από αυτή την απόφαση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ