Δόξα, λήθη, και νέα αίγλη. Η περίπτωση του ισπανού ζωγράφου Josep Maria Sert.
'Οσο ζούσε δοξάστηκε - απολαμβάνοντας κοσμικότητες και πολυτέλειες, έπειτα ξεχάστηκε και η ζωγραφική του περιφρονήθηκε. Υπήρξε ωστόσο ένας από τους σπουδαιότερους και πιο καινοτόμους ζωγράφους διακοσμητές του αιώνα του, με την αξία του να επαναπροσδιορίζεται μέσα από νέες εκθέσεις. Οι τοιχογραφίες του κοσμούν σήμερα, εκτός από αρκετές ιδιωτικές κατοικίες, το ξενοδοχείο Waldorf-Astoria της Νέας Υόρκης, τα δικαστικά μέγαρα της Βαρκελώνης και του Σαν Σεμπάστιαν, το Παλάτι των Εθνών στη Γενεύη. Καθώς επίσης και την κεντρική είσοδο του Rockefeller Center στην 6η λεωφόρο της Νέας Υόρκης, σε αντικατάσταση των αρχικών τοιχογραφιών του Diego Rivera, οι οποίες απεικόνιζαν τον "Ανθρωπο στο σταυροδρόμι" με όλο το μαρξιστικό πάνθεον, και για το λόγο αυτό κρίθηκαν ακατάλληλες και καταστράφηκαν. Ο Josep Maria Sert είχε πάρει ανοιχτά το μέρος του Φράνκο το 1937, μετά από την πυρπόληση από τους Δημοκρατικούς του καθεδρικού ναού της πόλης Vic, το οποίο είχε διακοσμήσει σε ηλικία 26 ετών. Εκεί βρίσκεται και ο τάφος του.