Αυτό που ξεκίνησε στην Αμερική από ένα καυστικό tweet του παγκοσμίου φήμης σεφ Grant Achatz, έχει ανοίξει μεγάλη συζήτηση που εξαπλώνεται στο διαδίκτυο. Το θέμα που προέκυψε είναι αν τελικά πρέπει να απαγορεύεται στους πελάτες ακριβών και exclusive εστιατορίων να παίρνουν μαζί τους μικρά παιδιά που μπορεί με το κλάμα τους ή τη ζωηράδα τους να γίνουν ενοχλητικά.
Το ζήτημα άνοιξε μετά από την δημοσίευση του Grant Achatz, που αφορούσε ένα δυσάρεστο για αυτόν Σάββατο που μόλις πέρασε. Στο ακριβό, βραβευμένο με τρία αστέρια εστιατόριο του, Αlinea, ήταν γεμάτο αλλά ένα ζευγάρι είχε φέρει μαζί του το μόλις 8 μηνών μωρό τους. To μωρό δεν σταματούσε να κλαίει και σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε μετά ο σεφ υπήρξαν αρκετά παράπονα. Αυτό που ξεκίνησε την συζήτηση και έφερε τον Grant Achatz, καλεσμένο σε σωρό τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών να εξηγείται ήταν το tweet:
O ίδιος δεν ζήτησε ποτέ στους πελάτες να φύγουν αλλά φρόντισε να ρίξει το μπαλάκι στο κοινό των social media. Λίγο αργότερα το ζήτημα είχε πάρει εξωφρενικά μεγάλες διαστάσεις και ο κόσμος άρχισε να διχάζεται. Τον σεφ υπερασπίστηκαν αρκετοί συνάδελφοί του που θεωρούν πως έχει δίκιο και πως εφόσον οι ενήλικες δεν μπορούν να καταλάβουν πότε και που δεν μπορούν να έχουν τα παιδιά τους μαζί, τότε θα πρέπει αυτό να ορίζεται από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων. Την ίδια άποψη ενστερνίστηκαν και πάρα πολλοί πελάτες. Η Ηuffington Post προχώρησε σε διαδικτυακή δημοσκόπηση και έως τώρα πάνω από τους μισούς έχουν ψηφίσει πως θα ήταν θεμιτό να απαγορευτούν τα παιδιά στα υψηλού επιπέδου εστιατόρια. Μόλις το 30% ψήφισε πως όχι αλλά θα πρέπει να οι γονείς να είναι πιο υπεύθυνοι.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ εφημερίδας του Σικάγο οι γονείς ήταν αναγκασμένοι να φέρουν το παιδί τους γιατί είχαν ήδη προπληρώσει τη θέση που άνηκε σε κάποιο φίλο τους ο οποίος ακύρωσε την τελευταία στιγμή. Η πολιτική του εστιατορίου δεν επιτρέπει την επιστροφή των χρημάτων σε τέτοιες περιπτώσεις μιας και η λίστα αναμονής είναι μεγάλη οπότε προκειμένου το συγκεκριμένο ζευγάρι να πληρώσει κενή καρέκλα έφερε το μικρό τους. Και εδώ όμως ο σεφ απάντησε μέσω tweeter:
Μιλόντας στο τηλεοπτικό δίκτυο ΑBC ο Grant Achatz εξήγησε πως οι πελάτες του πληρώνουν πολλά λεφτά για να βιώσουν μια μοναδική εμπειρία και παρόλο που αγαπάει τα παιδιά και σέβεται την προσωπικότητα και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, πρέπει να γίνει αντιληπτό πως το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους 80, που εκείνο το βράδυ δεν ευχαριστήθηκαν καθόλου.