Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο;

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
1
Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Grand Budapest Hotel

Μιχάλης Μιχαήλ

Το The Grand Budapest Hotel θα ήθελα να κερδίσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Γιατί όχι; Σε αυτήν την εποχή που ο ρεαλισμός και η σκληρότητα έχει κατακλύσει το σινεμά και την τέχνη μού φαίνεται απολύτως ταιριαστό να βραβευτεί ο καλλιτέχνης που επιμένει σε αυτό το ονειρικό στυλιζάρισμα για να πει ιστορίες που καθόλου αφελείς δεν είναι. Αντιθέτως.

Άρης Δημοκίδης

Boyhood - Δεν ήταν μόνο το απίστευτο gimmick του πώς γυρίστηκε, αν και βοηθά. Την ξεχωρίζω γιατί με έκανε να ταξιδέψω βήμα βήμα και στη δική μου παιδική κι εφηβική ζωή. Συχνά ξεχνούσα τελείως πως έβλεπα ταινία.

Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος

Boyhood - Όσο κι αν με συνάρπασε το Χωρίς Μέτρο, με γοήτευσε το Ξενοδοχείο Grand Budapest και θαύμασα το Birdman, στο Μεγαλώνοντας παραδίδομαι μπροστά στην απλότητα και την ευαισθησία του για το σιωπηλό μεγαλείο των ανθρώπινων εμποδίων κατά την άχαρη ενηλικίωση.

Ματίνα Καλτάκη

Ξεχωρίζω το Βirdman για το θέμα (που αφορά καυτά ζητήματα για την τέχνη και την αγορά τόσο του θεάτρου όσο και του κινηματογράφου), την συναρπαστική σκηνοθεσία του Ινιάριτου και τις σπουδαίες ερμηνείες όλων των ηθοποιών (και του Κίτον πρώτου απ' όλους).

Ανδρονίκη Κολοβού

Το Whiplash με ξάφνιασε ευχάριστα. Όλη αυτή η δυναμική, οι υπέροχα δομημένοι ρόλοι, οι εκπληκτικές μουσικές και η σχεδόν μεθυστική και εθιστική υπερπροσπάθεια ενός νεαρού παιδιού να αγγίξει το τέλειο. Συγκλονιστική η ερμηνεία του Τζέι Κέι Σίμονς που ελπίζω να του δώσει το Β' Ανδρικό. Απόλαυσα την ταινία και την ξεχωρίζω για φέτος.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
American Sniper

Χρήστος Τζοβάρας

The Grand Budapest Hotel - Γιατί μετά από πολύ καιρό είδα μια ταινία που μόλις τελείωσε, ήθελα να βάλω και να την ξαναδώ.

Μαρκέλλα Ανδρικάκη

Από τις 8 υποψήφιες ταινίες για το φετινό Όσκαρ, είδα τις μισές: Τις βρήκα πανέμορφες (βλ. The Grand Budapest Hotel), με κράτησαν στην τσίτα μέχρι τέλους (βλ. Whiplash) με συγκλόνισαν (βλ. The Imitation Game). Αγάπησα όμως μία: το Boyhood.

Βασίλης Καψάσκης

Whiplash - Για τις καλογυρισμένες σεκάνς με τα ματωμένα σόλο του Τέλερ, για τον Buddy Rich και τον Τσάρλι Πάρκερ, για την ερμηνεία του Τζέι Κέι Σίμονς, για την ιδεαλιστική, ματαιόδοξη και κάπως αυτοκαταστροφική εμμονή του να θυσιάζεις τα πάντα για να είσαι ο καλύτερος σε κάτι, για εκείνα τα τριάντα δευτερόλεπτα που θα 'θελες να έχει επιπλέον για να σηκωθείς και να χειροκροτήσεις όρθιος.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Theory of Everything

Κατερίνα Κοντίνη

Το The Grand Budapest Hotel μπορεί να μην είναι η αγαπημένη μου ταινία, αν και στο top 20 μου άνετα θα περιελάμβανα το «κατάμαυρο» The Royal Tenenbaums (2001), του ίδιου σκηνοθέτη. Με κέρδισαν όμως οι αντισυμβατικοί χαρακτήρες, η pop ατμόσφαιρα και κυρίως η μοναδικά επιτηδευμένη vintagιά. Είναι από τις ταινίες που θα προτείνεις άφοβα στον σινεφίλ συνάδελφο, αλλά και στην ξαδέλφη σου που περιμένει πώς και πώς το Fifty Shades of Grey, και αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Χρήστος Παρίδης

Birdman - Γιατί συγκεντρώνει όλες τις νευρώσεις, την απελπιστική μοναξιά,τις αποκαλυπτικές διαψεύσεις, την απόλυτη συντριβή του σύγχρονου αυτιστικού ανθρώπου, αλλά και την πνευματική του ανάταση, μέσα από μια τραγικοκωμωδία γυρισμένη με εξαιρετική ακρίβεια και δεξιοτεχνία και τη συμβολή εκπληκτικών ηθοποιών. Τι πιο ειλικρινές από το Χόλιγουντ σε μια τόσο ταραγμένη εποχή;

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Birdman

Λένα Φουτσιτζή

Θα ήθελα να κερδίσει το Boyhood. Ο λόγος είναι η σύλληψη της ταινίας, που γυρίζεται σε διάστημα δώδεκα ετών. Η παρακολούθηση της ενηλικίωσης του πρωταγωνιστή σε πραγματικό χρόνο, παράλληλα με τα σημάδια γήρανσης των ενηλίκων, ανατρέπει με μοναδικό τρόπο τις συνηθισμένες κινηματογραφικές πρακτικές. Ο Χρόνος είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας, πανδαμάτωρ και συντριπτικός. Δεν μπορώ να σκεφτώ καλύτερο τρόπο για να παρουσιαστεί η μεταμόρφωση ενός παιδιού σε νεαρό άντρα.

Άλκηστις Γεωργίου

The Grand Budapest Hotel - Έχοντας μέχρι τώρα δει μονάχα τα μισά από τα οκτώ φιλμ που διεκδικούν το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας διαλέγω το Ξενοδοχείο Grand Budapest. Την πιο όμορφη, κυριολεκτικά, ταινία της περασμένης χρονιάς! Ο Γουες Άντερσον θα πρέπει κάποια στιγμή να βραβευθεί και με ένα Όσκαρ για αυτόν τον μοναδικό και υπέροχα αλλόκοτο κόσμο που μας ταξιδεύει τόσα χρόνια.

Μαρία Παππά

Δύο ταινίες από την φετινή πεντάδα ήθελα να δω. Και τις είδα. Οι άλλες δεν με ενδιέφεραν και πολύ. Αυτές είναι το Selma και το Whiplash. Για διαφορετικούς λόγους η καθεμία, είναι σπουδαίες ταινίες. Η μία ένας ύμνος στο μεγαλείο και η άλλη ο συγκλονιστικός αγώνας για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η λογική μου θα έλεγε το Whiplash, η καρδιά μου το Selma. Όπως και να' χει, και τα δύο είναι νικητές.

Μαρία Δρουκοπούλου

Το δικό μου Όσκαρ πάει στο Birdman, γιατί μου αρέσει γενικά ο Ινιάριτου. Ειδικά τη συγκεκριμένη ταινία την ξεχώρισα για τους ηθοποιούς (Κίτον, Νόρτον), για το ότι βάζει το θέατρο στον κινηματογράφο αλλά και για την αβάσταχτη ελαφρότητα του σουρεαλισμού της.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Whiplash

Κατερίνα Ηλιάκη

To Βirdman για τη σκηνοθεσία του Ινιάριτου αλλά κυρίως για τη μουσική του Αντόνιο Σάντσεζ που συνοδεύει τον πρωταγωνιστή τόσο μέσα στο θέατρο, ενώ περιφέρεται στους διαδρόμους, όσο και έξω από αυτό, όταν ξαφνικά βρίσκεται να κυκλοφορεί γυμνός στους δρόμους της Times Square. Επίσης, (spoiler!) γιατί μέχρι τελευταία στιγμή, δεν ήμουν σίγουρη αν και πότε θα αυτοκτονήσει.

Νινέττα Γιακιντζή

Μέχρι προχτές θα ψήφιζα για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας το The Grand Budapest Hotel. Δαγκωτό. Αλλά μετά είδα το Birdman. Όσο και να αγαπώ τον Γουες Άντερσον, όσο κι αν απολαμβάνω τις ταινίες του, με αποκορύφωμα την τελευταία, θα πρέπει να ψηφίσω την καταπληκτική -κατά τη γνώμη μου πάντα- ταινία του Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Τουλάχιστον παίζει και στα δύο ο Έντουαρντ Νόρτον οπότε το κάνω με λιγότερο βαριά καρδιά.

Η ταινία με ένα μαγικό τρόπο με έκανε να νιώσω ότι κινούμαι κι εγώ στα παρασκήνια του Broadway, σα να είμαι εκεί, αόρατη να περιπλανιέμαι στους διαδρόμους και τα καμαρίνια. Γνώρισα αυτούς τους χαρακτήρες, τους ακολούθησα στο γειτονικό μπαρ, τους άκουσα, είδα μαζί τους τη θέα από την ταράτσα του θεάτρου και στο τέλος, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, τους αγάπησα. Ο Μάικλ Κίτον ήταν συγκλονιστικός και ο ρόλος του πήγαινε παραπάνω από γάντι. Ο Έντουαρντ Νόρτον δεν με έχει απογοητεύσει ποτέ και η έτσι-κι-αλλιώς-αγαπημένη-μου Έμα Στόουν απλά με έκανε να την αγαπήσω λίγο παραπάνω. Πολύ θα χαιρόμουν αν της έδιναν το Όσκαρ Β' Γυναικείου ρόλου.

Η μουσική έντυνε ιδανικά κάθε σκηνή και τα ντραμς που ακολουθούσαν τους πρωταγωνιστές στους διαδρόμους του θεάτρου ήταν μια πινελιά την οποία προσωπικά βρήκα πολύ εμπνευσμένη. Άσε που μου έφεραν στο μυαλό το Whiplash το οποίο επίσης θα χαρώ αν κερδίσει γιατί ήταν ομολογουμένως εξαιρετική ταινία.

May the best movie win!

Γιάννης Καρδάσης

Σε έναν τέλειο κόσμο νικήτρια ταινία θα ήταν το The Grand Budapest Hotel. Σε μια πιο ρεαλιστική κατάσταση το Boyhood θα σάρωνε όλα τα βραβεία. Αλλά επειδή όλοι πλέον αναζητούν περισσότερο ρεαλισμό, ακόμα και η επιλογή του American Sniper δεν θα με ξάφνιαζε.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Selma

Κώστας Στανέλλος

Δεν ξέρω κατά πόσο αντικειμενικός μπορώ να 'μαι εφόσον δεν τις έχω δει όλες, αλλά ανάμεσα σε αυτές που έχω δει (Ελεύθερος Σκοπευτής, Birdman, Ξενοδοχείο Grand Budapest, Χωρίς Μέτρο) θα ήθελα να κερδίσει ή το Birdman ή το Χωρίς Μέτρο (πιο πολύ το Χωρίς Μέτρο), αν και είμαι σίγουρος ότι θα βγει το Ξενοδοχείο Grand Budapest. Ξερνάω.

Βιβίκα Ανδριανάτου

Grand Budapest Hotel με διαφορά, για την σουρεάλ αισθητική και την παραμυθένια ατμόσφαιρα.

Αλέξανδρος Διακοσάββας

Έχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία φορά που, βλέποντας μια ταινία, έπιασα τον εαυτό μου να μιλάει μόνος του, να μένει με το στόμα ανοιχτό, να ταυτίζεται τόσο πολύ. Τον ζήλεψα πολύ τον κόσμο του Whiplash. Πέρα από την προσωπική ταύτιση όμως, θεωρώ ότι η ταινία είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα, ενώ μας σύστησε έναν αξέχαστο «κακό», από αυτούς που μόνο το σινεμά μπορεί να φτιάχνει. Έναν τόσο πολυδιάστατο χαρακτήρα που θα μπορούσε να είναι -ή μήπως ήταν;- κάποιος δικός μου καθηγητής-μέντορας.

=====

Ψηφίστε κι εσείς τη δική σας αγαπημένη ταινία για φέτος, παρακάτω στα σχόλια, και κάντε τις προβλέψεις σας για τους φετινούς νικητές σε 8 βασικές κατηγορίες.

Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
Boyhood
Ποια ταινία θέλετε να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; Facebook Twitter
The Imitation Game
1

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Λόρεν Γκρίνφιλντ: «Μόλις αποκτήσουμε ξανά χρήματα, επιστρέφουμε στις ίδιες συμπεριφορές»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ