Σαρωτικές αλλαγές σε δημοτικά και γυμνάσια από τον Σεπτέμβρη

Σαρωτικές αλλαγές σε δημοτικά και γυμνάσια από τον Σεπτέμβρη Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
21

Με ένα εντελώς αλλαγμένο εκπαιδευτικό σύστημα θα έρθουν αντιμέτωποι από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη οι μαθητές των δημοτικών σχολείων και Γυμνασίων της χώρας, καθώς το υπουργείο Παιδείας δρομολόγησε ήδη αλλαγές, ανάμεσά τους μειώσεις ωρών διδασκαλίας και εξεταζόμενων μαθημάτων, περιγραφική αξιολόγηση μαθητών (πιλοτική εφαρμογή φέτος), ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου αλλά και μελέτη των μικρών μαθητών στο σχολείο κι όχι στο σπίτι.

Το υπουργείο στοχεύει με αυτόν τον τρόπο στην απόκτηση ουσιαστικών γνώσεων και αύξηση του ελεύθερου χρόνου για τα παιδιά και αφορούν στον εξορθολογισμό της ύλης.

Σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στο Έθνος, μερικές από τις αλλαγές που δρομολογούνται είναι: 

  • Μειώσεις ωρών διδασκαλίας
  • Μειώσεις εξεταζόμενων μαθημάτων
  • Περιγραφική αξιολόγηση μαθητών (πιλοτική εφαρμογή φέτος)
  • Ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου
  • Μελέτη των μικρών μαθητών στο σχολείο
  • Ενοποίηση όλων των δημοτικών σχολείων εκτός από τα ολιγοθέσια
  • Σχόλασμα σε όλα τα σχολεία στη 1.15 μμ
  • Εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων σε 2.218 μονάδες
  • Ολοήμερο πρόγραμμα που θα αρχίζει στη 1.15 μμ και θα τελειώνει στις 4 μμ
  • Δυνατότητα λειτουργίας και τμήματος πρόωρης λειτουργίας 7-8 το πρωί
  • Περιορισμός της εξεταστέας ύλης στα Γυμνάσια
  • Μετατροπή των τριών τριμήνων σε δύο τετράμηνα 
  • Αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη διδασκαλία αντί των εξετάσεων
  • Περιορισμός των εξεταστέων μαθημάτων- Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα το 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο (Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα ποια μαθήματα θα εξαιρεθούν από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις)
  • Μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα

Όπως αναφέρει το Έθνος, οι αλλαγές αυτές αφορούν και τους εκπαιδευτικούς, καθώς φέτος θα κληθούν να διαχειριστούν την ύλη των μαθημάτων με διαφορετικό τρόπο. Για το σκοπό αυτό ετοιμάζονται σχετικές οδηγίες διαχείρισης της ύλης, διάφορα εναλλακτικά σενάρια διδασκαλίας, προτάσεις για δραστηριότητες μαθητών κ.ά.

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ