Η γραμμή 4 του μετρό πιο κοντά από ποτέ

Η γραμμή 4 του μετρό πιο κοντά από ποτέ Facebook Twitter
Όταν με το καλό ολοκληρωθεί η γραμμή 4 του μετρό, θα μπορείς να πηγαίνεις στο Άλσος Βεΐκου από το κέντρο της πόλης σε 10 λεπτά περίπου, ενώ μόλις 5 λεπτά θα χρειάζονται για να φθάσει κάποιος στου Ζωγράφου. Φωτο: Alexandros Michailidis / SOOC
10
  • Το πρώτο βήμα, όπως φαίνεται, έγινε. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι η κυβέρνηση ήρθε σε καταρχήν συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την απευθείας χρηματοδότηση τριών έργων, στα οποία περιλαμβάνεται και η γραμμή 4 του μετρό. Τα άλλα δύο είναι η ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου και η επέκταση του φυσικού αερίου στη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει χρηματοδότηση 75% από δανειακά κεφάλαια της ΕΤΕπ και 25% από το ΕΣΠΑ.
  • Το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Νήαρ Ήστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή). Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως. Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους.
  • Ο προϋπολογισμός του έργου (14 σταθμοί, 12,5 χλμ.) αγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 25% θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από την ΕΤΕπ με μακροχρόνιο δανεισμό και ευνοϊκούς όρους (χαρακτηριστικό είναι ότι δίνεται 6ετής περίοδος χάριτος, δηλαδή η αποπληρωμή ξεκινά από τον 7ο χρόνο με πολύ χαμηλό επιτόκιο, κάτω του 2%).
  • Ολόκληρη η γραμμή 4 του μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ. Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).
Η γραμμή 4 του μετρό πιο κοντά από ποτέ Facebook Twitter
Ολόκληρη η γραμμή 4 του μετρό (Περισσός - Άλσος Βεΐκου - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Κατεχάκη - Μαρούσι - Λυκόβρυση) έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.
  • Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί αρχές του 2017 και ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος. Αν όλα πάνε καλά, τα έργα θα ξεκινήσουν το 2018 και θα διαρκέσουν 7-8 χρόνια. Όταν με το καλό ολοκληρωθούν, θα μπορείς να πηγαίνεις στο Άλσος Βεΐκου από το κέντρο της πόλης σε 10 λεπτά περίπου, ενώ μόλις 5 λεπτά θα χρειάζονται για να φθάσει κάποιος στου Ζωγράφου.
  • Η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί νοσοκομεία (Παίδων, Λαϊκό, Στρατιωτικό Νοσοκομείο 401, 251 - ΓΝΑ, Υγεία, Μητέρα, Ιατρικό Κέντρο), εκπαιδευτικά ιδρύματα (Πολυτεχνείο-κεντρικά, Πανεπιστήμιο-κεντρικά, Νομική Σχολή, Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη, Οδοντιατρική Σχολή), δικαστήρια, περιοχές με έντονες επαγγελματικές και εμπορικές δραστηριότητες (κέντρο Αθήνας, λεωφ. Κηφισίας), τις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Σταδίου κ.λπ.
  • Η Γραμμή 4 θα έχει ανταπόκριση με τη Γραμμή 1 (στους σταθμούς στο Μαρούσι και στον Περισσό), τη Γραμμή 2 (στον σταθμό Πανεπιστήμιο) και τη Γραμμή 3 (στους σταθμούς Ευαγγελισμός και Κατεχάκη). Στη Γραμμή αυτή προστέθηκε ο κλάδος Ευαγγελισμός - Παγκράτι - Βύρωνας - Υμηττός - Άνω Ηλιούπολη, που ουσιαστικά αποτελεί τμήμα της νέας Γραμμής 5, καθώς και οι επεκτάσεις Μαρούσι - Λυκόβρυση και Άλσος Βεΐκου - Περισσός.
  • Η χάραξη των σταθμών, που υπάρχει περίπτωση να αλλάξει σε κάποιους, έχει οριστεί ως εξής: Άλσος Βεΐκου, διασταύρωση Βεΐκου και Τραλλέων / Γαλάτσι, διασταύρωση Γαλατσίου και Βεΐκου / Κυψέλη, πάνω στην πλατεία / Δικαστήρια, διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη / Αλεξάνδρας, διασταύρωση με Μουστοξύδη / Εξάρχεια, πάνω στην πλατεία Εξαρχείων / Ακαδημία, διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα / Κολωνάκι, στην πλατεία / Ευαγγελισμός, διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου / Καισαριανή, διασταύρωση Υμηττού και Εθν. Αντιστάσεως, πάνω σε μικρό πάρκο / Νήαρ Ηστ, Εθν. Αντιστάσεως, στο ομώνυμο ιστορικό ποδοσφαιρικό γήπεδο. Στον Δήμο Ζωγράφου σχεδιάζονται οι σταθμοί: Ιλίσια στην πλατεία Κύπρου, Ζωγράφου στην πλατεία Γαρδένια και Γουδή στην πλατεία Ελευθερίας.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM