ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Το Share My Car είναι ο ελληνικός τρόπος να μοιράζεσαι διαδρομές και έξοδα μετακίνησης

Το Share My Car είναι ο ελληνικός τρόπος να μοιράζεσαι διαδρομές και έξοδα μετακίνησης Facebook Twitter
Δεν απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, ωστόσο από τα πρώτα ληφθέντα δείγματα διαπιστώνουμε ότι η πλατφόρμα μας χρησιμοποιείται περισσότερο από άτομα ηλικίας από 18 έως 50 ετών, από τα οποία η πλειονότητα είναι φοιτητές ή καθημερινά μετακινούμενοι εργαζόμενοι.
2

Λιγότερη κίνηση στους δρόμους, μείωση των καθημερινών εξόδων μετακίνησης και μια ευκαιρία για γνωριμίες; Μιλάμε για τη διαδικτυακή πλατφόρμα «ShareMyCar», η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε οδηγούς και επιβάτες να μοιράζονται διαδρομές και κόστος μετακίνησης. Η αφορμή για τη δημιουργία της ήταν ένα ταξίδι στο Λονδίνο του ιδρυτή και διαχειριστή της πλατφόρμας Σταμάτη Τσακλάνου. Ο Σταμάτης κατάγεται από τη Χαλκίδα, είναι μηχανολόγος μηχανικός, απόφοιτος αγγλικού πανεπιστημίου, και τώρα κάνει το μεταπτυχιακό του στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Aberdeen της Μεγάλης Βρετανίας. Από πολύ μικρή ηλικία, τα ερεθίσματά του σχετίζονταν με την τεχνολογία. Με την πάροδο του χρόνου και έχοντας αλλάξει αρκετές δουλειές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τον κέρδισε ο χώρος των επιχειρήσεων. Όπως θα μου πει: «Είναι μαγική η στιγμή που βλέπεις μια ιδέα σου να γίνεται πράξη και ακόμα πιο μαγικό να βλέπεις την αγορά να την αγκαλιάζει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Το ShareMyCar είναι μόνο η αρχή».

— Ποια ήταν η αφορμή που σε οδήγησε στη δημιουργία του ShareMyCar;

Η ιδέα του γεννήθηκε σε ένα αεροδρόμιο της Αγγλίας τον Σεπτέμβριο του 2015. Πετώντας για τη Μεγάλη Βρετανία, όπου κάνω το μεταπτυχιακό μου, έπιασα κουβέντα με έναν Άγγλο συνεπιβάτη. Εκείνος, όταν αποβιβάστηκε από το αεροπλάνο, πήρε το αυτοκίνητό του κι έφυγε για Λονδίνο. Εγώ, που είχα τον ίδιο προορισμό, έχασα το τρένο και έπρεπε να περιμένω αρκετές ώρες το επόμενο. Κάπως έτσι, λοιπόν, μου γεννήθηκε η ιδέα του διαμοιρασμού ενός οχήματος, που θα μπορούσε να διευκολύνει τόσο την καθημερινότητα όσο και τα ταξίδια όσων δεν έχουν δικό τους μέσο μεταφοράς ή θέλουν να γλιτώσουν έξοδα.


— Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται για να γίνει πράξη μια ιδέα, και μάλιστα επιτυχημένη, ειδικά σε περίοδο οικονομικής κρίσης;

Προκειμένου να γίνει πράξη μια οποιαδήποτε ιδέα πρέπει να έχει δημιουργηθεί από μια ανάγκη του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Το μυστικό της επιτυχίας, λοιπόν, ειδικά κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, είναι η καινοτομία. Όσο πιο καινοτόμα είναι μια υπηρεσία τόσο περισσότερη ανάγκη δημιουργείται στο κοινό. Στη δική μου περίπτωση το ShareMyCar.gr είναι μια ανάσα σε μια δύσκολη περίοδο, που βοηθά πολύ κόσμο να γλιτώσει αρκετά χρήματα από τις καθημερινές μετακινήσεις του.


— Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία;

Οι πρώτες ενδείξεις είναι εξαιρετικά θετικές και ελπιδοφόρες, καθ' ότι από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του ShareMyCar.gr τα ποσοστά επισκεψιμότητας ήταν και συνεχίζουν να είναι εξαιρετικά υψηλά, αριθμώντας εκατοντάδες εγγεγραμμένα μέλη. Όσον αφορά τα δρομολόγια, μέρα με τη μέρα πληθαίνουν, βοηθώντας ολοένα περισσότερους χρήστες στις κάθε είδους αστικές και μη μετακινήσεις τους.


— Πριν από λίγες μέρες είχαμε δύο μεγάλες απεργίες στα μέσα μεταφοράς. Πόσο επηρεάστηκε η επισκεψιμότητα;

Η απεργία των μέσων μαζικής μεταφοράς επηρέασε θετικά την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας, δείχνοντας ότι όσοι τα χρησιμοποιούν καθημερινά εκείνες τις ημέρες είχαν πραγματικά ανάγκη την υπηρεσία μας.

Το μέλλον δεν ανήκει σε μια έξυπνη ιδέα αλλά σε μια πρωτοποριακή, που θα πάει την αγορά ένα βήμα μπροστά, και αυτό δεν είναι ψέμα αν σκεφτεί κανείς πόσες πρωτοποριακές start-up επιχειρήσεις αναπτύσσονται και ευδοκιμούν σε πανελλαδικό και παγκόσμιο επίπεδο.


— Πώς ακριβώς λειτουργεί; Και τι χρειάζεται να ξέρει ο ενδιαφερόμενος χρήστης;

Μέσω της πλατφόρμας ShareMyCar.gr ο οδηγός μπορεί να γνωστοποιήσει το δρομολόγιο που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες που ενδιαφέρονται για τον ίδιο προορισμό. Δηλαδή, επιλέγει και εμφανίζει τις προσωπικές του προτιμήσεις στους πιθανούς συνεπιβάτες, ορίζοντας τις δικές του παραμέτρους, για παράδειγμα αν επιτρέπεται το κάπνισμα, το φαγητό, τα κατοικίδια ή η μουσική την ώρα του ταξιδιού. Επίσης, ορίζει και τον αποθηκευτικό χώρο, ανάλογα με τη χωρητικότητα του οχήματος Έτσι, άτομα που επιθυμούν τη μετακίνηση με τους ίδιους όρους μπορούν να επιλέξουν το δρομολόγιό του. Το άτομο που θέλει να βρει όχημα για το ταξίδι του πρέπει απλώς να ανατρέξει στην αρχική σελίδα και να χρησιμοποιήσει τη μηχανή αναζήτησης, δηλώνοντας την περιοχή αναχώρησης και προορισμού. Επιπλέον, δηλώνει την ημερομηνία που επιθυμεί και η πλατφόρμα τού εμφανίζει αυτόματα όλους τους οδηγούς που θα πραγματοποιήσουν το ίδιο ταξίδι. Τέλος, αφού εξετάσει όλες τις επιλογές, μπορεί να κάνει την κράτηση που επιθυμεί με τον οδηγό της αρεσκείας του.

Το Share My Car είναι ο ελληνικός τρόπος να μοιράζεσαι διαδρομές και έξοδα μετακίνησης Facebook Twitter


— Ποιοι το χρησιμοποιούν περισσότερο; Έχει πανελλαδική εμβέλεια;

Δεν απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, ωστόσο από τα πρώτα ληφθέντα δείγματα διαπιστώνουμε ότι η πλατφόρμα μας χρησιμοποιείται περισσότερο από άτομα ηλικίας από 18 έως 50 ετών, από τα οποία η πλειονότητα είναι φοιτητές ή καθημερινά μετακινούμενοι εργαζόμενοι. Οι υπηρεσίες μας έχουν πανελλαδική εμβέλεια, καλύπτοντας όλες τις περιοχές της χώρας.


— Πέρα από 'σένα, ποιοι άλλοι συμμετέχουν στην εταιρεία;

Στην εταιρεία συμμετέχει ο Δημήτρης Κουτσαύτης, ο οποίος είναι ηλεκτρονικός μηχανικός, και ο Ιωάννης Καραμανές, που δραστηριοποιείται ως οικονομολόγος. Και οι τρεις είμαστε φίλοι από το δημοτικό.

 
— Αξίζει ένας νέος άνθρωπος να δημιουργεί στο πλαίσιο ενός δύσκολου επιχειρηματικού περιβάλλοντος; Είμαστε μια επιτυχημένη γενιά ή όχι;

Ναι. Για να καταστεί αυτό δυνατό, αρκεί να συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής και να επενδύει σε νέες τεχνολογίες που διευκολύνουν την καθημερινότητά μας. Ως γενιά είμαστε ικανοί να επιτύχουμε ακόμα και τους πιο δύσκολους στόχους, αρκεί να πιστέψουμε σε αυτούς και να μοχθήσουμε για την επίτευξή τους. Το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων έχει αυξηθεί ραγδαία, ενώ το software και τα applications έχουν μπει πλέον για τα καλά στην καθημερινότητά μας, κάνοντάς την όλο και πιο εύκολη. Αυτός ακριβώς είναι και ο σκοπός του ShareMyCar.gr, να κάνει την καθημερινότητα των χρηστών της πλατφόρμας πιο εύκολη, με λιγότερα έξοδα.


— Το μέλλον ανήκει στις έξυπνες ιδέες;

Κατά τη γνώμη μου, το μέλλον δεν ανήκει σε μια έξυπνη ιδέα αλλά σε μια πρωτοποριακή, που θα πάει την αγορά ένα βήμα μπροστά, και αυτό δεν είναι ψέμα αν σκεφτεί κανείς πόσες πρωτοποριακές start-up επιχειρήσεις αναπτύσσονται και ευδοκιμούν σε πανελλαδικό και παγκόσμιο επίπεδο. Το μέλλον ανήκει στην τεχνολογία και όλοι μας πρέπει να τη χρησιμοποιούμε προκειμένου να γίνει ευκολότερη η καθημερινότητά μας.


— Τι όνειρα κάνεις;

Δεν θα αναφερθώ σε όνειρα, αλλά σε στόχους. Στόχος της εταιρείας μας, λοιπόν, είναι η επέκταση σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων, προσφέροντας τις υπηρεσίες μας σε όλο και περισσότερο κόσμο. Πέρα από τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας, στους μελλοντικούς μου στόχους είναι και η δημιουργία δύο νέων ιστοσελίδων με αντικείμενο το money sharing. Όπως σας είπα, το ShareMyCar είναι μόνο η αρχή.

ShareMyCar

Αθήνα
2

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM