«Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε» - Καμπάνια εναντίον του νομοσχεδίου που θέλει να «τελειώσει» την πλατφόρμα ταξί Beat

«Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε» - Καμπάνια εναντίον του νομοσχεδίου που θέλει να «τελειώσει» την πλατφόρμα ταξί Beat Facebook Twitter
5

Συνεχώς μεγαλώνει και γίνεται viral μέσα από τα social media η διαδικτυακή εκστρατεία με τίτλο «Αφήστε το Beat όπως το αγαπήσαμε»  που ξεκίνησε η ίδια η εταιρεία.

Στόχος είναι η συγκέντρωση υπογραφών για πίεση ώστε να ακυρωθεί η νομοθετική πρωτοβουλίας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με την οποία επιδιώκεται να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας της εφαρμογής.

«Θα πρέπει να εξετάσουμε το νομοσχέδιο για τα ταξί όταν αυτό κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Είμαι βέβαιος ότι θα αναγκαστούμε να προσφύγουμε σε κάποια ανώτερη αρχή είτε σε Ελλάδα είτε σε Ευρώπη» δήλωσε χθες στο capital.gr ο ιδρυτής της ψηφιακής εφαρμογής «Beat», Νίκος Δρανδάκης.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της πανελλήνιας ομοσπονδίας επαγγελματιών ιδιοκτητών αυτοκινητιστών ταξί και αγοραίων, μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, είχε εκφράσει την ικανοποίησή του για το νέο νομικό πλαίσιο που σχεδιάζει να δημιουργήσει το υπουργείο Υποδομών, σχετικά με τον κλάδο των ταξί και τις εφαρμογές παροχής μεταφορικού έργου, όπως η Beat που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς.

H πρωτοβουλία έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 4000 υπογραφές και συνεχώς ο αριθμός αυξάνεται.

Μεταξύ όσων έχουν υπογράψει είναι και η Έλενα Ακρίτα η οποία αναφέρει τους λόγους που στηρίζει την προσπάθεια:

Το κείμενο που συνοδεύει τη ψηφοφορία, που διενεργείται μέσω της ιστοσελίδας change.org αναφέρει:

«Το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε να προωθήσει σχέδιο νόμου που μετατρέπει την Beat (πρώην Taxibeat) σε εταρεία παροχής μεταφορικού έργου, και όχι ηλεκτρονική πλατφόρμα διαμεσολάβησης όπως είναι σήμερα.


Με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο εξαναγκάζει τους 8 και πλέον χιλιάδες οδηγούς της Beat σε σχέση αποκλειστικής απασχόλησης με την εταιρεία, κάτι που είναι πρωτοφανές στην ιστορία των Διαδικτυακών Εφαρμογών. Βασικός στόχος αυτής της αλλαγής είναι το ίδιο το μοντέλο της Beat: η αξιολόγηση και το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών προς τον σημερινό Έλληνα πολίτη.


Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι ο μόνος και ασφαλής τρόπος να σκοτώσει κάποιος την καινοτομία και επιχειρηματικότητα. Κανείς δεν θα θέλει πλέον να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια καινοτόμα τεχνολογική επιχείρηση όταν θα ξέρει ότι μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με νόμους που αντιμετωπίζουν την επιχειρηματική του ιδέα με νοοτροπίες της δεκαετίας του '60.


Η έναρξη του Taxibeat to 2011, αποτέλεσε το σημείο τομή για να αλλάξει εντελώς η εικόνα των αστικών μεταφορών στην Ελλάδα. Το ταξί έπαψε να είναι "ο ταρίφας" και έγινε ο σωστός και αξιοσέβαστος επαγγελματίας που όλοι αγαπούν να χρησιμοποιούν καθημερινά. Και όλα αυτά χάρη στο νέο μοντέλο που έφερε το Taxibeat: την αξιολόγηση του επαγγελματία, τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, και την ανταμοιβή των καλύτερων του κλάδου.


Το Taxibeat μέσα στα χρόνια μεγάλωσε, έφτασε τους σχεδόν 1 εκατομμύριο πελάτες, έκανε επενδύσεις εκατομμυρίων, δημιούργησε εκατοντάδες θέσεις εργασίας, και έγινε το success story της χώρας στα σκληρότερα χρόνια της κρίσης - ένα success story που έδινε κουράγιο σε όλους τους Έληνες ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε και συλλογικά σαν έθνος.


Οι διατάξεις του νέου νόμου για τις αστικές μεταφορές που αφορούν στην Beat (η μετατροπή της από μεσολαβητή σε εταιρεία μεταφορών, οι 3ετείς συμβάσεις με οδηγούς-υπαλλήλους) είναι ενάντια στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Ζητάμε να καταργηθούν τώρα και να μην ψηφιστούν από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.»

O ιδρυτής της εταιρίας αναφέρθηκε εκ νέου σήμερα στο ζήτημα με κείμενό του στο Facebook:

Tι αναφέρει το νομοσχέδιο

 

Σύμφωνα με την εφημερίδα « ΤΑ ΝΕΑ» : Tο προσχέδιο νόμου που έχει ετοιμάσει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζηςπροβλέπει, μεταξύ άλλων, τη σύναψη συμβάσεων τριετούς διάρκειας μεταξύ των εταιρειών των διαδικτυακών εφαρμογών και των αυτοκινητιστών ταξί! Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη αναπτύξει τις συγκεκριμένες εφαρμογές, με το νομοσχέδιο του Σπίρτζη θα πρέπει να μετατραπούν σε ολοκληρωμένες επιχειρήσεις παροχής μεταφορικού έργου, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο ως «διαμεσολαβητές».

Το νομοσχέδιο Σπίρτζη, που θεωρείται ψηφοθηρικό «δώρο» του ΣΥΡΙΖΑ στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Θύμιο Λυμπερόπουλο, που ανήκε επί χρόνια στον χώρο της ΝΔ, παρουσιάστηκε πρόσφατα στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία μάλιστα του Λυμπερόπουλου!.

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ.

Αρχικά θεωρήθηκε ότι θα δυσκολέψει τη λειτουργία της αμερικανικής Uber, που συνεργάζεται κυρίως με αυτοαπασχολούμενους οδηγούς. Ωστόσο, στο στόχαστρο των προωθούμενων ρυθμίσεων μπαίνουν και οι άλλες εφαρμογές ταξί που στηρίζονται στη συνεργασία με τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.


Συγκεκριμένα, οι διατάξεις αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Ελληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ (όσο δηλαδή πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς!).


Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία.


«Πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει» σημειώνει ο ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσία ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης οποιουδήποτε είδους (όπως οι εφαρμογές ταξί) για την άσκηση μεταφορικού έργου (π.χ. μεταξύ οδηγού οχήματος και επιβάτη κ.λπ.) λογίζεται ότι ασκούν ως κύρια οικονομική δραστηριότητα αυτή της μεταφοράς επιβατών. Στην περίπτωση αυτή, «η υπηρεσία της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης», σύμφωνα με το νομοσχέδιο, «είναι απλώς επικουρική και δευτερεύουσα» και επομένως «οι μεταφορικές υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται με βάση τις διατάξεις που ρυθμίζουν και τις μεταφορικές υπηρεσίες από επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα».

Μάλιστα, στο εξής οι φορείς της ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης (εφαρμογές ταξί) θα πρέπει να αδειοδοτούνται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εμπορευματικών ή Επιβατηγών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών, στις οποίες θα καταθέτουν σχετική αίτηση και μια σειρά δικαιολογητικών, όπως και παράβολο του Δημοσίου ύψους 1.000 ευρώ.

Επίσης, θα πρέπει να καταθέτουν συμβολαιογραφική σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον τριών ετών αποκλειστικά με οχήματα-ταξί δημόσιας χρήσης, τα οποία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τρία και στη σύμβαση να ταυτοποιούνται ένα προς ένα.

Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να καταθέτουν επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν τη σχέση εργασίας με τους οδηγούς κατόχους επαγγελματικής-ειδικής άδειας οδήγησης επιβατηγού δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκινήτου.


Οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών θα αποφασίζουν για τη χορήγηση ή μη των αδειών εντός 30 ημερών από την κατάθεση των φακέλων. Κάθε άδεια θα έχει διάρκεια από 3 έως 5 έτη, ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης μεταξύ του φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης και των ΕΔΧ συμβεβλημένων οχημάτων.

ΚΑΙ... ΠΕΝΑΛΤΙ

Σε περίπτωση λειτουργίας κάποιου φορέα διαμεσολάβησης (εφαρμογής ταξί) χωρίς άδεια, αρχικά θα επιβάλλεται πρόστιμο 50.000 ευρώ, ενώ εφόσον υπάρξει υποτροπή το πρόστιμο θα φτάνει στα 100.000 ευρώ. Παράλληλα, στον οδηγό του ΕΔΧ αυτοκινήτου που θα στερείται νόμιμης επαγγελματικής άδειας οδήγησης ταξί θα επιβάλλεται η ποινή της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια.
Επίσης, σε κάθε ιδιοκτήτη οχήματος «που εκτελεί παρανόμως έργο σε συνεργασία με φορέα διαμεσολάβησης θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα».


Μάλιστα, σε περίπτωση λειτουργίας χωρίς άδεια του φορέα διαμεσολάβησης, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Μεταφορών προβλέπεται να κοινοποιεί τη σχετική απόφασή της για την επιβολή προστίμου στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αυτή με τη σειρά της θα προβαίνει «στη διακοπή της λειτουργίας τυχόν διαδικτυακού ιστότοπου του φορέα και των κάθε είδους εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλα μέσα».


Σύμφωνα με το ίδιο νομοσχέδιο, τα ΕΔΧ που θα συμβάλλονται με τον φορέα ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης θα φέρουν διακριτικό γνώρισμα σε εμφανές σημείο στο εσωτερικό και το εξωτερικό του ΕΔΧ οχήματος.

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ. Την ίδια στιγμή, θα απαγορεύονται ρητώς «οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης για μεταφορά επιβατών με ΙΧ οχήματα». Ακόμα προβλέπεται ότι τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας θα φορολογούνται με βάση την κείμενη ελληνική φορολογική νομοθεσία.


Με βάση το νομοσχέδιο, στο υπουργείο Μεταφορών θα υπάρχει πλήρες ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο θα τηρούνται στοιχεία, όπως:
- Οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα.
- Τα οχήματα δημόσιας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης.
- Οι οδηγοί που είναι συμβεβλημένοι με φορέα διαμεσολάβησης.
- Οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου.

Ελλάδα
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM