Δύο στους δέκα καταναλωτές σταμάτησαν να αγοράζουν ψωμί, σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία MARC ΑΕ, για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος. Οι βασικότεροι λόγοι που έχουν οδηγήσει στη μείωση της κατανάλωσης ψωμιού, είναι η μείωση των μελών της οικογένειας (37,1%) και η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών λόγω δίαιτας ή λόγω υγείας (36,7%). Το 22,9% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει πως έκοψε το ψωμί για λόγους οικονομίας, αριθμός που είναι διπλάσιος σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν.
Σύμφωνα με την έρευνα, η κατανάλωση του ψωμιού εμφανίζει σχετική μείωση, με το 26,1% των νοικοκυριών να δηλώνει πως σήμερα καταναλώνει λιγότερο ψωμί σε σύγκριση με 1-2 χρόνια πριν, το 7,5% καταναλώνει περισσότερο, ενώ το 66% δήλωσε ότι καταναλώνει περίπου την ίδια ποσότητα. Η σχετικά μεγαλύτερη τάση της μείωσης της κατανάλωσης ψωμιού καταγράφεται στις γυναίκες, σε καταναλωτές μεγαλύτερης ηλικίας και στους άνεργους.
Η συντριπτική πλειοψηφία των αρτοποιών, 9 στους 10, δηλώνει πως ο τζίρος τους παρουσιάζει πτώση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, με τον μέσο όρο μείωσης του τζίρου να καταγράφεται στο 36,73%. Η σχετικά μεγαλύτερη μείωση τζίρου καταγράφηκε στα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και στα αρτοσκευάσματα.
Όπως είναι αναμενόμενο, οι περισσότεροι αρτοποιοί βλέπουν με απαισιοδοξία το μέλλον των επιχειρήσεών τους, αφού το 73,1% αναμένει περαιτέρω μείωση του τζίρου, το 17,9% σταθεροποίηση στα σημερινά επίπεδα και μόνο το 2% ελπίζει σε αύξηση του τζίρου του μέσα στο 2013.