Live

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή"

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Αριστερά: σκίτσο του Χιου Γκλας (1830). Δεξιά ο Λεονάρντο Ντι κάπριο στην ταινία "Η επιστροφή"
2

Ως πού μπορεί να οδηγήσει μια πράξη προδοσίας;  Μπορείς να επιβιώσεις όταν σε έχει κομματιάσει κυριολεκτικά μια αρκούδα; Ο πόνος ξεπερνιέται μπροστά στην δίψα για εκδίκηση; Και όλα αυτά με φόντο την εμβληματική αχαρτογράφητη  άγρια φύση των Ηνωμένων Πολιτειών. Μιλάμε για την θρυλική  ιστορία του Χιου Γκλας που διατρέχει τις σελίδες  του βιβλίου «Η Επιστροφή», του συγγραφέα, Μάικλ Πανκ. Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα αποτελεί μια από τις πιο συγκλονιστικές ιστορίες για τον θρίαμβο της ανθρώπινης ύπαρξης. Ένας ύμνος στην ανθρώπινη θέληση  αλλά και  ένα αφήγημα που καταδεικνύει το  πόσο μακριά μπορεί  να φτάσει ένας άντρας όταν το μόνο που επιδιώκει είναι η πιο σκληρή εκδίκηση. Το συγκεκριμένο συγγραφικό πόνημα είναι που  ενέπνευσε την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία που θα προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες  την ερχόμενη Πέμπτη και σκηνοθέτησε ο βραβευμένος με Όσκαρ, Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, σε μια ερμηνεία που οι κριτικοί προεξοφλούν  ότι  πιθανόν θα του χαρίσει το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του. Πάντως, πριν λίγες μέρες, «Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» κέρδισε τρεις Χρυσές Σφαίρες εκ των οποίων  «Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Α' Ανδρικού Ρόλου».

Σε μια αποστολή, στις 24 Αυγούστου του 1823, έρχεται αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο με μια αρκούδα. Η συνέχεια είναι ανατριχιαστική, αφού αρκούδα επιτίθεται στον Γκλας και τον κατακρεουργεί αφήνοντάς τον κατάκοιτο με σοβαρότατα τραύματα. Ο θάνατός του θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιος.

Ας επιστρέψουμε όμως στο περιεχόμενο του βιβλίου (και στην αληθινή ιστορία του Γκλας, όπως έφτασε από στόμα σε στόμα στη σύγχρονη εποχή) δίνοντας μια γεύση για την υπόθεση που σε κρατά καθηλωμένο από τις πρώτες γραμμές μέχρι και την τελευταία σελίδα. Η εποχή που εξελίσσονται  οι περιπέτειες που καταγράφει ο Μάικλ Πανκ αφορά την Αμερική του 19ου αιώνα και το κυνήγι της γούνας που κυριαρχούσε τότε ως  μια κερδοφόρα επιχείρηση. Πολλές ομάδες αντρών πήγαιναν στα βουνά αναζητώντας αρκούδες, με σκοπό να  τις σκοτώσουν, να τις γδάρουν και στην συνέχεια  να πουλήσουν  την γούνα τους.  Κάπως έτσι, το 1823,  οι παγιδευτές της «Γουνεμπορικής Εταιρείας Βραχώδη Όρη» ζουν μια σκληρή ζωή, γεμάτη κινδύνους και απρόβλεπτες συνθήκες.  Ένας από τους πιο αξιόλογους άντρες της εταιρείας είναι και ο ήρωας του βιβλίου, ο Χιου Γκλας ο οποίος  έχει δοκιμαστεί στις δυσκολίες των βουνών και θεωρείται εξαιρετικός παγιδευτής. Όμως όλα θα αλλάξουν όταν σε μια αποστολή, στις 24 Αυγούστου του 1823,  έρχεται αντιμέτωπος πρόσωπο με πρόσωπο με μια αρκούδα. Η συνέχεια είναι ανατριχιαστική, αφού αρκούδα επιτίθεται στον Γκλας και τον κατακρεουργεί αφήνοντάς τον κατάκοιτο με σοβαρότατα τραύματα. Ο θάνατός του θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιος. Δίπλα του παραμένουν οι συνοδοιπόροι του,  Τζον Φιτζέραλντ και  Τζιμ Μπρίτζερ, ώστε να τον φροντίσουν μέχρι  την ταφή του. Τελικά εκείνοι, φοβούμενοι και για τον δικό τους θάνατο, αποφασίζουν να τον ληστέψουν και να τον εγκαταλείψουν.  Ο Χιου Γκλας ορκίζεται εκδίκηση και όπως θα διαπιστώσουμε αυτό είναι που θα τον κρατήσει στη ζωή. Με ασύγκριτη  τόλμη και αποφασιστικότητα, σέρνεται για εκατοντάδες χιλιόμετρα, έρχεται αντιμέτωπος με Ινδιάνους και κυνηγούς, το ασύλληπτο κρύο και τις δυσκολίες του χιονισμένου Αμερικανικού Βορρά ενώ παλεύει με την πείνα και τον πόνο από τις φοβερές πληγές του. Όσοι ανατρέξουν στο βιβλίο θα αντιληφθούν ότι ο Μάικλ Πανκ δεν στρογγυλεύει καθόλου το θρύλο και περιγράφει σοκαριστικές λεπτομέρειες από το κυνήγι της τροφής του Χιου Γκλας.  

 

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Η εποχή που εξελίσσονται οι περιπέτειες που καταγράφει ο Μάικλ Πανκ αφορά την Αμερική του 19ου αιώνα και το κυνήγι της γούνας που κυριαρχούσε τότε ως μια κερδοφόρα επιχείρηση. Πολλές ομάδες αντρών πήγαιναν στα βουνά αναζητώντας αρκούδες, με σκοπό να τις σκοτώσουν, να τις γδάρουν και στην συνέχεια να πουλήσουν την γούνα τους. Κάπως έτσι, το 1823, οι παγιδευτές της «Γουνεμπορικής Εταιρείας Βραχώδη Όρη» ζουν μια σκληρή ζωή, γεμάτη κινδύνους και απρόβλεπτες συνθήκες.
 

 

Στην ιστορία,συμφωνα με τις ιστορικες πληροφοριες έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον ότι ο ήρωας Χιου Γκλας κάνει τα πάντα. Ξεπερνά  τα όρια του, με σκοπό να βρει τους συντρόφους του, που του πήραν τα πάντα και τον άφησαν αβοήθητο, ώστε να τους σκοτώσει. Όμως, μετά από αλλεπάλληλες δυσκολίες που διαρκούν περίπου εφτά εβδομάδες, ο Γκλας  φτάνει στο προορισμό του αλλά η εκδίκηση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.  Ο λόγος είναι ότι  ο Φιτζέραλντ είχε παραιτηθεί από κυνηγός και πλέον συμμετείχε στον στρατό ενώ μαζί του την γλιτώνει και ο Μπρίνγκερ αφού ο Γκλας επέλεξε να  χαρίσει και στους δύο  την ζωή τους. Αργότερα,  ο Χιου Γκλας επέστρεψε και πάλι στα βουνά, εξακολουθώντας  να κυνηγάει άγρια ζώα και σκοτώθηκε δέκα χρόνια αργότερα από την φυλή των Αρικάρα.

Αξίζει να επισημάνουμε ότι ο συγγραφέας του βιβλίου, Μάικλ Πανκ, σήμερα υπηρετεί ως Εμπορικός Αντιπρόσωπος και Πρεσβευτής των ΗΠΑ στη μόνιμη αντιπροσωπεία τους στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, στη Γενεύη της Ελβετίας. Επιπλέον, έχει προσφέρει τις υπηρεσίες του στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας του Λευκού Οίκου και στο Κονγκρέσο ενώ έχει εργαστεί ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μοντάνα.

Αυτή είναι η ιστορία του Χιου Γκλας, του ήρωα που ενέπνευσε την ταινία "Η επιστροφή" Facebook Twitter
Σκηνές από την ταινία του Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου

Ο θρύλος του Χιου Γκλας είναι συμβολικός, μιλά για μια εποχή που οι νόμοι δεν είχαν καμία ισχύ, καταδεικνύει την σχέση του ανθρώπου με την φύση και υπογραμμίζει τις ψυχολογικές βαθμίδες που μπορεί να προκαλέσουν απρόσμενοι κίνδυνοι. «Ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα; Από τι είμαστε φτιαγμένοι και για τι είμαστε ικανοί; Για πάνω από πέντε χρόνια, αυτό το πρότζεκτ ήταν ένα όνειρο για μένα. Είναι μια έντονη, συναισθηματική ιστορία με ένα πανέμορφο, επικό φόντο, που εξερευνά τις ζωές ανθρώπων, οι οποίοι υπέφεραν σωματικά αλλά εξελίσσονται πνευματικά. Προσπαθήσαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό που περνούσαν τότε οι άνδρες αυτοί. Και περάσαμε πολλές σωματικές και τεχνικές δυσκολίες για να βγάλουμε κάθε ειλικρινές συναίσθημα από την απίστευτη αυτή περιπέτεια», δήλωσε ο σκηνοθέτης της ταινίας, Αλεχάντρο Γ. Ινιαρίτου ενώ ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, πρόσθεσε «είναι ένα απίστευτο ταξίδι μέσα από τα σκληρότερα στοιχεία της αχαρτογράφητης Αμερικής. Μιλά για την δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος. Η ιστορία του Γκλας είναι θρυλική αλλά ο Αλεχάντρο την χρησιμοποιεί για να διερευνήσει το τι σημαίνει να έχεις τα πάντα εναντίον σου, τι μπορεί να υπομείνει το ανθρώπινο πνεύμα και τι σου συμβαίνει όταν όντως τα υπομένεις όλα».

Εν κατακλείδι, ατμόσφαιρα εποχής, τοπικό χρώμα, εκδικητική μανία και  ένα μοναχικό ταξίδι που συμπληρώνουν όλα τα συστατικά  μιας συναρπαστικής ιστορίας της Άγριας Δύσης ενώ παράλληλα  ερχόμαστε αντιμέτωποι με υπαρξιακά ερωτήματα, απόκρυφα ένστικτα και παιχνίδια μυαλού που μπορεί να γεννήσει  η κοντινή απόσταση στο θάνατο. 

Το μυθιστόρημα «Η Επιστροφή» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Key Books»

2

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Οθόνες / «Είμαστε εθισμένοι, θέλουμε παραπάνω λεφτά, παραπάνω ομορφιά, παραπάνω νιότη»

Με αφορμή το αφιέρωμα του 27ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης στο έργο της, μια δημιουργός που ξέρει πώς να φτιάχνει σωστά crowdpleasers, η Λόρεν Γκρίνφιλντ μιλά στη LiFO για την απροθυμία μας να διδαχτούμε από τις οικονομικές κρίσεις και εξηγεί γιατί βλέπει τις ταινίες τεκμηρίωσης ως μηχανές ενσυναίσθησης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
‘CHAOS: The Manson Murders’: Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Daily / «CHAOS: The Manson Murders». Ο Μάνσον βρίσκεται ακόμα μέσα στο κεφάλι μας 

Το νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Έρολ Μόρις επιχειρεί ένα διαφορετικό προφίλ του «σατανικού μεσσία», φωτίζοντας κάποιες από τις λιγότερο ίσως προβεβλημένες εκδοχές, αιτιάσεις και εικασίες γύρω από μια υπόθεση που μοιάζει με σταυροδρόμι του Κακού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bong Joon Ho: «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μπονγκ Τζουν-Χο / «Δεν με συναρπάζουν οι υπερήρωες, προτιμώ να σώσω έναν απλό άνθρωπο που παλεύει στο χάος»

Μετά τα πολυβραβευμένα «Παράσιτα», ο Μπονγκ Τζουν-Χο επιστρέφει με το «Mickey 17», μια σάτιρα επιστημονικής φαντασίας, και μιλά στη LiFO για τις ιστορίες που επιλέγει να αφηγείται.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Μυθολογίες / «To Magnolia με κάνει να νιώθω ότι η καρδιά μου θα εκραγεί»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Κατσή

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης μοιράζεται μια λίστα με ταινίες που έχει δει δεκάδες φορές και του έχουν προκαλέσει έντονα συναισθήματα, όπως εκείνη που κάνει τη ζωή του πιο υποφερτή και αυτή που τον έφερε αντιμέτωπο με τη φθορά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Movies

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: «Mickey 17» και 7 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μαζί με τον Μπονγκ Τζουν-Χο που επιστρέφει δυναμικά μετά τα «Παράσιτα», αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες προβάλλεται ένα καλοδουλεμένο θρίλερ, και ένα ντοκιμαντέρ που θα μιλήσει στην καρδιά των Αθηναίων – και δη των Εξαρχειωτών και των σκακιστών.
THE LIFO TEAM
15 επιλογές από το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 6-16/3/25

Οθόνες / 15 πολύ καλά ντοκιμαντέρ που έρχονται στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Το φεστιβάλ-θεσμός επιστρέφει από τις 6 έως τις 16 Μαρτίου με μια ποικιλία από συναρπαστικά ντοκιμαντέρ, που καλύπτουν επίκαιρα και διαχρονικά κοινωνικά ζητήματα, καθώς και προσωπικές ιστορίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Οθόνες / «Daredevil: Born again»: Σαν να μην πέρασε μια μέρα

Παρά τη μεταγραφή της στη Disney από το Netflix, η σειρά διατηρεί τον βλοσυρό τόνο και τα αιματοβαμμένα set-pieces, επιχειρώντας, παράλληλα, να μιλήσει για κάτι πέρα από το είδος της – σπάνιο αυτό για δημιουργία της Marvel.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Οθόνες / «Θέλουμε να φαινόμαστε δυνατοί και άτρωτοι, πιστεύοντας ότι έτσι θα επιβιώσουμε»

Γοητεύτηκε ξαφνικά από το θέατρο και διάβαζε γι' αυτό ενώ εργαζόταν σε ένα περίπτερο. Όταν, δίχως να ξέρει τι τον περιμένει, ο Γιάννης Καράμπαμπας βρέθηκε μπροστά από την κάμερα της Πέννυς Παναγιωτοπούλου στο «Wishbone», διακρίθηκε με το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

Οθόνες / Oι δέκα αγαπημένες ταινίες μυστηρίου της Ευτυχίας Γιαννάκη

«Αν δεν ξέρεις το όνομα Keyser Söze, τότε έχεις ένα σοβαρό κινηματογραφικό κενό» - Είναι δυνατόν μια συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων να μην ξέρει από ατμόσφαιρα που κόβει την ανάσα και σασπένς; Αποκλείεται.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

OSCARS 2025 / H μεγάλη βραδιά της Ανόρα

Ο Σον Μπέικερ έσπασε τα κοντέρ κερδίζοντας 4 προσωπικά Όσκαρ για την άγρια κωμικοτραγική κινηματογραφική του χειροτεχνία. Η Μάϊκι Μάντισον χάλασε το πάρτι της Ντέμι Μουρ. Και η ιστορία της σεξεργάτριας, έδωσε ηχηρό μήνυμα για την ανάγκη του σινεμά να φτιάχνει ταινίες θαρραλέες και αυθεντικές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching

Οθόνες / 11 ταινίες για οσκαρικό binge-watching (και πού να τις δείτε)

Καθώς πλησιάζει η 97η απονομή των Όσκαρ, επιλέγουμε 11 νικήτριες του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που μπορείτε να βρείτε σε streaming πλατφόρμες και στη συνδρομητική τηλεόραση, για να κάνετε προθέρμανση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
CHECK Gene Hackman 1930-2025

Απώλειες / Τζιν Χάκμαν (1930-2025): Ο πιο ευαίσθητος σκληρός του αμερικανικού σινεμά

Ήθελε να τον θυμούνται ως τίμιο ηθοποιό, που έντυσε με ειλικρίνεια τους χαρακτήρες που υποδύθηκε. Ο Τζιν Χάκμαν πέτυχε πολύ περισσότερα, αφού κατάφερε να γίνει ο σπουδαιότερος καρατερίστας του αμερικανικού σινεμά από την εποχή του Σπένσερ Τρέισι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ