ΕΣΩ 2023: 10 λόγοι για να μην χάσεις την φετινή ημερίδα για το design και την αρχιτεκτονική

VB Facebook Twitter
0

Η αρχιτεκτονική έχει σημασία. Την περίοδο που η Αθήνα αλλάζει όψη με ένα σύνολο αστικών αναπλάσεων και νέων μουσείων – μάλιστα το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο έχει ήδη συσχετιστεί με τη διεθνή βράβευση με Pritzker του αρχιτέκτονά του, David Chipperfield – και η ύπαιθρος διανθίζεται με έργα τουρισμού που απελευθερώνουν τις δυνάμεις των Ελλήνων αρχιτεκτόνων, ένα event όπως η Ημερίδα ΕΣΩ είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Την Τετάρτη 24 Μαΐου 2023 η ημερίδα ΕΣΩ επιστρέφει, για 11η συνεχόμενη χρονιά, στην Αίθουσα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Υποδέχεται τους σημαντικότερους εκπροσώπους της εγχώριας και διεθνούw αρχιτεκτονικής και δημιουργικής σκηνής, οι οποίοι θα οργανώσουν τις ομιλίες τους υπό τη θεματική «Multiverse».

Καθώς πλησιάζει η ημέρα που 12 ομιλητές από το Τόκυο, το Λονδίνο, τη Λισαβώνα, το Λονδίνο, την Κοπεγχάγη, την Ιερουσαλήμ και την Αθήνα, θα βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής, στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη στο πλαίσιο της 11ης διοργάνωσης της ημερίδας για να μιλήσουν  σε ένα γεμάτο αμφιθέατρο από λάτρεις της αρχιτεκτονικής του σχεδιασμού και των δημιουργικών τεχνών, συγκεντρώνουμε τα 10 facts που αξίζει να γνωρίζεις για την ΕΣΩ.

VB Facebook Twitter

1. Σε ποιο κοινό απευθύνεται η ΕΣΩ;

Το κοινό αποτελείται από αρχιτέκτονες Designers, Design aficionados, Κατασκευαστές, Φοιτητές, Επιχειρηματίες & Ιnfluencers, ανθρώπους που ενδιαφέρονται να μάθουν τις εξελίξεις στον χώρο αυτό και να καταλάβουν τον τρόπο που σκέφτονται οι δημιουργοί. Είναι ευκαιρία για γνώση αλλά και networking με τους κορυφαίους του χώρου.

2. Τι είδους ομιλίες πραγματοποιούνται στην ΕΣΩ;

Η ΕΣΩ είναι εκτός από το πιο σημαντικό συνέδριο για την Αρχιτεκτονική και το Design και μία μεγάλη γιορτή, όπου τα λαμπρότερα μυαλά από την Ελλάδα και το εξωτερικό από τους χώρους της αρχιτεκτονικής του Design της γραφιστικής της φωτογραφίας και όχι μόνο μιλούν με έναν άμεσο γρήγορο και κατανοητό τρόπο σε περίπου 1000 άτομα κάθε χρονιά ηλικίας 18 έως 98 + ανθρώπους, που αγαπούν το Design και την Αρχιτεκτονική και είναι λάτρεις της καλής αισθητικής. Οι ομιλίες έχουν διάρκεια κατά μέσο όρο 15 λεπτά ενώ συμπληρώνονται και από πάνελ συζητήσεων. Το κοινό παραλαμβάνει την tote bag του συνεδρίου με δώρα από χορηγούς και δωροθέτες όπως η MOLESKINEURBI ET ORBI ενώ θα κληρωθεί και ένα στρώμα της SIMONS απο την ARCHITEXTURE αξίας 5.000 Ευρώ.

3. Τι σημαίνει Multiverse;

Η 11η διοργάνωση της Ημερίδας ΕΣΩ έχει το θέμα Multiverse. Η θεματική της φετινής ΕΣΩ, με τίτλο “MULTIVERSE”, γεφυρώνει περαιτέρω τις θεωρίες για την εν εξελίξει αλλαγή με την πρώιμη πρακτική, στα πεδία της αρχιτεκτονικής, του design και των τεχνών, και τα αποτελέσματά της. Με τον όρο Multiverse περιγράφεται μια σειρά από διαφορετικά περιβάλλοντα που ανταποκρίνονται στις ανθρώπινες ανάγκες, αλλά και κινούνται πέρα από αυτές, συμπεριλαμβάνοντας κι άλλες μορφές φυσικής και τεχνητής ζωής. 

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία και με περισσή αβεβαιότητα λόγω της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης, η 11η ΕΣΩ θα εξερευνήσει τους ψηφιακούς κόσμους που είναι φτιαγμένοι από ανθρώπους για ανθρώπους, ενώ θα αναζητήσει έναν βιώσιμο τρόπο φυσικής κατοίκησης στον πλανήτη. Το πρώτιστο είναι να ξαναβρούμε τις πρωταρχικές αρχές της συνύπαρξης, τη στιγμή που ο καθένας μας αποζητάει και αγωνίζεται για την ατομικότητά του.

Η περασμένη διοργάνωση, σε συνεργασία με τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Mies Van Der Rohe, πραγματοποιήθηκε υπό τη θεματική  “CROSSING TERRITORIES” και αναγνώρισε την αβεβαιότητα των κοινωνικών, πολιτιστικών, πολιτικών και οικονομικών μετασχηματισμών, χωρίς προκαταλήψεις. 

VB Facebook Twitter

4. Ποιοι θα είναι οι φετινοί ομιλητές;

Την Τετάρτη 24 Μαΐου θα βρεθούν στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, για να σκιαγραφήσουν τρέχοντα ζητήματα και να προτρέψουν περαιτέρω διάλογο η Xρύσα Σταματοπούλου απο το γραφείο GRIMSHAW Architects, η Μυρτώ Κιούρτη, ο Γιώργος Μπάτζιος - GEORGES BATZIOS ARCHITECTS, ο Γιώργος Τσολάκης - TSOLAKIS ARCHITECTS, ο Mιχαήλ-Ιωάννης Ραυτόπουλος από το γραφείο AREA, ο Yoshiharu Tsukamoto και η Momoyo Kaijima από το ATELIER BOW WOW,  ο Μanuel Aires Mateus, ο Arthur Mamou Mani, ο Kristian Villadsen από το γραφείο GEHL, ο Γιώργος Αρμάος Διευθυντής της γκαλερί Gagosian στο Λονδίνο, o Ιάσων Τσάκωνας – OLIAROS και ο Ηλίας Μεσσίνας, ιδυρτής της ECOWEEK, ο Σπύρος Πέγκας της WISE RAM / υποψηφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης και ο Στάθης Καλύβας Έλληνας πολιτικός επιστήμονας, συγγραφέας και τακτικός καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

Στο παρελθόν, έχουν βρεθεί στη σκηνή της ΕΣΩ ομιλητές από τα σημαντικότερα γραφεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, όπως Mplusm architects, K-studio, Potiropoulos + partners, Pila, LC Architects, Not a Number Architects, Nikos Ktenas Architecture, SQ 1, Ctrlzak, LC Architects, A2 Architects, Elastic Architects, 314 Architecture Studio, LAAV architects,R.C. Tech Architects, Gfra architects, Urban Soul Project, Bllend Architects,  Δημήτρης Παπάζογλου, Block 722 Architects, Workshop – S, Betaplan, Kois Associated Architects, K&K Architects, Sparch Architects, Nikiforidis Cuomo Architects, Stage Design Office, MKV, A&M Group, Kokkinou Kourkoulas Architects, Deca Architects, ISV, Zege, Divercity Architects, PearsonLloyd Studio, Carlotta de Bevilacqua, Gensler Architects, UN Studio, Heatherwick Studio,  Zaha Hadid Architects, Henning Larsen, Mies Van Der Rohe Curator και άλλοι... 

5. Ποιοι είναι οι κεντρικοί ομιλητές, οι οποίοι μεταξύ άλλων έχουν αναφερθεί στην «αρχιτεκτονική θεώρηση συμπεριφορών» στις υποδομές και στην “pet architecture”;

Οι Yoshiharu Tsukamoto και Momoyo Kaijima θα είναι κεντρικοί ομιλητές της ημερίδας ΕΣΩ 2023/Multiverse. To 1992 ίδρυσαν το Atelier Bow-Wow στο Τόκυο, που σήμερα αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα αρχιτεκτονικά γραφεία της Ιαπωνίας, με υλοποιημένο έργο. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Atelier Bow-Wow περιστρέφεται γύρω από τον όρο Architectural Behaviology - σε ελεύθερη μετάφραση: Αρχιτεκτονική Θεώρηση Συμπεριφορών - που θεωρεί τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό ως πλέγμα σχέσεων μεταξύ διαφορετικών παραγόντων, όπως η Φύση (Φως, Άνεμος, Θερμότητα, Υγρασία), ο Άνθρωπος (βιοτικές ανάγκες, συνήθειες, συμπεριφορικά μοτίβα) και το Κτήριο (Τυπολογία).

Το 2002, το Atelier Bow-Wow εξέδωσε το βιβλίο «Pet Architecture GuideBook» συσχετίζοντας τα μικροσκοπικά κτήρια, που στριμώχνονται σε εξαιρετικά μικρά αστικά οικόπεδα, με ζωάκια μινιατούρες, φανερώνοντας, έτσι, πως οι Tsukamoto και Kaijima φαντάζονται και προσεγγίζουν τα κτήρια, που σχεδιάζουν, ως συναισθηματικές οντότητες με χαρακτήρα: χιουμοριστικές, αλλόκοτες και γοητευτικές μαζί.

Καθοριστική εμπειρία για τους αρχιτέκτονες υπήρξε η εξαετής ενασχόληση τους με την ανάκαμψη της περιοχής Fukushima μετά τη πυρηνική καταστροφή και το τσουνάμι του 2011. Έτσι το 2022, οι ιδρυτές του Atelier Bow-Wow, Yoshiharu Tsukamoto και Momoyo Kaijima, απέσπασαν το βραβείο Αρχιτεκτονικής Wolf Prize που επιβραβεύει επιστήμονες και καλλιτέχνες «για τα επιτεύγματά τους προς όφελος της ανθρωπότητας».

Η Χρύσα Σταματοπούλου θα εκπροσωπήσει τους Grimshaw Architects στη σκηνή της φετινής ΕΣΩ. Μέσα από τα έργα τους και τη συνολική ιδεολογία που πρεσβέυει το γραφείο τους, οι Grimshaw Architects αποτελούν ένα μέρος ιδεών και εφευρέσεων, που οδηγείται από την έντονη επιθυμία να συνδέσουν τους ανθρώπους μεταξύ τους με τον κόσμο και το περιβάλλον γύρω μας. Η διάλεξή της Χρύσας Σταματοπούλου έχει τίτλο “Συνδέοντας την κοινωνία: Πώς τα έργα υποδομών σχεδιασμένα γύρω από τους ανθρώπους δημιουργούν νέους πυρήνες-προορισμούς.

VB Facebook Twitter

6. Γιατί να γνωρίσετε τον ανατρεπτικό Arthur Mamou Mani;

Ο Arthur Mamou Mani έζησε το φεστιβάλ Burning Man, στην έρημο των δυτικών πολιτειών, το 2018. Σκηνοθέτησε την ίδια την κατασκευή, δουλεύοντας μαζί με εθελοντές για 2 μήνες. Βίωσε την ετεροτοπία. Κι έπειτα την είδε να πέφτει κυριολεκτικά στη φωτιά!

Η διάλεξή του στην ΕΣΩ θα έχει τίτλο «Οικοπαραμετρική Αρχιτεκτονική». Σύμφωνα με τον ΟΗΕ για το Περιβάλλον και τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η οικοδομική μας βιομηχανία είναι υπεύθυνη για το 39% όλων των εκπομπών άνθρακα. Οι αρχιτέκτονες, οι μηχανικοί, οι εργολάβοι και όλοι οι άλλοι που εμπλέκονται στον τομέα μας έχουν τώρα καθήκον να εργαστούν συλλογικά για να μειώσουν τον αντίκτυπό μας στον άνθρακα. Το περιβαλλοντικό κόστος πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι των οικονομικών αξιών και τα υλικά και οι τεχνολογίες σχεδιασμού μας πρέπει να εξυπηρετούν αυτόν τον υψηλότερο σκοπό. Ο Arthur Mamou-Mani ειδικεύεται στον οικολογικό παραμετρισμό, ο οποίος εξετάζει τη σύζευξη μιας προσέγγισης σχεδιασμού από κούνια με κούνια με την κίνηση του κατασκευαστή.

7. Ποιοι είναι οι Έλληνες αρχιτέκτονες που θα πρωταγωνιστήσουν στη σκηνή της ΕΣΩ;

Ο Γιώργος Μπάτζιος είναι Αρχιτέκτονας και ιδρυτής του γραφείου Georges Batzios Architects. H φιλοσοφία του επικεντρώνεται στη δημιουργία ζωντανών, αρχιτεκτονικών έργων που διαμορφώνονται ως αποτέλεσμα ανθρωπολογικών αναγκών περισσότερο από μία σχεδιαστική ιδέα. Έχει ακολουθήσει διεθνή καριέρα σχεδιάζοντας και καθοδηγώντας πολυεπιστημονικές ομάδες σε μεγάλης κλίμακας διεθνή έργα, όπως το 53w53 MoMA Tower στη Νέα Υόρκη, το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι, Art and Technology Quarter στη Σεγκόβια, η Φιλαρμονική του Παρισιού, ο διεθνής διαγωνισμός του Rethink Athens σε συνεργασία με παγκοσμίου φήμης αρχιτέκτονες όπως οι Ateliers Jean Nouvel, David Chipperfield Architects, Martha Schwartz and Partners, Fr-ee Fernando Romero μεταξύ άλλων. Τα τρέχοντα έργα περιλαμβάνουν το Confex Park στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το γραφείο Kengo Kuma and Associates, το West Waterfront, και το East Urban Center του Δήμου Καλαμάτας.

Ο Γιώργος Τσολάκης ιδρυτής του γραφείου TSOLAKIS ARCHITECTS. Η μαρίνα του Αλίμου, ένα after school κέντρο απασχόλησης παιδιών στη Νίκαια από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, και το νέο ξενοδοχείο Esperia στο κέντρο της Αθήνας είναι 3 από τα 60 έργα που δουλεύει αυτή τη στιγμή το γραφείο Tsolakis Architects. Ο ιδρυτής του, Γιώργος Τσολάκης, έχει εργαστεί επί 12 χρόνια μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ολοκληρώνοντας μεγάλα έργα. Σήμερα πρωταγωνιστεί στην επικαιρότητα καθώς είναι ο ο αρχιτέκτονας του αρχαιολογικού μουσείου στην ακαδημία Πλάτωνος καθώς και του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων.

Η Μυρτώ Κιούρτη είναι αρχιτέκτονας, έχει σπουδάσει στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ, έχει κάνει ένα μεταπτυχιακό στον προωθημένο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Columbia University στην Νέα Υόρκη, το Διδακτορικό της εκπόνησε στην Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ με υπεύθυνο τον Δημήτρη Φιλιππίδη και σήμερα κάνει μεταδιδακτορική έρευνα στην Σχολή Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Τουρνικιώτη και τον Θάνο Παγώνη. Στα έργα της εφαρμόζει τον Συγκινησιακό Λειτουργισμό, την μέθοδο που έχει αναπτύξει στη διδακτορική και μεταδιδακτορική της έρευνα στην Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του ΕΜΠ.

Ο Μιχάλης Ραυτόπουλος πήρε το Bachelor of Arts στην Ιστορία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο του Michigan, Ann Arbor. Το 2002 ολοκλήρωσε το Master of Architecture στο Πανεπιστήμιο Berkeley της Καλιφόρνια όπου και συνεργάστηκε στενά με τον Greig Crysler σε ερευνητικά προγάμματα και εκδόσεις. Από το 2004 έως το 2006 δούλεψε για το αρχιτεκτονικό γραφείο Jaklitsch Gardner Architects στη Νέα Υόρκη, ενώ στην Αθήνα έχει δουλέψει σαν συνεργάτης του γραφείου ISV Architects & Associates. Από το 2013 Διδάσκει Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών. Το αρχιτεκτονικό γραφείο AREA (Architecture Research Athens) σχηματίστηκε το 2006 από τους αρχιτέκτονες Σ.Δαούτη, Γ.Μητρούλια και Μ.Ραυτόπουλο. Συνδυάζοντας σπουδές και επαγγελματική εμπειρία στην Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ολλανδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, με κοινό σημείο συνάντησης τη Νέα Υόρκη, επέστρεψαν στην Αθήνα και έκτοτε συμμετέχουν ενεργά στις δυναμικές εξελίξεις του ελληνικού αρχιτεκτονικού τοπίου.

VB Facebook Twitter

8. Ποιους θα βραβεύσουν τα φετινά Lifetime Achievement Awards;

Η πέμπτη τελετή των Archisearch Lifetime Achievement Awards που αναδεικνύει, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, το έργο και την προσωπικότητα σημαντικών δημιουργών.  Φέτος, στη σκηνή της φετινής διοργάνωσης, ο αρχιτέκτονας και ακαδημαϊκός Παναγιώτης Πάγκαλος βραβεύει τρεις σπουδαίους αρχιτέκτονες και δασκάλους, τον Δημήτρη Αντωνακάκη, τον Δημήτρη Φιλιππίδη και τον Κυριάκο Κυριακίδη, και ο καλλιτέχνης Ηλίας Παπαηλιάκης, αντίστοιχα, βραβεύει τη σημαντική ζωγράφο, εικαστικό και ακαδημαϊκό Ρένα Παπασπύρου.

Η Σουζάνα και ο Δημήτρης Αντωνακάκης ανήκουν, αναμφίβολα, στο πάνθεο της εγχώριας αρχιτεκτονικής σκηνής του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Συμφοιτητές στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, τη δεκαετία του ’50, χάραξαν κοινή πορεία, στη ζωή και τη τέχνη τους, ιδρύοντας το Atelier 66, τη δεκαετία του ’60, ως μια ανοιχτή ομάδα δημιουργικών ανθρώπων – φίλων, συνεργατών, αρχιτεκτόνων. Έχοντας μαθητεύσει δίπλα σε σημαντικούς δασκάλους – όπως ο Παναγιώτης Μιχελής, ο Δημήτρης Πικιώνης, ο Νικόλαος Χατζηκυριάκος Γκίκας και ο μαθητής και συνεργάτης του Mies van der Rohe, James Speyer – η Σουζάνα και ο Δημήτρης Αντωνακάκης έκαναν αρχιτεκτονική με συνείδηση, λογισμό και ευαισθησία. Διαβάστε στο archisearch.gr τη συνέντευξη του Δημήτρη Αντωνακάκη. https://www.archisearch.gr/interviews/eso-2023-multiverse-archisearch-lifetime-achievement-awards-dimitris-antonakakis-interview/

Ο Δημήτρης Φιλιππίδης έχει πολλές ιδιότητες αλλά πάνω από όλα είναι ένας «απτόητος και αμετανόητος» συλλέκτης αρχιτεκτονικών ιστοριών με στόχο «την αντίκρουση προκαταλήψεων και την αντιμετώπιση της άγνοιας που συχνά παρατηρείται στη περιοχή της αρχιτεκτονικής». Διαβάστε στο archisearch.gr τη συνέντευξη του Δημήτρη Φιλιππίδη https://www.archisearch.gr/interviews/esw-2023-multiverse-archisearch-lifetime-achievement-awards-apo-to-xthes-sto-simera-me-ton-dimitri-filippidi/

Ο Κυριάκος Κυριακίδης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια το 1937 και έζησε μέχρι την ηλικία των 13 ετών στην Αίγυπτο, όταν η οικογένειά του επέστρεψε στην Κύπρο, γενέτειρα του πατέρα του. Τελείωσε το Παγκύπριο Γυμνάσιο το 1954 και μετά από τρία χρόνια μπήκε για σπουδές στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ στην Ελλάδα. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του το 1963, έγινε επιμελητής στο τμήμα Τεχνολογίας Κτιρίων της Αρχιτεκτονικής Σχολής, θέση που κράτησε για δέκα χρόνια ενώ δημιούργησε το δικό του αρχιτεκτονικό γραφείο.

Την τετράδα των φετινών βραβεύσεων ολοκληρώνει η καλλιτέχνις και ακαδημαϊκός Ρένα Παπασπύρου. Με βασικό ερμηνευτικό εργαλείο την τεχνική της αποτοίχισης, η Παπασπύρου δουλεύει με θραύσματα από ευρεθέντα, προκατασκευασμένα υλικά τα οποία αποσπά από το σώμα της πόλης. Ξύλο, λαμαρίνα, τούβλο, κεραμίδι, πλαστικό, γυαλί, άσφαλτος και μωσαϊκά πλακάκια διαπλέκονται στην εννοιολογική ζωγραφική προσέγγιση της Παπασπύρου συνθέτοντας έργα που μαρτυρούν τη «μορφολογική αυτοτέλεια της υλικής επιφάνειας».

VB Facebook Twitter

9. Ποιος διοργανώνει την ημερίδα ΕΣΩ; 

Την καλλιτεχνική επιμέλεια και διεύθυνση παραγωγής του ΕΣΩ έχει ο Βασίλης Μπαρτζώκας, ιδρυτής του Archisearch.gr και της Design Ambassador, ο οποίος έχει σχεδιάσει από το 2005 μερικές από τις σημαντικότερες διοργανώσεις του χώρου αυτού όπως Man on the Moon, Archisearch Talks Podcasts, Knauf World Episodes Future of Work, Pandemic Architecture, Eso Conference, the Architect Show, Green Design Festival, Invisible Hotel, Architecture & Design Film Festival, Aluminium in Architecture, Hospitality Atmospheres, Design Month, Hotel Experience, Athenian Modernism, Color in Architecture, Architecture & Tourism Conference, Architects Talk, SizeMatters Sound Matters by KNAUF Green Talks Podcasts in partnership with ECOWEEK και άλλες, οι οποίες έχουν συγκεντρώσει περισσότερο από 400,000 ανθρώπους σε όλη την πορεία. Παράλληλα συνεπιμελείται μαζί με την LIFO την σειρά εκδόσεων ADM BY LIFO & THE DESIGN AMBASSADOR.

10. Ποια είναι η διαθεσιμότητα των εισιτηρίων για την παρακολούθηση της ΕΣΩ;

Συνολικά, η διοργάνωση διαθέτει σχεδόν 1000 εισιτήρια σε τρεις φάσεις πώλησης, τα οποία εξαντλούνται πάντα πριν τη μεγάλη μέρα. Επιπλέον, η διοργάνωση έχει έντονο κοινωνικό πρόσωπο και διαθέτει πάνω από το ένα τρίτο των εισιτηρίων δωρεάν μέσω των χορηγών και κληρώσεων στα social media μέσα από συνεργασίες με χορηγούς επικοινωνίας, δωροθέτες αλλά και την πλατφόρμα του ARCHISEARCH.gr, αλλά και εισιτήρια σε ειδική τιμή για φοιτητές και ανέργους. Κλείστε τώρα τα εισιτήριά σας, www.esw.gr! Εισιτήρια

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM