Μια παραλία στη Νορβηγία σαν γλυπτό στη θάλασσα, μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο

Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
0

Μοιάζει με γλυπτό μέσα στη θάλασσα, θυμίζει λίγο το Ντουμπάι και τις τεχνητές παραλίες, μας κάνει όμως να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο. Όποιος κοιτάζει αυτό το έργο μπορεί να πει: Μα είναι παραλία αυτή;

Ωστόσο, οι κάτοικοι του Arendal της Νορβηγίας είναι ενθουσιασμένοι με αυτή τη νέα «παραλία» που έχουν αποκτήσει για να κάνουν τα μπάνια τους όταν το νερό της βόρειας θάλασσας έχει ανεκτή θερμοκρασία και οι μέρες είναι ηλιόλουστες.

Η αρχιτεκτονική εταιρεία Snøhetta αποκάλυψε τα σχέδιά της για την διαμόρφωση μιας περιοχής που εκεί υπήρξαν τα παραδοσιακά λουτρά της πόλης Knubben Harbour. Αρχικά η δομή είχε χτιστεί το 1937 και ήταν αντιπροσωπευτική τόσο της λειτουργικής αρχιτεκτονικής της περιόδου όσο και των εγκαταστάσεων αναψυχής που δημιουργήθηκαν στη Νορβηγία εκείνη την εποχή. Η πρόταση της Snøhetta ερμηνεύει τον αρχικό σχεδιασμό, διατηρώντας τις καθαρές μοντερνιστικές γραμμές και τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας μια τεχνητή τοπογραφία που θυμίζει τις νησίδες, σαν τεχνητά φιορδ, κατά μήκος της νορβηγικής ακτής, δημιουργώντας έτσι έναν νέο προορισμό αναψυχής για την πόλη Arendal.

Η πρόταση της Snøhetta ερμηνεύει τον αρχικό σχεδιασμό, διατηρώντας τις καθαρές μοντερνιστικές γραμμές και τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας μια τεχνητή τοπογραφία που θυμίζει τις νησίδες, σαν τεχνητά φιορδ, κατά μήκος της νορβηγικής ακτής, δημιουργώντας έτσι έναν νέο προορισμό αναψυχής για την πόλη Arendal.

Αρχικά σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Ketil Ugland, το έργο ήταν ο χώρος για προπονήσεις κολύμβησης και αγώνες κατάδυσης μέχρι το 1947 και διέθετε πλατφόρμα καταδύσεων, παιδική πισίνα, αποδυτήρια και περίπτερο. Η δομή άνοιξε ξανά τις πόρτες της τη δεκαετία του 1960 ως τζαζ κλαμπ, αλλά τελικά κατεδαφίστηκε τη δεκαετία του 1980 αφού για χρόνια ήταν σε άθλια κατάσταση. Το σχέδιο του νορβηγικού στούντιο αρχιτεκτονικής εξελίχθηκε για να διευρύνει τις δυνατότητες του νησιού, δημιουργώντας μια τοποθεσία πολλαπλών χρήσεων.

Ο σχεδιασμός του Snøhetta διαθέτει μια δομή με κοίλους και κυρτούς τοίχους που μοιάζουν με ένα μπλοκ από πέτρα που ανεβαίνει από το νερό. Για να αποδώσει πιστά την ιδέα ενός τοπίου, η κατασκευή θα περιλαμβάνει διάφορα οριζόντια στρώματα που εκφράζουν τα τοπογραφικά περιγράμματα σε έναν χάρτη. Ως προορισμός όλο το χρόνο, το έργο θα περιλαμβάνει μια υπαίθρια σκηνή, ένα αμφιθέατρο, καθώς και έναν εσωτερικό χώρο που στεγάζει ένα εστιατόριο και επιπλέον χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων.

Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Φωτο: Snøhetta/ Aesthetica Studio
Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Φωτο: Snøhetta/ Aesthetica Studio
Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Φωτο: Snøhetta/ Aesthetica Studio
Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Φωτο: Snøhetta/ Aesthetica Studio
Μια παραλία σαν γλυπτό στη θάλασσα μας κάνει να νοσταλγούμε τη Μεσόγειο Facebook Twitter
Φωτο: Snøhetta/ Aesthetica Studio
Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM