Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος

0

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Narita του Τόκιο βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά από το κέντρο της ιαπωνικής πρωτεύουσας και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της πόλης (και της χώρας) μετά το Haneda. Ήταν ένα από τα πρώτα αεροδρόμια στον κόσμο που χώρισε τα terminals του ανάλογα με τις τρεις μεγάλες αεροπορικές συνεργασίες, κι έτσι οι αεροπορικές εταιρείες που ανήκουν στη SkyTeam (Air France, Alitalia, Aeroflot, KLM, Delta Air Lines κ.ά.) χρησιμοποιούν τον βόρειο τερματικό 1, εκείνες της Star Alliance (Air China, All Nippon Airways, Lufthansa, Singapore, Swiss, United Airlines κ.ά.) τη νότια πτέρυγα του ίδιου τερματικού, ενώ οι εταιρείες της One World (American Airlines, British Airways, Japan Airlines κ. ά.) εξυπηρετούνται από τον τερματικό 2.

Τους τελευταίους μήνες ένας νέος, τρίτος τερματικός σταθμός σχεδιασμένος αποκλειστικά για εταιρείες low-cost τέθηκε σε λειτουργία στο Narita. Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα «αεροδρόμιο χαμηλού κόστους», τόσο ως προς την αρχιτεκτονική όσο και ως προς το ντιζάιν, μια και το μπάτζετ ήταν περίπου το μισό σε σχέση με την κανονική ποσότητα χρημάτων που δαπανάται για την ανέγερση ενός «κανονικού» αεροδρομίου.

Ενώ όμως, συνήθως, τα low-cost αεροδρόμια, τουλάχιστον στην Ευρώπη, μαρτυρούν ανενδοίαστα τις καταβολές τους, θυμίζοντας συχνά λυόμενα ή προκάτ κτίρια, και άλλες φορές έχοντας σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που κυμαίνονται από έλλειψη υποδομών και καθισμάτων μέχρι απλή σχεδιαστική ασχήμια (βλέπε Schönefeld Βερολίνου, Modlin Βαρσοβίας, Ciampino Ρώμης, Charleroi Βρυξελλών κ.λπ.), το terminal 3 του Narita είναι μάλλον υπόδειγμα σχεδιαστικής και λειτουργικής σοφίας και value-for-money.

Οι δημιουργοί του, για να μειώσουν το κόστος, επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν κυλιόμενους διαδρόμους. Αντίθετα, για να διευκολύνουν την πρόσβαση των επιβατών, εξόπλισαν το αεροδρόμιο με δάπεδα που χρησιμοποιούνται στον στίβο. Τη διακόσμηση και την επίπλωση του τερματικού ανέλαβε η δημοφιλής ιαπωνική εταιρεία Muji που διαθέτει καταστήματα σε όλο τον κόσμο και είναι γνωστή για τον αφαιρετικό αλλά άκρως λειτουργικό σχεδιασμό των lifestyle προϊόντων της. Οι χώροι αναμονής έχουν εξοπλιστεί με περίπου 400 αναπαυτικά καθίσματα-καναπέδες, σε αποχρώσεις του πράσινου, μπλε, καφέ και λευκού, ενώ τα καφέ διαθέτουν απλά τραπέζια και καρέκλες από ξύλο βελανιδιάς.

Το κλειδί για τον σχεδιασμό του νέου τερματικού ήταν το «2 σε 1», δηλαδή η συγκέντρωση δύο ή περισσότερων λειτουργιών σε μία, στο κυνήγι της διατήρησης ενός χαμηλού κόστους. Πλέον το terminal 3 εξυπηρετεί εταιρείες όπως η Jetstar, η Jeju Air και η Vanilla Air, ενώ διαθέτει την πιο μεγάλη duty-free area καταστημάτων καθώς και πολλές επιλογές για φαγητό. Το 2020, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο αναμένεται να εξυπηρετήσει τεράστιο αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ