13 όροφοι πάνω από τη γη

13 όροφοι πάνω από τη γη Facebook Twitter
0
Ασανσέρ για ψυχεδέλεια

Είναι γνωστό εδώ και καιρό πως το Σάββατο θα πρέπει σχεδόν να διαλέξουμε στρατόπεδα. Είμαστε από αυτούς που τους ενδιαφέρει, ή, τουλάχιστον, τους ενδιέφερε ολόκληρο το φάσμα του ροκ ήχου και κυρίως η εξέλιξη αυτού, ή έχουμε τελειώσει οριστικά με το παρελθόν και εστιάζουμε αποκλειστικά στο σήμερα του κιθαριστικού ήχου; Με λίγα λόγια, αυτό το Σάββατο επιλέγεις να δεις τον μυθικό πλέον Roky Erickson (στο Gagarin) ή πας από νωρίς στο Plissken Festival (στο κτίριο 56, στη, Πειραιώς), για να δεις μερικές από τις πλέον «ζεστές» μπάντες των τελευταίων ετών; Είναι σαφές πως αξίζει κάπως να γίνουν και τα δύο. Από τη μια, ο Roky Erickson περνάει μια από τις ελάχιστες -σε πολλά εισαγωγικά- υγιείς περιόδους της ζωής του και έρχεται και με καλό δίσκο, αυτόν με τη συμμετοχή των Okkervil River. Φαίνεται πως, έστω και λίγο, οι εποχές που οι καταχρήσεις τον πήγαν πολύ μακρύτερα από όσο μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος έχουν περάσει και μπορεί να σταθεί σε ένα στούντιο, να γράψει και να μιλήσει για τις εμμονές του. Για τα διαόλια και για το κακό. Προσπάθησα να κάνω μια μικρή κουβέντα μαζί του, αλλά δεν ήταν γραφτό. Μοιραία, ίσως, διαλύθηκε το τηλέφωνό μου, με αποτέλεσμα να καθυστερήσω να τον πάρω και αφού κάτι ψέλλισε κατάλαβα πως δεν είχα και πολλές ελπίδες να του πω αυτά που ήθελα. Να του μιλήσω για την εποχή που μέσω των κειμένων του Κοντογούρη (του μέχρι και σήμερα μεγαλύτερου γνώστη της ψυχεδελικής εποχής) είχα ανακαλύψει τους 13th Floor Elevator, με τα πανάκριβα βινύλια που γλυκοκοίταζα κάθε Κυριακή στο Μοναστηράκι. Για έναν παλιό φίλο που κάθε βράδυ μου έλεγε πως είναι η καλύτερη μπάντα του κόσμου. Μικρά παιδιά ήμασταν, λέγαμε τις υπερβολές μας.

Brand New

Στο ολοκαίνουργιο και ειλικρινά φιλόδοξο Plissken, από την άλλη, θα δεις τους These New Puritans, την απολύτως σωστή στιγμή. Την ώρα που έχουν βγάλει έναν, αν μη τι άλλο, δίσκο-πρόκληση, φεύγοντας με γοργά πηδηματάκια από το βαγόνι του nu rave κι αφήνοντάς το στους Klaxons αυτού του κόσμου. Σχεδόν δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα ακουστεί το «Hidden» ζωντανά, αν θα διατηρήσει τις ιδιοτροπίες του χωρίς να μετατραπεί σε άσκηση ύφους. Δισκογραφικά, πάντως, το έχει καταφέρει, και με το παραπάνω. Νωρίτερα θα εμφανιστεί και η Rykarda Parasol, που έχει όλα τα φόντα να μετατραπεί σε «αγαπημένη του ελληνικού κοινού». Είναι όμορφη, χρησιμοποιεί έντονα το βιολί στις ενορχηστρώσεις της και ρωτάει με ένταση «How does a woman fall». Εμφανίζεται στις 3 το μεσημέρι, οπότε να πάτε νωρίς. Το ίδιο ισχύει και για τους Handsome Furs, τους Cinematics και τους Chew Lips, που σίγουρα έχουν το κοινό τους. Αργά, γύρω στη μια μετά τα μεσάνυχτα, θα ακούσουμε και τον Robotnick, δηλαδή τον Maurizio Dami, έναν από τους πρωτεργάτες του electro που εμφανίστηκε πολύ πριν αναγκαστούμε να το διαγράψουμε από τη μνήμη μας. Άλλωστε, φέτος ακούσαμε μετά από καιρό διάφορους δίσκους του είδους χωρίς να ενοχληθούμε, με πρώτον και καλύτερο αυτόν της Anika με τη συμμετοχή σχεδόν όλων των Portishead.

Futrue or Future

Στα δικά μας τώρα, περιμένουμε την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου του Leon (aka Τίμος Βερέμης). Κυκλοφορεί στις 6/12 από την Achangel και μια μέρα πριν (αλλά και στις 12/12) θα τον παρουσιάσει στον Σταυρό του Νότου. Ο δίσκος του, με τον έξυπνο τίτλο «Futrue», χαρακτηρίζεται από το ουκελέλε και γι'αυτό στα περισσότερα κείμενα που θα διαβάσεις γι'αυτόν θα δεις γραμμένο το όνομα του Beirut. Δεν είναι καθόλου έτσι, αλλά η δικιά μου κριτική θα ακολουθήσει σε επόμενο τεύχος, μια και θέλω να τον ακούσω και ζωντανά. Το σίγουρο είναι πως τηρεί όλες τις προδιαγραφές για να γίνει το next big thing της πιάτσας μας και να περάσει και σε μεγαλύτερα ακροατήρια (βλ. Μόνικα). Είναι στη σωστή εταιρεία, που έχει πλέον την εμπειρία να διαχειριστεί μια τέτοια δυναμική, ο ίδιος είναι αρκετά κατασταλαγμένος στο τι θέλει να κάνει και αυτό που απομένει είναι να αναδειχτεί ένα τραγούδι που δεν θα βαρεθείς να το ακούς για καιρό. Βασική είναι και η συμμετοχή του Ottomo στην παραγωγή, που είναι υπεύθυνος για αρκετές όμορφες κυκλοφορίες, όπως αυτή της Μαριέττας Φαφούτη. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των παραγωγών του είναι ο χώρος που δίνει στα τραγούδια, ακόμα κι αν αυτά είναι πηγμένα στα όργανα, όπως συμβαίνει και σε μερικά του Βερέμη. Νομίζω πως το όνομά του μπορεί να προστεθεί δίπλα στα ελάχιστα που έχουμε εδώ, που υπενθυμίζουν πως η παραγωγή είναι ο μισός δίσκος.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ