ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Το witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.
0

Έχει περάσει καιρός απ' όταν το witch house ήταν το νέο χιπ μουσικό ρεύμα που έβγαινε από την εναλλακτική ηλεκτρονική μουσική σκηνή για να κατακτήσει τον κόσμο στις αρχές του 2010, με μια φουρνιά καλλιτεχνών έτοιμη να ριχτεί στη μάχη για τον πιο «φρέσκο» ήχο της συγκεκριμένης περιόδου.


Βέβαια, δεν έκανε ποτέ ουσιαστικό άνοιγμα σε μια μεγαλύτερη αγορά. Βγήκε μια εποχή κατά την οποία εμφανίζονταν τόσα μουσικά είδη από το πουθενά, που ήταν σχεδόν αδύνατο να τα ακολουθήσεις.


Αυτό συνέβη π.χ. και με το πολιτικά αμφιλεγόμενο vaporwave αλλά και με τα cloud rap, chillwave και πολλά άλλα. Η αναζήτηση νέων μουσικών τάσεων ανέκαθεν χαρακτήριζε τη μουσική βιομηχανία. Όλοι θέλουν να ανακαλύψουν το νέο πανκ, αλλά κανείς δεν ξέρει κατά πόσο αυτό είναι εφικτό σήμερα.


Αυτά τα νέα στυλ μουσικής που έχουν ξεπεταχτεί πρόσφατα εκφράζουν πιο εξειδικευμένες μουσικές κατευθύνσεις, έτσι όπως μπερδεύουν μεταξύ τους πολλά υφιστάμενα είδη. Ταυτόχρονα αποτελούν κύρια φαινόμενα της εποχής της πληροφορίας που διανύουμε.

Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Ένας όρος που συναντάει κανείς τελευταία σε σχέση με το witch house είναι το μικροείδος (το microgenre σε ελεύθερη μετάφραση). Λειτουργεί κάπως σαν «ομπρέλα» τέτοιων φαινομένων.


Αρχικά αφορούσε μουσικά είδη που επινοούσαν οι μουσικοί συντάκτες κατά τη διάρκεια των '90s στην προσπάθειά τους κατηγοριοποιήσουν ανομοιογενείς μεταξύ τους καλλιτέχνες. Ταυτόχρονα, ήταν και ένα μαρκετίστικο κόλπο των συλλεκτών και εμπόρων βινυλίου για να ανεβάσουν τις τιμές ορισμένων δίσκων.

Το post-rock θεωρείται ένα από τα πιο κραυγαλέα παραδείγματα μικροείδους. Αυτό που προκαλεί αρκετό ενδιαφέρον είναι η μετεξέλιξή τους τον 21ο αιώνα. Τα μικροείδη γνώρισαν μια απροσδόκητη έκρηξη γύρω στο 2010. Όπως ήταν αναμενόμενο, συνδέθηκαν άρρηκτα με την έκρηξη του Διαδικτύου και των social media. Ο Jonny Coleman παρατήρησε στο «Pitchfork» πως ήταν συνέπεια «της τεχνολογικής ανάπτυξης των λογισμικών, των ταχύτερων συνδέσεων και της παγκοσμιοποίησης της μουσικής».


Δεν γνωρίζω, βέβαια, κατά πόσο το μικροείδος είναι δόκιμος όρος γενικότερα και αν οι υποκατηγορίες του αναλύονται ως τέτοιες. Για να επιστρέψουμε στο witch house, παραμένει ένα από αυτά τα είδη που έχουν σταθερό και αφοσιωμένο καλτ νεανικό κοινό το οποίο ακολουθεί με μανία ορισμένους καλλιτέχνες που παίζουν τέτοιου είδους μουσική.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά.

Οι Crim3s, που θα εμφανιστούν τις επόμενες μέρες στο Ρομάντσο, είναι μια καλή περίπτωση, ενδεικτική αυτής της τάσης. Για την ιστορία, το witch house έκανε την εμφάνισή του πρώτη φορά το 2009.


Στην αρχή θεωρήθηκε κάτι σαν ψευδοείδος, ότι δεν υπήρχε καν παρά στα λόγια του μουσικού παραγωγού Travis Egedy που έπαιζε με το ψευδώνυμο Picturelane και βάφτισε έτσι τη μουσική που έφτιαχνε, κάτι σαν «αποκρυφιστική house μουσική».


Αργότερα, ο Last.fm έβαλε κάτω από τη συγκεκριμένη ομπρέλα όποιο νεοσύστατο συγκρότημα έπαιζε πιο «σκοτεινή» ηλεκτρονική μουσική. Ακούγεται ως μια μείξη industrial και τραχιών rave ήχων με chopped and screwed τεχνικές που βρίσκει κανείς στο southern hip hop. Όσον αφορά το αισθητικό κομμάτι, οι καλλιτέχνες συχνά δανείζονται στοιχεία από ταινίες τρόμου. Επίσης, ένα από τα βασικά του γνωρίσματα είναι τα ψευδώνυμα με γιούνικοντ χαρακτήρες.


Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. Το στόρι τους μοιάζει με εφιαλτικό σενάριο κατευθείαν βγαλμένο από το Brexit και είναι γεμάτο από καθημερινές καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια και την παρανομία.


Παιδιά του περιθωρίου, η Sadie Pinn και ο Rou Rot γνωρίστηκαν όταν συγκατοικούσαν σε μια αποθήκη στο βόρειο Λονδίνο. Και οι δύο ήταν αρκετά μικροί ηλικιακά και ανήκαν στην εργατική τάξη. Σύντομα τους έκαναν έξωση και βρέθηκαν στον δρόμο. Έζησαν ως άστεγοι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Οι Crim3s είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα γκρουπ που έχουν βγει τα τελευταία χρόνια από τη Βρετανία. H φωτογραφία είναι από το live που έκαναν το 2013 στο Κ44.


Αποφάσισαν να βαφτίσουν το μουσικό τους πρότζεκτ Crim3s το 2011 (πριν λέγονταν Story of Isaac) και άρχισαν να κάνουν μια σειρά από παράνομα και θρυλικά rave πάρτι σε καταλήψεις στο Λονδίνο. Αφού τα μαγνητοσκοπούσαν, τους έκαναν μοντάζ και τα ανέβαζαν στο YouTube. Διάλεξαν αυτό το όνομα επειδή συχνά μπλέκουν με την αστυνομία και καταλαμβάνουν εγκαταλελειμμένα κτίρια μετατρέποντάς τα σε τόπο διαμονής τους.


Δεν υπάρχει κανένα άλλο συγκρότημα σήμερα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s. Στη μοναδική επίσημη συνέντευξή τους που υπάρχει στο Διαδίκτυο μέχρι στιγμής, ο Rot δήλωσε αφοπλιστικά ότι μια τυπική εβδομάδα τους περιλαμβάνει μικροκλοπές σε μαγαζιά, κοινωφελή εργασία ως ποινή ή σπάσιμο ηχείων. Αλλιώς, ψάχνουν για δουλειά. Στην ίδια συνέντευξη είπε επίσης: «Τα τελευταία έξι χρόνια δεν έχουμε μείνει κάπου που να μην είναι παράνομα».

Έχουν μια δυνατή αίσθηση του DIY –οι περισσότερες κυκλοφορίες τους είναι self-released‒, ένα πανκ ήθος και μια ειλικρίνεια που δεν συναντάς συχνά. Παρά τις συνεργασίες τους με μεγάλα ονόματα, όπως οι Crystal Castles και η Charli XCX, δεν έχουν υπογράψει σε κάποια μεγάλη δισκογραφική.

Ο Rot έμαθε να φτιάχνει μουσική όταν του έδωσαν ένα λάπτοπ στο κολέγιο. Στο Διαδίκτυο βρήκε μια πλατφόρμα έκφρασης. Τα προφίλ τους στο Ιnstagram έχουν μια ιδιαίτερη αισθητική, καθαρά δική τους.


Η Pinn, που είναι πανύψηλη, δουλεύει ενίοτε ως μοντέλο, αν και αποκάλυψε ότι έχει φάει πολλές φορές απόρριψη από πρακτορεία λόγω του βάρους της. Έκανε μια διαβόητη ημίγυμνη εμφάνιση στα Brit Awards το 2016 και σόκαρε το τηλεοπτικό κοινό όταν εμφανίστηκε στο πλευρό της Βρετανίδας σχεδιάστριας Pam Hogg.

Δεν υπάρχει σήμερα άλλο συγκρότημα που να εκφράζει την αποξένωση όπως οι Crim3s Facebook Twitter
Η ημίγυμνη εμφάνιση της Pinn με την Pam Hogg στα Βrit Awards το 2016.


Τα προβλήματα που τους κυνηγούν όμως δεν τελειώνουν εδώ. Όπως έκαναν γνωστό πέρσι με μια σειρά από σοκαριστικά posts στο Ιnstagram, η Pinn έχει σώσει τον Rot την τελευταία στιγμή από μια απόπειρα αυτοκτονίας στην οποία οδηγήθηκε λόγω προσωπικών προβλημάτων.


Ο Rot αποκάλυψε ότι ήταν ηρωινομανής (από τότε έχει νοσηλευτεί σε κλινική αποτοξίνωσης) και ότι έπασχε από κατάθλιψη λόγω των σκληρών συνθηκών της ζωής του και του θανάτου δύο φίλων του που αυτοκτόνησαν. Είναι από τους ελάχιστους μουσικούς που έχουν μιλήσει τόσο ανοιχτά για τη μάχη τους με τα ναρκωτικά, για τα θέματα ψυχικής υγείας που αντιμετωπίζουν και για το ταμπού ζήτημα της αυτοκτονίας. Ας ελπίσουμε ότι θα συνεχίσουν να βρίσκουν διέξοδο μέσα από τη μουσική, όπως είχαν δηλώσει παλιά.


Μετά από δύο χρόνια απουσίας και αφού έχουν αφήσει πίσω τους τις δύσκολες εποχές, το μέλλον τους φαντάζει πιο φωτεινό, εφόσον έχουν ξεκινήσει ξανά τις συναυλίες. Είναι η δεύτερη φορά που έρχονται στην Ελλάδα. Η προηγούμενη ήταν το 2013 στο Κ44. Ποιος ξέρει, ίσως κάνουν και το άνοιγμα που τους αξίζει!

 

CRIM3S - still goin 


Οι Crim3s θα εμφανιστούν το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στο Ρομάντσο (Αναξαγόρα 3-5) με είσοδο 10-20 ευρώ.

 

Μουσική
0

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT