Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»;

Γιατί η Miley Cyrus προκαλεί ξανά τόσο αντιφατικά σχόλια με το «She's not him»; Facebook Twitter
Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών.
0

Την Παρασκευή που μας πέρασε η Miley Cyrus κυκλοφόρησε τον νέο της δίσκο με τίτλο «Younger Now». Αυτός αποτελεί ακόμα μία προσπάθεια της 25χρονης ποπ σταρ να επανεφεύρει την εικόνα της, αφήνοντας πίσω τη σαχλή πoπ των προηγούμενων άλμπουμ της για μία, υποτίθεται, πιο σοβαρή και ποιοτική στροφή στις μουσικές της ρίζες, δηλαδή την country, τον ήχο που έμαθε να αγαπάει μικρότερη μέσω του επίσης μουσικού και ηθοποιού πατέρα της Bill Ray Cyrus. Η ίδια παραδέχτηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της πως επέλεξε αυτό τον δρόμο για πολιτικούς κυρίως λόγους. Η Miley Cyrus έχει δηλώσει ανοιχτά στο παρελθόν την απέχθειά της για τον Ντόναλντ Τραμπ –μέχρι που θα εγκατέλειπε και την Αμερική αν εκλεγόταν, αλλά τελικά δεν το έκανε− και στο άλμπουμ της υπάρχουν τραγούδια, όπως η μπαλάντα «Inspiration», που έχουν γραφτεί για τη Χίλαρι Κλίντον. Η φιλοδοξία της νεαρής τραγουδίστριας ήταν να φτιάξει έναν εμπορικό country δίσκο για να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σαλόνια «συντηρητικών» ψηφοφόρων της χώρας, με το σκεπτικό πως η country θεωρείται η λαϊκή, εθνική μουσική των Αμερικανών. Αν κρίνουμε βέβαια από τη χλιαρή υποδοχή που έχει επιφυλάξει το κοινό μέχρι τώρα στα singles του άλμπουμ, τα πράγματα δεν μοιάζουν πολύ ελπιδοφόρα.

Βέβαια, η είδηση που κυριαρχεί στα media δεν είναι αυτή, ούτε το γεγονός πως ο δίσκος είναι, στην καλύτερη των περιπτώσεων, υποφερτός (οk, δεν περιμέναμε και κάτι καλύτερο, εδώ που τα λέμε). Σάλος έχει προκληθεί με ένα συγκεκριμένο τραγούδι. Ο λόγος για τη δυναμική μπαλάντα «She's not him» και την πικάντικη ιστορία πίσω από τους στίχους της. Το τραγούδι δεν λέει σχεδόν τίποτα μουσικά, είναι τρομερά κλισέ και βαρετό, αλλά από τον τίτλο και μόνο καταλαβαίνει κανείς πως εδώ πέρα υπάρχει ζουμί. Οι fans και πολλά celebrity sites έχουν οργιάσει τα τελευταία 24ωρα αναλύοντάς το και υποστηρίζοντας ότι αναφέρεται στη σύντομη σχέση που είχε η Miley Cyrus με τη Stella Maxwell, μοντέλο της Victoria's Secret, και στο πόσο πολύ την αγαπούσε, αλλά δεν μπορούσε να μείνει μαζί της γιατί ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον πρώην της, δηλαδή τον γνωστό ηθοποιό Liam Hemsworth. Διαβάστε τους στίχους και βγάλτε μόνοι σας το συμπέρασμα:

You gave me things, you can't buy back with money
You changed my life
You 've been my world
There's no other girl that looks like ya, darling
Those eyes, that tongue, those teeth, that face, that body
Even though we 've gone to outer space
Still no way you can take his place
You 're not him
She's not him
No matter what you say
No matter what you do
I just can't fall in love with you

Παρ' όλα αυτά, τα πρόσωπα που φωτογραφίζει η Cyrus μέσα από τα λόγια της έχουν ελάχιστη σημασία σε σχέση με το πραγματικά ενδιαφέρον συμπέρασμα που βγαίνει από το τραγούδι. Μπορεί αυτοί οι στίχοι ρευστής σεξουαλικής ταυτότητας να είναι συνηθισμένοι όσον αφορά τα πιο εναλλακτικά και underground χωράφια της μουσικής βιομηχανίας, αλλά στον συντηρητικό χώρο του mainstream σπανίζουν και προκαλούν εντύπωση, ειδικά όταν τους τραγουδάει ένα από τα πιο δημοφιλή είδωλα του νεανικού πληθυσμού παγκοσμίως. Η Αμερικανίδα έχει μιλήσει ανοιχτά για το συγκεκριμένο ζήτημα αρκετές φορές στο παρελθόν, δηλώνοντας μάλιστα πως ο όρος bisexual της φαίνεται πολύ περιοριστικός και πως θα ήθελε να γίνεται αντιληπτή ως pansexual. Τόσο μέσα από παλιότερα τραγούδια της όσο και μέσα από ενέργειές της (έχει ιδρύσει το Happy Hippy Foundation, έναν οργανισμό που καταπολεμάει την αδικία εις βάρος των άστεγων νέων, της LGBTQ νεολαίας και άλλων ευάλωτων ομάδων) υποστηρίζει τα άτομα που νιώθουν gender fluid, όπως και η ίδια άλλωστε.


Το «She's not him» αντιμετωπίζεται από τα μέσα ως η κορύφωση των σεξουαλικά ανοιχτόμυαλων πεποιθήσεων της Cyrus. Το Billboard κάνει λόγο για ένα τραγούδι-pansexual σταθμό στη mainstream μουσική ιστορία, ενώ το Bustle το χρησιμοποιεί ως θετικό αντιπαράδειγμα σε άλλα γνωστά ποπ κομμάτια, όπως το «I kissed a girl» της Katy Perry, που εστιάζουν κυρίως το σεξουαλικό κομμάτι με έναν φθηνό τρόπο, σε αντίθεση με τη συναισθηματική τρυφερότητα με την οποία το επιχειρεί η Miley Cyrus. Η ίδια μάλιστα είχε παραδεχτεί πρόσφατα πως κουράστηκε «από τη μουσική που είναι γεμάτη στίχους με σεξουαλικό περιεχόμενο και προσπαθώ να ξεφύγω από τη χιπ-χoπ, η οποία μιλάει όλο για Lamborghini, Rolex και γκόμενες πάνω σε πουλιά».

Ωραία όλα αυτά, αλλά μοιάζουν λίγο γελοία αν σκεφτεί κανείς πόσες φορές η Miley Cyrus έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης και χλευασμού για τους ακριβώς αντίθετους λόγους. Η ιστορία των προκλητικών εμφανίσεών της ξεκινάει ήδη από το 2009 και τα Teen Choice Awards, όταν η ακόμα ανήλικη πρωταγωνίστρια του Hannah Montana show είχε φορέσει τα εντελώς απαραίτητα, επιδεικνύοντας τις ικανότητές της στο pole dancing. Έκτοτε, έχει πρωταγωνιστήσει σε παρόμοια περιστατικά, γι' αυτό όμως που θα τη θυμούνται οι περισσότεροι είναι το twerking στον καβάλο του Robin Thicke στα MTV Video Music Awards, το 2013. Συνεπώς, η ανελέητη επίθεση που δέχεται στο Twitter γι' αυτή την τεράστια κωλοτούμπα που έχει κάνει μοιάζει απόλυτα δικαιολογημένη. Απ' ό,τι φαίνεται, οι μάνατζέρ της δεν εκτίμησαν και πολύ σωστά την κατάσταση.


Υπάρχει όμως μια αλήθεια πίσω από αυτή την ιστορία, η οποία δεν πρέπει να υποτιμηθεί λόγω των συνεχών, εκνευριστικών αντιφάσεων της Miley Cyrus. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα, το 1/3 των νέων από 16 ως 22 ετών χαρακτηρίζεται bisexual και αυτό το εύρημα είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό, αν σκεφτεί κανείς πόσο έντονος ήταν ο φόβος κάποτε για μια τόσο τολμηρή δημόσια δήλωση, που σήμερα, ευτυχώς, θεωρείται απολύτως φυσιολογική. Επομένως, το «She's not him» μπορεί να είναι προϊόν image making, αλλά δεν παύει να προέρχεται από μία ποπ σταρ η οποία απευθύνεται σε ένα πάρα πολύ μεγάλο μέρος του νεανικού πληθυσμού και τραγουδάει ανοιχτά για θέματα σεξουαλικής ρευστότητας, δίνοντας φωνή και προσφέροντας καταφύγιο σε άτομα που εν έτει 2017 αντιμετωπίζονται ακόμη φοβικά από μεγάλο μέρος της κοινωνίας. Αν ακουγόταν λίγο και η μουσική της, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα.

 

Miley Cyrus - Younger Now

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ