Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει;

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Ο Smith εξαφανίστηκε από τα φώτα της δημοσιότητας για αρκετό καιρό. Φέτος έδωσε μια εξομολογητική συνέντευξη στον Elton John. Σε αυτήν ισχυρίστηκε ότι σκεφτόταν σοβαρά να εγκαταλείψει τη μουσική βιομηχανία.
1

Ήταν μια περίεργη βδομάδα για τη μουσική: οι Horrors έβγαλαν ένα άλμπουμ που είναι σαν να ακούς Duran Duran, ο Marilyn Manson επέστρεψε και κάνει πλάκες στους δημοσιογράφους –έπιασε από τα αχαμνά τον αποσβολωμένο Alexis Petridis κατά τη διάρκεια της συνέντευξής τους− και το πιο απίθανο απ' όλα, έπεσε από την πρώτη θέση των βρετανικών τσαρτ η Taylor Swift με το «φρικτό» «Look what you made me do»! Τη θέση της πήρε μια μπαλάντα του Sam Smith. Ένα κλασικό καψουροτράγουδο για την ακρίβεια, όπου το χρυσό αγόρι του Όσκαρ κλαίει για τον γκόμενο που τον παράτησε.


Αν αφήσουμε λίγο την ειρωνεία στην άκρη, το «Too good at goodbyes» είναι ένα αρκετά τίμιο σόουλ κομμάτι. Από την άλλη, τα πάντα ακούγονται καλύτερα από την Taylor, ακόμα κι αν δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Γιατί να σου αρέσει εξάλλου ένα τραγούδι που υμνεί δίχως ίχνος χιούμορ και αυτοκριτικής το ξεμάλλιασμα κακομαθημένων και πλούσιων σταρ; Δεν έχει καν μια κολλητική μελωδία, όπως το «I'm too sexy» των Right Said Fred (το οποίο έχει δανειστεί). Χίλιες φορές κάποιος να πλαντάζει στο κλάμα, που λέει ο λόγος...

Με παράτησε ο φίλος μου και όχι με ωραίο τρόπο. Το να γράφω μουσική για κάτι τέτοιο ήταν ένα είδος θεραπείας, αλλά αυτήν τη φορά δεν μπορούσα να γράψω τίποτα. Η ομάδα μου με ανάγκαζε να πηγαίνω με το ζόρι στο στούντιο. 


Τελικά, όμως, δεν είναι και τόσο δράμα το τραγούδι του Smith, ακόμα κι αν γράφτηκε για μια αποτυχημένη σχέση. O Jon Bilstein του «Rolling Stone» χαρακτήρισε τους στίχους του σπαρακτικούς, συγκεκριμένα εκεί που λέει «But every time you hurt me, the less that I cry/ And every time you leave me, the quicker these tears dry». Αν έχεις πονέσει από αγάπη, δεν χρειάζεται να πας παραπέρα για να ταυτιστείς μαζί του.

 

Sam Smith - Too good at goodbyes

 

Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι το πρώτο σινγκλ από το καινούργιο του άλμπουμ μετά το «In the lonely hour» του 2014 (και είναι άτιτλο μέχρι στιγμής). Στο βίντεο για το κομμάτι, ο 25χρονος συμπαθής μουσικός, εκτός από αδυνατισμένος, φαίνεται και αρκετά ταλαιπωρημένος − είναι σαν να έχει αλλάξει πρόσωπο σχεδόν. Δεν θυμίζει καθόλου τον παλιό του εαυτό με τα μωρουδίστικα μαγουλάκια, όταν πρωτοξεκινούσε κι έκανε επιτυχία με τα κομμάτια των Disclosure το 2012 στα 20 του.


O Sam Smith γεννήθηκε στο Λονδίνο και ξεκίνησε από τον τζαζ χώρο. Είναι τρίτος ξάδερφος της Lily Allen και του Alfie Allen, του αδερφού της, που παίζει τον Theon Greyjoy στο «Game of Thrones». Για χρόνια μελετούσε τραγούδι και μουσική με την τζαζ πιανίστρια Joanna Eden πριν συνεργαστεί με τους Disclosure. Κανείς όμως δεν περίμενε ότι με τον πρώτο του δίσκο θα χτυπούσε χρυσό. Το «In the lonely hour» ήταν το πιο πετυχημένο άλμπουμ στην Αμερική μετά το «1989» της Taylor Swift και στην Αγγλία μετά το «x» του Ed Sheeran. Εκείνη την εποχή δήλωνε ότι το έγραψε για τους μονόπλευρους έρωτες της ζωής του, επειδή αισθανόταν ότι δεν τον είχε αγαπήσει ποτέ κανένα από τα κατά καιρούς αντικείμενα του πόθου του. Το 2015 του πρότειναν να τραγουδήσει το θέμα του «James Bond» για την ταινία «Spectre» και έσπασε κάθε ρεκόρ που είχε κάνει ανάλογο κομμάτι. Το «Writing's on the wall» όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ αλλά για πρώτη φορά κομμάτι για του «Bond» ανέβηκε στο Νο 1 των βρετανικών τσαρτ. Έκανε ρεκόρ Γκίνες γι' αυτόν το λόγο και έσπασε κι άλλο ένα ως το άλμπουμ που παρέμεινε τις περισσότερες συνεχόμενες εβδομάδες στο τοπ 10 των τσαρτ.

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Το «Writing's on the wall» όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ αλλά για πρώτη φορά κομμάτι για του «Bond» ανέβηκε στο Νο 1 των βρετανικών τσαρτ.


Παρά τα βραβεία όμως, έναν χρόνο μετά έκανε τη μεγαλύτερη γκάφα της ζωής του. Ο Sam Smith είναι ανοιχτά ομοφυλόφιλος από το 2014. Στον ευχαριστήριο λόγο του στα Όσκαρ είπε ότι αισθανόταν περήφανος που ήταν ο πρώτος ανοιχτά γκέι άντρας που κέρδισε το βραβείο, παρερμηνεύοντας μια συνέντευξη του Ian McKellen ότι δεν το έχει κάνει ποτέ κανείς ηθοποιός για το Όσκαρ α' ρόλου. Τον διέψευσαν αμέσως και ξεκίνησε μια μεγάλη διαμάχη στο Διαδίκτυο. Για αρκετές εβδομάδες ο Smith δεν ήξερε πού να κρυφτεί, μια και πίστευε ότι ο διάσημος ηθοποιός τον είχε στην μπούκα. Τελικά, όταν συναντήθηκαν, ήταν σαν να μη συνέβη τίποτα, με τον McKellen να δηλώνει ότι το λάθος του τραγουδιστή δεν αμαυρώνει το επίτευγμά του.


Ο Smith εξαφανίστηκε από τα φώτα της δημοσιότητας για αρκετό καιρό μετά από όλα αυτά. Φέτος έδωσε μια εξομολογητική συνέντευξη στον Elton John (ναι, τον γνωστό) για το περιοδικό «Attitude». Σε αυτήν ισχυρίστηκε ότι σκεφτόταν σοβαρά να εγκαταλείψει τη μουσική βιομηχανία. Μίλησε για την αποτυχημένη σχέση του και την ανταγωνιστική, αλλά φιλική σχέση που έχει με τον Ed Sheeran. «Υπήρχε μια περίοδος όταν έγραφα τον δίσκο που ήμουν άσχημα. Με παράτησε ο φίλος μου και όχι με ωραίο τρόπο. Το να γράφω μουσική για κάτι τέτοιο ήταν ένα είδος θεραπείας, αλλά αυτήν τη φορά δεν μπορούσα να γράψω τίποτα. Η ομάδα μου με ανάγκαζε να πηγαίνω με το ζόρι στο στούντιο. Ένιωθα ότι δεν μπορούσα να το κάνω άλλο πια». Ακούγεται απογοητευμένος και πληγωμένος, αλλά τουλάχιστον η υποδοχή του «Too good at goodbyes» ήταν παραπάνω από θερμή και τώρα όλοι περιμένουν τη συνέχεια. Έτσι κι αλλιώς, τι μπορεί να πάει στραβά με μια ειλικρινή και safe μπαλάντα για χαμένες αγάπες;

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Δεν θυμίζει καθόλου τον παλιό του εαυτό με τα μωρουδίστικα μαγουλάκια, όταν πρωτοξεκινούσε κι έκανε επιτυχία με τα κομμάτια των Disclosure το 2012 στα 20 του.
Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM