Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
2

 [Από την Αργυρώ Μποζώνη]

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter

  

Η Μαρίζα Ρίζου έκανε αυτό το χειμώνα τρία sold-out live στο Gazarte και ετοιμάζεται για το τέταρτο live στις 8 Μαρτίου. Θα την ξαναδούμε στη σκηνή με τους μουσικούς της, στα τραγούδια που αγαπά. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε σε ένα σπίτι που άκουγε τα πάντα: Οπερα και τζαζ και ηπειρώτικα. Έκανε την πρεμιέρα της στο σχολείο, στη χορωδία και από τότε δε σταμάτησε να τραγουδά.

«Το σχολείο, -πήγαινα στον Κωστέα-Γείτονα-, προωθούσε πολύ τα καλλιτεχνικά και τα αθλητικά. Κάναμε κανονικές ολοκληρωμένες παραστάσεις, έδινε υποτροφίες. Εγώ είχα πάρει μια υποτροφία και είχαν μειωθεί τα δίδακτρα», λέει η Μαρίζα. «Ήταν πολύ σπουδαία κατάσταση. Εγώ τραγουδώ από την Πέμπτη δημοτικού και μέχρι την Τρίτη λυκείου δε σταμάτησα».

 

Τι μουσική άκουγες τότε;

Άκουγα πολλά πράγματα και ποπ και τζαζ. Είχα πολλά ακούσματα, αλλά αυτό που είχα συνειδητοποιήσει ήταν η φοβερή ευτυχία που παίρνω όταν τραγουδάω. Αυτό μόνο μπορούσα να καταλάβω. Απολάμβανα τις αντιδράσεις των δασκάλων μου, αισθανόμουν ότι κάτι καλό γινόταν στον ψυχισμό των άλλων, όταν τραγουδούσα.

Μόλις τελείωσες το σχολείο άρχισες να ασχολείσαι με τη μουσική αμέσως;

Μπήκα στο καποδιστριακό, σε μια καταπληκτική σχολή, Επικοινωνία και ΜΜΕ και το καταευχαριστήθηκα. Παράλληλα έκανα διάφορα ερασιτεχνικά πράγματα μουσικά, δούλευα σε έναν εκδοτικό οίκο, στη συνέχεια σε μια διαφημιστική και κάποια στιγμή έβαλα τον εαυτό μου να σκεφτεί τι θέλει να κάνει πραγματικά.

Και τι σκέφτηκες;

Ότι θέλω να κάνω μια μουσική πρόταση. Να το τολμήσω και να έχω μια μουσική πρόταση. Σε πρώτο επίπεδο. Όχι ότι αυτή θα είναι για πάντα. Ή η ίδια. Αλλά να συστηθώ με ένα τρόπο στο κοινό και να αποκτήσω μια ταυτότητα. Έτσι ήρθα σε επαφή με την ποπ πλευρά της τζαζ.

Την μπόσα νόβα του Ησαΐα πως την έκανες;

Είχα πάει σε ένα λάιβ του Φοίβου το άκουσα το κομμάτι και είπα «κάτι θέλω να κάνω με αυτό». Έκανα τη διασκευή και το ηχογραφήσαμε γιατί ήθελα να το έχω καλά. Έτσι γράφτηκε το πρώτο κομμάτι. Τη φοβήθηκα βέβαια πολύ τη διασκευή, γιατί δεν ήθελα να κάνω διασκευές γενικά. Ήθελα να κάνω δικά μου κομμάτια. Παρά τους φόβους μου όλα πήγαν καλά. Στείλαμε ένα δελτίο τύπου, οικογενειακά σχεδόν σε κάποιους σταθμούς και πήρε το τραγούδι το δρόμο του. Άρχισε να γίνεται μια κατάσταση χωρίς εταιρεία, χωρίς δίσκο πίσω μου.

Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Το κορίτσι τραγουδάει μπόσα νόβα Facebook Twitter
Φωτο: Μάριος Κουρουνιώτης

Πόσοι μουσικοί παίζετε στα live;

Έχω οκτώ μουσικούς. Δεν είμαστε μπάντα αλλά συνεργαζόμαστε σταθερά.

Είναι πιο εύκολο ή πιο δύσκολο από την μπάντα αυτό;

Η μπάντα είναι κάτι πολύ δύσκολο κατά τη γνώμη μου. Χρειάζεται να συναποφασίζουν πολλοί άνθρωποι. Εγώ λατρεύω να δουλεύω με τους μουσικούς μου, αλλά δε θα αισθανόμουν ασφαλής. Προτιμώ να έχω την ευθύνη και για το καλό και το κακό. Και θέλω να έχω τον έλεγχο των κινήσεών μου.

Πως αποφάσισες να ξεκινήσεις μόνη σου και δεν πήγες σε μια εταιρεία, να πας να σε ακούσουν; 

Πιστεύω πολύ στη φυσική ροή των πραγμάτων. Κάθε πράγμα θα γίνει στην ώρα του. Δε με ενδιαφέρει να γίνει κάτι απότομα και γρήγορα. Δεν έχω καμία ματαιοδοξία να περπατάω στο δρόμο και να με βλέπουν και να με γνωρίζουν.

Ωραίο είναι όμως αυτό!

Ωραίο είναι αλλά να μπορείς και εσύ να το διαχειριστείς και να υπάρχει και λόγος που έχει γίνει. Θέλω να έχω μια ωραία και στιβαρή πορεία. Να κάνω αυτό που ζηλεύω. Να έχω ρεπερτόριο.

Η μπόσα νόβα του Ησαΐα

  

Όταν ακούς το δίσκο σου θέλεις να τον διορθώσεις;

Θέλω από τη μια μεριά να τον διορθώσω, από την άλλη να μην πειράξω τίποτα. Είμαι πολύ υπερήφανη που έκανα αυτή τη δουλειά με τα λάθη και τα σωστά της. Και επίσης είμαι υπερήφανη που πάει καλά και ξανατυπώνουμε.

Με τις ίδιες μουσικές θα συνεχίσεις και στον δεύτερο δίσκο σου;

Τώρα φλερτάρω με την ποπ πλευρά της τζαζ. Νομίζω είναι το πιο αντιπροσωπευτικό αυτού που κάνω τώρα, το οποίο μπορεί αύριο να μην είναι αυτό. Μπορεί ο δεύτερος δίσκος να πάει αλλού. Δεν ξέρω ακόμα. Ηδη γράφω κομμάτια για το δεύτερο και νομίζω θα κάνω συνεργασίες με ωραίους ανθρώπους.

Πόσο σε ενδιαφέρουν οι συνεργασίες;

Σε αυτή τη φάση νομίζω είναι για όλους όσους ασχολούμαστε με την μουσική, απαραίτητες. Είναι δημιουργικές αναπνοές οι συνεργασίες. Μεγάλη ιστορία να μιλάς με τους δημιουργούς.

Έχουμε καλούς μουσικούς;

Έχουμε εξαιρετικούς μουσικούς και εξαιρετικούς καλλιτέχνες. Πιστεύω υπάρχουν πολλά ταλέντα, απλώς υπάρχει και υπερπληροφόρηση. Είναι ίσως πιο δύσκολο να ξεχωρίσει κάτι, αλλά αν αξίζει θα ξεχωρίσει. Δηλαδή παλιότερα με τις δισκογραφικές ήταν καλύτερα; Δεν ξέρω, δε νομίζω. Κάθε καιρός έχει τις δυσκολίες του.

 

Αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίο ακούμε μουσική;

Υπάρχουν κομμάτια που ακούμε σήμερα και μεγαλώνουμε με αυτά που δεν τα έχουμε μέσα μας όπως θα τα έχουμε σε δέκα και δεκαπέντε χρόνια.

Θέλεις να γράφεις μόνη σου τα κομμάτια σου;

Σκέφτομαι ότι θάθελα ο δεύτερος δίσκος να έχει πάλι ομοιογένεια μουσικά και ενορχηστρωτικά και εμένα προσωπικά δε με ενδιαφέρει καθόλου να τραγουδάω δικά μου κομμάτια. Εμένα η τρέλα μου είναι το live, να τα ερμηνεύω τα κομμάτια, να τα τραγουδάω.

Πηγαίνεις να ακούσεις live άλλων;

Συνέχεια. Είναι το καλύτερό μου.

Μια άλλη ευτυχία

 Η Μαρίζα Ρίζου στο τραγούδι της Μαριέττας Φαφούτη για την ταινία At Home του Θανάση Καρανικόλα.

Μουσική
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια