Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
DJ, remixer, παραγωγός, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής και event organizer, η Charlotte de Witte είναι ένα φαινόμενο της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας που δούλεψε σκληρά και έκανε τις σωστές επιλογές.
0

Όταν τη συναντήσεις από κοντά, η πρώτη, αυτόματη αντίδραση είναι ότι νιώθεις λίγο starstruck, την εμφανή αμηχανία του «αυτήν τη στιγμή μιλάω σε κάποια που είναι διάσημη».

Αυτό είναι απόλυτα δικό σου όμως, εκείνη δεν κάνει κάτι για να σε φέρει σε αυτήν τη θέση. Λίγα λεπτά μετά ο πάγος σπάει, το αυτόματο συναίσθημα που προκαλεί η παρουσία της έχει διαδεχθεί μια άλλη αύρα – στέκεσαι μπροστά σε ένα πανύψηλο, χαμογελαστό νέο κορίτσι που περιφέρει με χάρη μια τελείως εφηβική ενέργεια, με τη φαρδιά της μπλούζα, τα ατημέλητα μαλλιά και τα άνετα αθλητικά παπούτσια. Η πραγματικότητα, όμως, παραμένει: μόλις γνώρισες μία από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στον χώρο του DJing παγκοσμίως. 

Η Charlotte de Witte γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βέλγιο και στην εφηβεία της ξεκίνησε να πηγαίνει στα κλαμπ και στα ρέιβ πάρτι που διοργανώνονταν στην πόλη της, τη Γάνδη. Η ίδια θυμάται με νοσταλγία την εποχή που οι ηλεκτρονικοί ήχοι και ρυθμοί άρχισαν να παίρνουν μια άλλη διάσταση μέσα της, με αποτέλεσμα να αποφασίσει να ασχοληθεί με την ηλεκτρονική μουσική. Το 2010 ξεκινάει να παίζει μουσική ως electro DJ κυρίως σε άδεια μαγαζιά ή στις μικρές παρέες των φίλων της που ήταν οι No1 φαν της από την πρώτη μέρα. Σχεδόν ταυτόχρονα αρχίζουν οι πειραματισμοί της στον χώρο της παραγωγής.

Η Charlotte κατηγορήθηκε ότι τα πήγε πολύ καλά πολύ γρήγορα. Αλλά εκείνη δεν σταματούσε να παλεύει, να κάνει αυτό που αγαπά, ακόμη και όταν δεν ήταν εύκολο. «Το πιο δύσκολο κομμάτι της καριέρας μου ήταν να κάνω τους ανθρώπους να με πάρουν στα σοβαρά».

Η αποφασιστικότητά της ανταμείβεται αμέσως, αφού το 2011 κερδίζει σε έναν διαγωνισμό για DJs που διοργάνωσε ο ραδιοφωνικός σταθμός Studio Brussel με έπαθλο την εμφάνισή της, ως warm-up act, στο πασίγνωστο Tomorrowland. Προφητικό; Προοίμιο μιας τεράστιας καριέρας; Κυριολεκτικό warm-up για όλα αυτά που θα ακολουθούσαν; Σε πρακτικό επίπεδο, αυτή της η εμφάνιση ξεκίνησε να προκαλεί το έντονο ενδιαφέρον των «σωστών» ανθρώπων της σκηνής αλλά και του κοινού.

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
Η Charlotte De Witte σε ένα dj set στην Αρχαία Μεσσήνη. Φωτ.: Andreas Simopoulos

Παράλληλα, η 19χρονη Charlotte αποφασίζει να αλλάξει το όνομά της σε Raving George, προσπαθώντας να «περάσει» στη συνείδηση του κοινού ως άνδρας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να παλέψει τις αρνητικές προκαταλήψεις απέναντι στις γυναίκες DJs. «Δεν ήθελα να ξέρουν ότι είμαι γυναίκα παραγωγός μέχρι να με κλείσουν», αποκαλύπτει η ίδια. «Κάποια στιγμή σκέφτηκα είμαι DJ έξι χρόνια, όλοι ξέρουν ότι είμαι γυναίκα, γιατί χρειάζομαι ένα ανδρικό όνομα; Ήταν ανόητη ιδέα». Με το που αποφασίζει να χρησιμοποιήσει το πραγματικό της όνομα, ξεκινάει κανονικός χαμός. Κυκλοφορίες σε σημαντικές δισκογραφικές εταιρείες, κομμάτια που ξεχωρίζουν και παίζονται από όλ@, bookings που πολλαπλασιάζονται με ταχύτητα φωτός.

Αν η άνοδος της Charlotte ήταν εντυπωσιακή, εξίσου εντυπωσιακή ήταν και η αντίδραση που προκάλεσε αυτό το γεγονός. Πέρασε τις πρώτες μέρες της καριέρας της υπερασπιζόμενη τον εαυτό της, αναγκασμένη να αποδεικνύει συνεχώς ότι ασχολείται με αυτήν τη δουλειά επειδή της αρέσει πολύ η μουσική, όχι επειδή ήθελε την προσοχή ή επειδή της χαρίστηκε κάτι. Η Charlotte κατηγορήθηκε ότι τα πήγε πολύ καλά πολύ γρήγορα. Αλλά εκείνη δεν σταματούσε να παλεύει, να κάνει αυτό που αγαπά, ακόμη και όταν δεν ήταν εύκολο. «Το πιο δύσκολο κομμάτι της καριέρας μου ήταν να κάνω τους ανθρώπους να με πάρουν στα σοβαρά». Και τα κατάφερε.

Πλέον, η σκοτεινή, minimal και συχνά trancey techno της δημιουργεί παραλήρημα, όπου κι αν εμφανίζεται. Η ασταμάτητη ενέργειά της μέσα στο booth, ο τρόπος που παίζει αποτυπώνουν το χάρισμα της σύνδεσης με τον κόσμο που χορεύει μπροστά της σαν να μην υπάρχει αύριο – δεν έχει σημασία αν είναι δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες, αν και το τελευταίο είναι το πιο σύνηθες.

Σε ένα άλλο επίπεδο, τη βρίσκω συγκινητική και πολύ διαβασμένη: η Charlotte αποτίνει έναν διαρκή φόρο τιμής στη βαριά και σημαντική ιστορία του Βελγίου στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής. Οι πιο υποψιασμένοι και ψαγμένοι ακροατές θα νιώσουν στα sets της την ενέργεια της Bonzai και της R&S Records να μπαίνουν σε ένα πανούργο, σύγχρονο χωνευτήρι, μαζί με τα απαραίτητα originals.

Το νέο EP της Charlotte de Witte

Η πραγματική επιτυχία της Charlotte de Witte, όμως, δεν αποτυπώνεται σε αυστηρά προσωπικό επίπεδο· αυτό το κορίτσι σήκωσε στην πλάτη του ολόκληρη τη σκηνή και την πήγε ένα μεγάλο βήμα πιο πέρα. Πέρασε στην ιστορία ως η πρώτη γυναίκα και techno καλλιτέχνιδα που έκλεισε το main stage του Tomorrowland το 2022 και ως η πρώτη γυναίκα που έκλεισε το 2023 το main stage του θρυλικού Movement στο Ντιτρόιτ στα 23 χρόνια παρουσίας του.

Το 2019 ήταν η δεύτερη DJ στη γενική κατάταξη αυτών που έπαιξαν στα περισσότερα φεστιβάλ, με 39 εμφανίσεις. Κοινώς, η Charlotte ήταν αυτή που αποκρυστάλλωσε την απαραίτητη παρουσία της techno στα main stages των μεγάλων, δημοφιλών και πιο «μαζικών» φεστιβάλ και σχεδόν εξίσωσε το εκτόπισμα (κάποιων) techno DJs με αυτό μεγάλων ονομάτων της σαφέστατα εμπορικότερης EDM.

Πώς η Charlotte De Witte έγινε η πιο διάσημη γυναίκα DJ του πλανήτη Facebook Twitter
Η πραγματική επιτυχία της Charlotte de Witte, όμως, δεν αποτυπώνεται σε αυστηρά προσωπικό επίπεδο, αυτό το κορίτσι σήκωσε στην πλάτη του ολόκληρη τη σκηνή και την πήγε ένα μεγάλο βήμα πιο πέρα. Φωτ.: Andreas Simopoulos

Το 2021, η δισκογραφική της, η KNTXT, ήταν ανάμεσα στις 30 πιο ανερχόμενες σε πωλήσεις ανεξάρτητα από το είδος, ανεβάζοντας στα στατιστικά όλο τον χώρο της techno. Το remix στο «The Age of Love» που έκανε μαζί με τον Enrico Sangiuliano πούλησε 500.000 κομμάτια στο Beatport, ήταν το best-selling track του 2021 και η ίδια φιγουράρει ανάμεσα στις 8 πιο ακριβοπληρωμένες γυναίκες DJs στον πλανήτη, με τους υπόλοιπους 92 να είναι άνδρες.

DJ, remixer, παραγωγός, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής και event organizer, η Charlotte de Witte είναι ένα φαινόμενο της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας που δούλεψε σκληρά και έκανε τις σωστές επιλογές ώστε να βρεθεί στο σημείο που βρίσκεται σήμερα – τόσο ψηλά όσο της επιτράπηκε και της παραχωρήθηκε. Κι ας έχει ακόμη και σήμερα λίγο άγχος πριν βγει στη σκηνή. Η Charly, όπως τη φωνάζουν οι δικοί της άνθρωποι, θα συνεχίσει να ιδρώνει τη φανέλα (κυριολεκτικά) και να ανοίγει δρόμους για όλ@, χωρίς να απολογείται πια. Γιατί, όπως λέει κι εκείνη, «αυτή είμαι, μια γυναίκα που παίζει και κάνει μουσική και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό, γαμώτο».

Age Of Love - The Age Of Love (Charlotte de Witte & Enrico Sangiuliano Remix)

Η Charlotte de Witte είναι η headliner της δεύτερης μέρας του φετινού Techniques (26/10). Περισσότερες πληροφορίες για το event εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ