Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter
0

Τον C.W. Stoneking τον έμαθα από το “Jungle Blues”, που είχε κυκλοφορήσει, σε CD το 2008 κι είχε διανεμηθεί στην Ελλάδα από την πάλαι ποτέ Hitch-Hyke (νομίζω). Εξαιρετικό άλμπουμ, που θα μπορούσε άνετα να ενταχθεί στο κλίμα της νέας παραδοσιακότητας – εκείνη που αναμόχλευαν, από τους κάπως παλιότερους, ο Roy Book Binder, ή ο πρόωρα χαμένος και τόσο αγαπητός στη χώρα μας Bob Brozman (1954-2013). Στον τελευταίο πρέπει να χρωστά πολλά ο C.W. Stoneking…

Με στίχους που διακρίνονταν άλλοτε για την περιπετειώδη αφρικανικότητά τους και άλλοτε για την καραϊβική μεταφυσική τους, με φωνή συχνά «καπνισμένη» –όχι όπως εκείνη του Tom Waits, αλλά κάπως κοντά σ’ εκείνη του Dave Van Ronk και τούτο όταν, τέλος πάντων, δεν αναπαριστούσε τον μυθικό Jimmie Rodgers–, και βεβαίως με συνθέσεις σχεδόν αποκλειστικά δικές του από τις οποίες δεν απέλειπε το μελωδικό χάρισμα, ο C.W. Stoneking είχε δημιουργήσει ένα άλμπουμ, που θα μπορούσε να παραλληλιστεί με ελάχιστα άλλα στην εποχή του.

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking, σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι "Gon' Boogaloo", δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Ακόμη και η μοναδική διασκευή, που δεν ήταν άλλη από το “Brave son of America” του Wilmoth Houdini, ήταν top, δείχνοντας πως ο άνθρωπος είχε μελετήσει το κλασικό –το rural blues, το calypso, τα novelties, την προπολεμική country– φτιάχνοντας κάτι εντελώς δικό του. Απόδειξη; Οι τραγουδάρες “I heard the marchin of the drum” και “The love me or die” (“I studie devil, I can’t deny/ was a hoodoo charm called a Love me or Die…”), που σ’ έμπαζαν κατ’ ευθείαν σ’ ένα νεο-ορλεανικό σκηνικό, μ’ εκείνη την παλιά άνεση τού φτασμένου singer-songwriter.

Τα... back to the roots, πολυφυλετικά τραγούδια του C.W. Stoneking Facebook Twitter

Γεννημένος το 1974 στην Katherine της βορειο-κεντρικής Αυστραλίας από αμερικανούς γονείς, ο C.W. Stoneking είναι ένας σημερινός τραγουδοποιός απολύτως παλαιάς κοπής. Εννοώ πως οι δίσκοι του είναι αγκιστρωμένοι στο παρελθόν, όχι μ’ έναν τρόπο προσποιητό, ή κατευθυνόμενο από κάποια μόδα, αλλά μ’ εκείνον τον αληθινά ερευνητικό, που ταιριάζει μόνο στους αυθεντικούς researchers.

Ο Αυστραλοαμερικανός γράφει πρωτότυπα τραγούδια – κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Κρίνεται δηλαδή όχι μόνο για το… old-fashioned ύφος του, αλλά και για την ικανότητά του να φαντάζει (και να είναι σημερινός), μ’ έναν κόντρα τρόπο. Όπως κόντρα (αλλά τόσο ταιριαστό με όσα λέει) είναι και το ντύσιμό του…

Έξι χρόνια είχε να βγάλει άλμπουμ ο C.W. Stoneking –από το 2008 εννοώ και το “Jungle Blues”– σπάζοντας πέρυσι τη δισκογραφική σιωπή του. Αν και ο γενικός τίτλος των νέων τραγουδιών του είναι “Gon’ Boogaloo”, δεν θα πρέπει τούτο να παραπλανά. Δεν έχουμε, εδώ, latin sixties χορευτικά, τύπου Ray Baretto ή Joe Cuba. Η ατμόσφαιρα παραμένει pre-war, ή έστω pre-fifties, με τους rural ήχους, το νεο-ορλεανικό ψηφιδωτό, το παλαιό calypso, το swing και το jump-blues να δίνουν και να παίρνουν.

Βοηθά, φυσικά, όλο το γκρουπ (μπάσο, ντραμς, κρουστά), αλλά βασικά εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι το φωνητικό σχήμα των Linda Bull, Maddy Kelly, Memphis Kelly και Vika Bull, που προσθέτει στα τραγούδια μιαν ανταύγεια… radio days.

Ο C.W. Stoneking δεν… απέφυγε και στο “Gon’ Boogaloo” να γράψει φοβερά κομμάτια, όπως το “The zombie” ή το “The thing I done”. Μπορεί να άργησε λίγο, όμως κατόρθωσε, για ακόμη μια φορά, να πράξει το σωστό…

I roll like thunder
Go, like dynamite
All flesh and bone, I come
Old death 'long by my side…

 


 


 

 

Info:

C.W. Stoneking + Appalachian Cobra Worshippers, Παρασκευή 22/5, Fuzz Club, τιμή εισιτηρίου: 20€

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ