Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Μiguel Γutierrez, Αge & Βeauty Part1: Mid-career Artist/Suicide Note
0

Το βράδυ της Κυριακής 13 Νοεμβρίου 46 Αθηναίοι και Αθηναίες, από 11 μέχρι 39 ετών, θα εμφανιστούν στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για να συμμετάσχουν στην παράσταση της Abigail Browde και του Michael Silverstone, The Record 600 HIGHWAYMEN, ανοίγοντας το φεστιβάλ Made in USA. Ένα φεστιβάλ «συνάντηση», όπως προτιμάει να το χαρακτηρίζει η καλλιτεχνική του διευθύντρια Κάτια Αρφαρά, μέσω της οποίας σε διάστημα 17 ημερών θα γνωρίσουμε δειγματοληπτικά τη σύγχρονη αμερικανική πρωτοπορία στις παραστατικές τέχνες. Σε μια εποχή που η αμερικανική κοινωνία αλλάζει και ένα νέο πρόσωπο αναδύεται, ο διάλογος με τη «νέα» πρωτοπορία και οι θεατρικές δράσεις που ακολούθησαν τους πειραματισμούς των δεκαετιών του '70 και του '80 δεν μπορεί παρά να αποκαλύπτουν και μια γενιά με ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό λεξιλόγιο, με επιρροές από την ποπ κουλτούρα, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τις εναλλακτικές εφαρμογές της.

Αυτά είναι τα highlights της σημαντικής διοργάνωσης:

Οι Αθηναίοι που συμμετέχουν στην παράσταση 600 HIGHWAYMEN δεν είναι ούτε ηθοποιοί ούτε χορευτές. Επιλέχτηκαν από τους δύο καλλιτέχνες μετά από ακρόαση και ανάμεσα σε 200 υποψήφιους. Επίσης, δεν θα έχουν ξανασυναντηθεί μεταξύ τους και τη βραδιά της παράστασης θα είναι και η πρώτη φορά που θα αντικρίσουν ο ένας τον άλλον! Το καλλιτεχνικό δίδυμο δημιούργησε το έργο αυτό το 2014 στη Νέα Υόρκη και έκτοτε το έχουν επαναλάβει σε διάφορες πόλεις ανά την υφήλιο, κρατώντας μία βασική χορογραφία και μουσική, αλλά καθώς πρόκειται για μια ζωντανή συνθήκη, δεν μπορεί παρά να διαφέρει κάθε φορά, ανάλογα με το «υλικό», δηλαδή τους ίδιους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι και οι οποίες αποτελούν και το θέμα του όλου πρότζεκτ.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
600 Highwaymen


● Ο Trajal Harrell, ο οποίος τα τελευταία πέντε χρόνια έχει ως έδρα του την Αθήνα, θα παρουσιάσει το Twenty looks or Paris is burning at the Judson Church. Η Judson Church του Χάρλεμ αποτελεί εμβληματικό χώρο του μεταμοντέρνου χορού. Στο Χάρλεμ επίσης αναπτύχθηκε ήδη από τη δεκαετία του '60 το voguing. Ο χορογράφος, ο οποίος ανάλογα με τον χώρο όπου καλείται να παρουσιάσει το έργο του προσαρμόζει και το made-to-measure μέγεθός του, φέρνει στην Αθήνα μια εκδοχή με τρεις χορευτές. Ο ίδιος δεν μεγάλωσε στο Χάρλεμ, ούτε είναι οπαδός του voguing. Παρ' όλα αυτά, ένιωσε ότι όφειλε, σε μια εποχή που οι χορευτές είχαν πάψει να χορεύουν επηρεασμένοι από τον conceptual χορό και τον μεταμοντερνισμό, να επιστρέψει στον χορό. Έθεσε, λοιπόν, το ερώτημα τι θα συνέβαινε ιστορικά αν ο μεταμοντέρνος χορός συναντούσε το voguing. Ένα προκλητικό και υποθετικό ερώτημα που εξετάζει τον τρόπο που η ιστορία κατασκευάζεται και ερμηνεύεται. Η «απάντηση» επί σκηνής...


Η Annie Dorsen, στο A piece of work, χρησιμοποιεί αλγόριθμους σε μια ιδιότυπη θεατρική πρόταση, στήνοντας έναν Άμλετ ο οποίος «ερμηνεύεται» από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Σε αυτό το μετα-ντανταϊστικό εγχείρημα, η βετεράνος ηθοποιός Joan Macintoch του περίφημου Performance Group ερμηνεύει την τρίτη πράξη της σαιξπηρικής τραγωδίας, συμπράττοντας σε ένα ιδιοφυές σκηνικό παιχνίδι ανθρώπου και μηχανών, ζωντανής θεατρικής πράξης και new media.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
A piece of work, Annie Dorsen


Ο Daniel Fish με την περφόρμανς Who left this fork here παντρεύει τις Τρεις Αδελφές του Τσέχοφ με το video art διά χειρός Jim Findlay, αιώνιου μέλους του Wooster Group. Η Όλια, η Ιρίνα και η Μάσα αποτελούν μέρος ενός ηλεκτρισμένου σκηνικού ποιήματος αυτού του ιδιοφυούς καλλιτέχνη που αρέσκεται να συναλλάσσεται με σημαντικά κείμενα μέσα από τη δική του live-mixing εκδοχή.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Who left this fork here, Daniel Fish. Φωτο: Paula


Η Michelle Ellsworth βρέθηκε από την Αριζόνα στην Κάλυμνο για sabbatical – σύντομη άδεια που δικαιούνται οι ακαδημαϊκοί στην Αμερική κατά διαστήματα. Το ίδιο διάστημα μελετούσε την Ιλιάδα του Ομήρου, παράλληλα με την Ορέστεια του Αισχύλου. Επέλεξε την Κλυταιμνήστρα ως αρχετυπική γυναίκα, που μέσα από την εξόντωση του άντρα της Αγαμέμνονα επιτελεί πολιτική πράξη. Και την έκανε θεατρική πράξη. Δημιούργησε μέσω του Ίντερνετ 35 ιστότοπους αφιερωμένους στην εμβληματική βασίλισσα του αρχαίου κόσμου, ενώ για την παράσταση της Αθήνας πρόσθεσε άλλους 12. Virtual σύμπαντα τα οποία συμμετέχουν στην περφόρμανς της, συμπληρώνοντας τη διερεύνηση αυτής της γυναίκας από το μακρινό παρελθόν που συναντάει το σήμερα, με αναφορά στη θρυλική χορογράφο Μάρθα Γκράχαμ.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Phone Hommer, Michelle Ellsworth


Η ελληνικής καταγωγής Heather Kravas, στο δημιούργημα της A quartet, φέρνει επί σκηνής τέσσερις χορευτές, οι οποίοι εμπνέονται από τις μαζορέτες, τον κλασικό χορό, τους ελληνικούς δημοτικούς χορούς και τον ρωσικό κονστρουκτιβισμό. Μια χορογραφία για τη διαφορετικότητα, μέσα από την απόλυτη συμμετρία σε αντιπαραβολή με την αντίθεση, όπου η λέξη «θέλω» ενώνει τους πάντες, ενώ μέσα από τη συνεχή επανάληψή της στοιχειώνει την περφόρμανς μέχρι το τέλος.


Ο Miguel Gutierrez με το Age & Beauty Part1: Mid-Career Artist/Suicide Note σχολιάζει την κρίση της μέσης ηλικίας ενός γκέι άντρα σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η νεότητα και η ομορφιά. Ακτιβιστής ο ίδιος της γκέι κοινότητας και πολυβραβευμένος περφόρμερ, ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Whitney Biennial, δημιουργώντας το έργο μέσα από τα προσωπικά του βιώματα και αγωνίες σχετικές με την ηλικία.

 
Ο συγγραφέας και συνθέτης Richard Maxwell εμπνεύστηκε το Εvening από το Ιnferno της Θείας Κωμωδίας. Πρόκειται για μια ελεγεία στημένη σε ένα κακόφημο μπαρ της αμερικανικής ενδοχώρας, όπου συναντιούνται τρεις αρχετυπικοί Αμερικανοί αντιήρωες: ένας παλαιστής, ο διεφθαρμένος μάνατζέρ του και μια πόρνη. Συνδράμει ο περίφημος θίασος New York City Players, με ζωντανή μουσική του ίδιου του Maxwell. Παράλληλα, παρουσιάζει το Showcase. Σε ένα δωμάτιο του ξενοδοχείου Intercontinental ένας γυμνός άντρας με τους θεατές σε απόσταση αναπνοής θα μονολογεί υποδυόμενος με ανυπόκριτο τρόπο έναν επιχειρηματία που κλείνει συμφωνίες, εκφράζοντας, όμως, τη δυσκολία του να διαχειριστεί απλά διλήμματα της προσωπικής του ζωής.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Showcase


Στο Tell me love is real ο Zachary Oberzan περιγράφει πώς κατάφερε να ξεπεράσει έναν παραλίγο θάνατο από overdose από Xanax σε ένα ανώνυμο δωμάτιο ξενοδοχείου, αυτό που δεν κατάφερε να ξεπεράσει η διάσημη τραγουδίστρια Γουίτνι Χιούστον. Χορεύει, τραγουδάει τα τραγούδια της αδικοχαμένης σούπερ-σταρ, συνδιαλέγεται με το βίντεο, αναρωτιέται «γιατί ζούμε», γελάει, κλαίει.

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Tell me love is real, Zachary Oberzan


Η χορεύτρια και χορογράφος Faye Driscoll, στο Thank you for coming: Attendance, εμπνέεται από τους ανθρώπους της πόλης και του δρόμου, ενώ καλεί τους θεατές της να γίνουν μέρος αυτού που συμβαίνει επί σκηνής, σχηματίζοντας έναν κλοιό γύρω από τους ερμηνευτές. Ένα απολαυστικό χαοτικό συνονθύλευμα που ολοκληρώνεται με ένα αποθεωτικό βακχικό φινάλε!

Made in USA: H αμερικάνικη πρωτοπορία έρχεται στην Αθήνα Facebook Twitter
Attendance, Faye Driscoll

Info:

Made in USA

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Λεωφ. Συγγρού 107

13-29/11

www.sgt.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ