Στις μεγάλες αίθουσες

Στις μεγάλες αίθουσες Facebook Twitter
WEST SIDE STORY Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη παράσταση, το διάσημο μιούζικαλ έρχεται και στην Αθήνα.
0

» Την εσωστρέφεια χτύπησαν οριστικά το θέατροBadminton και το Παλλάς, δύο χώροι μεγάλης χωρητικότητας, με μεγάλη σκηνή και υλικοτεχνική υποδομή που επιτρέπουν την παρουσίαση θεαμάτων που... δεν έρχονταν ποτέ στην Αθήνα, λ.χ. μιούζικαλ με μεγάλη επιτυχία στις μητροπόλεις του είδους, όπως το Catsπαλαιότερα και το Mamma miaπριν από λίγο καιρό. Σύντομες παρενθέσεις, όπως το θαυμάσιο Book of Longing τουΦίλιπ Γκλας που είδαμε τον περασμένο Ιούλιο, αλλοιώνουν ευχάριστα την κυρίαρχη εντύπωση των καθαρά εμπορικών, mainstream θεαμάτων, δικαιολογώντας την προσμονή και για πράγματα που μπορεί να μην προσελκύουν το μαζικό κοινό αλλά κάνουν την ποιοτική διαφορά.

Στο Badminton έχουν δοκιμαστεί τ' αντανακλαστικά του κοινού ως προς τα θεάματα family entertainement, που κυρίως ενδιαφέρουν τηνAdaM Productions, γι' αυτό και είναι ήδη έτοιμο το πρόγραμμα για όλη την περίοδο που ακολουθεί. Πρώτο στη σειρά το πολυδιαφημισμένο West Side Story, σε επετειακό ανέβασμα που περιοδεύει για τα 50 χρόνια του μιούζικαλ -θα σταματήσει στην Αθήνα από 10 έως 29 Σεπτεμβρίου. Οι πιστοί φίλοι του τάνγκο και του φλαμένκο έχουν να περιμένουν την ομάδα Tango Fireμε ζωντανή ορχήστρα (15-20 Oκτωβρίου) και τη σπουδαία Κάρμεντου Σάουρα σε χορογραφία Antonio Gades από την ομώνυμη ομάδα του (30 Οκτωβρίου-2 Νοεμβρίου) και στη συνέχεια το μπαλέτο του Εθνικού Θεάτρου της Πράγας θα παρουσιάσει διπλό πρόγραμμα (Solo for Three: Βrel, Vysotsky, Kryl στις 19-23 Νοεμβρίου και Romeo and Julietστις 26-30 Νοεμβρίου). Το νέο τσίρκο έχει ήδη κατακτήσει πολλούς και στην Αθήνα, οι οποίοι και θα σπεύσουν να δουν την καινούργια παράσταση θεατρικού τσίρκο -χωρίς ζώα- και ποιητικής ευαισθησίας του Cirque Eloize. Έχει τίτλο Rainκαι θα βρίσκεται στο Badminton από 4 έως 21 Δεκεμβρίου.

Η δυναμική της αγοράς των show-bizz είναι ακόμη σε φάση δοκιμών και επεξεργασίας των δεδομένων. Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται, μέχρι πρότινος περιορίζονταν σε μετακλήσεις παραστάσεων. Τώρα δοκιμάζονται και στην παραγωγή, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ανακουφιστικά σ' ένα χώρο που στο μεγάλο μέρος του συντηρείται με αλλεπάλληλες δυσκολίες και ταπεινώσεις από το διαρκώςπενώμενο υπουργείο Πολιτισμού. Η παρουσία της ιδιωτικής παραγωγής στις παραστατικές τέχνες επιτρέπει να περιμένουμε ακόμη και εξαγωγές ελληνικών παραστάσεων στο εξωτερικό. Για την ώρα η AdaM Productions μετράει δυνάμεις και συνθήκες με την καινούργια παράσταση των Τiger Lillies ( τον προσεχή Ιανουάριο). Δοκιμάζεται όμως για πρώτη φορά και στην καθαρά ελληνική θεατρική παραγωγή, της οποίας αποδέκτης είναι το κοινό της Αθήνας. Έτσι στις 30 Οκτωβρίου έχει πρεμιέρα στο θέατρο Πόρτα το Rock 'n' Roll(2006) του Τομ Στόπαρντ, σκηνοθετημένο από τον Γιώργο Κοτανίδη (παραγωγή της AdaM Productions σε συνεργασία με την ομάδα Σαλτιμπάγκοι). Παίζουν ο Γιώργος Κοτανίδης, η Αιμιλία Βάλβη, ο Αλέκος Συσσοβίτης, η Ίρις Χατζηαντωνίου, η Εύα Κοτανίδου, ο Σταύρος Μερμήγκης κ.ά.

Αντίστροφη πορεία ακολουθεί η Ελληνική Θεαμάτωνσε σχέση με το Παλλάς, καθώς οι δικές της (ελληνικές) παραγωγές έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο σύνολο του προγράμματός του. Ήταν μάλλον αναμενόμενο αφού η Ελλ.Θεα. είχε ήδη χρήσιμη εμπειρία από τα άλλα θέατρά της (Αποθήκη, Εμπορικόν, Κιβωτός κ.λπ.). Επιπλέον, το 2τουΔημήτρη Παπαϊωάννου εγκαινίασε πανηγυρικά την ανακαινισμένη περίοδο του ιστορικού κινηματοθεάτρου της Βουκουρεστίου, αποδεικνύοντας ότι μια μεγάλη ελληνική παραγωγή, στημένη σ' ένα χώρο 1.500 θέσεων, μπορεί να συνδυάσει εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία. Ανάλογη ανταπόκριση αναμένεται να έχει η Μήδεια2του Παπαϊωάννου, που θα ανοίξει το Παλλάς στις 3 Οκτωβρίου.

Στη συνέχεια το Παλλάς θα φιλοξενήσει μια σειρά συναυλιών με σημαντικά ονόματα (από Kronos Quartet στις 20 Οτωβρίου, έως Residents στις 16 Νοεμβρίου) και στις 18 και 19 Νοεμβρίου θα επαναληφθεί η παράσταση της Μπρούσκου Λεωφορείον ο Πόθοςμε την Όλια Λαζαρίδου στο ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά. Με ανυπομονησία περιμένουμε τους Σανκάι Τζούκου, την πλέον καταξιωμένη ομάδα χορού Μπούτο που θα παρουσιάσει στην Αθήνα το Kinkan Shonen (O σπόρος του κουμκουάτ) από τις 15 έως τις 17 Φεβρουαρίου. Τον ίδιο μήνα αναμένεται και η πρεμιέρα του μιούζικαλ Το Κλουβί με τις τρελές, μια πλούσια παραγωγή που ετοιμάζει οΣταμάτης Φασουλής με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τον Γιάννη Μπέζο.Τη μεγάλη επιτυχία του μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ το 1983 (με έξι βραβεία Τόνι, μεταξύ των οποίων και Καλύτερου Μιούζικαλ) προετοίμασε το θεατρικό του Ζαν Πουαρέ(1973), αλλά κυρίως η γαλλο-ιταλική ταινία του 1978, μία από τις πιο επιτυχημένες ευρωπαϊκές ταινίες που προβλήθηκαν ποτέ στις ΗΠΑ, με τον Ούγκο Τονιάτσι και τον Μισέλ Σερό.

Ο χώρος των παραστατικών τεχνών αλλάζει, νέοι παράγοντες επεμβαίνουν και διαφοροποιούν το τοπίο, η πόλη επικοινωνεί πια καλύτερα με τις μητροπόλεις του θεάματος και, προς όφελος όλων, οι επιλογές για θεάτρο, χορό, μουσική, μεικτά θεάματα είναι πλέον και πολλές και ενδιαφέρουσες.

Επαναλήψεις

Αρκετές παραστάσεις που παρουσιάστηκαν με επιτυχία την προηγούμενη θεατρική σεζόν θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε και φέτος. Στο Παλλάς για δύο μόνο βραδιές το Λεωφορείον ο Πόθος στις 18-19/11. Στην Αποθήκη για 10ησυνεχή περίοδο το Σεσουάρ για δολοφόνουςκαι η έκπληξη της περσινής χρονιάς Ninja TV Live. Για δεύτερο χρόνο το Φούστα-Μπλούζα στο θέατρο Πειραιώς 131, το Λα πουπέ στη σκηνή της Σφενδόνης, όπως επίσης τα Δυο τρελοί-τρελοί παραγωγοί στο θέατρο Αλίκη και Δεν μπορώ να μείνω μόνη μουστο Κιβωτός. Στο Αμφι-Θέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου συνεχίζονται για τρίτη χρονιά η Είσοδος Κινδύνου και η Ερωτευμένη Νεκρή. Στο Απλό Θέατρο, το Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα. Μην ξεχνάμε τους Ήρωες στο Μικρό Παλλάς και Τα 39 σκαλοπάτια στο Κνωσός. Ξανά στο θέατρο του Νέου Κόσμου τα Κατερίνα Ισμαήλοβα, η Λαίδη Μακβέθ του Μτσενσκ και Ένας στους δέκα. Το Θέατρο Τέχνης επαναλαμβάνειΤο αμάρτημα της μητρός μου και τηΜέθοδο Gronholm. Τέλος, στο Μουσείο Μπενάκη του κτιρίου της Πειραιώς θα δείτε το Rodokanakis Rediscovered 1908-2008. Το βυσσινί τριαντάφυλλο από τις 20-23/09.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κωνσταντίνου

Θέατρο / Ανδρέας Κωνσταντίνου: «Δεν μ' ενδιαφέρει τι υποστηρίζεις στο facebook, αλλά το πώς μιλάς σε έναν σερβιτόρο»

Ο ηθοποιός που έχει υποδυθεί τους πιο ετερόκλητους ήρωες και θα πρωταγωνιστήσει στην τηλεοπτική μεταφορά της «Μεγάλης Χίμαιρας» αισθάνεται ότι επιλέγει την τηλεόραση για να ικανοποιήσει την επιθυμία του για κάτι πιο «χειροποίητο» στο θέατρο.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Ο Στρίντμπεργκ και η «Ορέστεια» προσγειώνονται στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου

Θέατρο / Η Μαντώ, ο Αισχύλος και ο Στρίντμπεργκ προσγειώνονται στον κόσμο της Κιτσοπούλου

Στην πρόβα του νέου της έργου όλοι αναποδογυρίζουν, συντρίβονται, μοντάρονται, αλλάζουν μορφές και λένε λόγια άλλων και τραγούδια της καψούρας. Ποιος θα επικρατήσει στο τέλος;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Οι Αθηναίοι / «Η εποχή μας δεν ανέχεται το λάθος»

Η ηθοποιός Ρουμπίνη Βασιλακοπούλου θυμάται τα χρόνια του Θεάτρου Τέχνης, το πείραμα και τις επιτυχίες του Χυτηρίου, περιγράφει τι σημαίνει γι' αυτή το θεατρικό σανίδι και συλλογίζεται πάνω στο πέρασμα του χρόνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Θωμάς Μοσχόπουλος

Θέατρο / «Άρχισα να βρίσκω αληθινή χαρά σε πράγματα για τα οποία πριν γκρίνιαζα»

Έπειτα από μια δύσκολη περίοδο, ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον δικό του «Γκοντό». Έχει επιλέξει μόνο νέους ηθοποιούς για το έργο, θέλει να διερευνήσει την επίδρασή του στους εφήβους, πραγματοποιώντας ανοιχτές πρόβες. Στο μεταξύ, κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την Αργυρώ Μποζώνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Θέατρο / Τι είναι για σένα το «Οξυγόνο»;

Ένα συναρπαστικό υβρίδιο θεάτρου, συναυλίας, πολιτικοκοινωνικού μανιφέστου και rave party, βασισμένο στο έργο του επικηρυγμένου στη Ρωσία δραματουργού Ιβάν Βιριπάγιεφ, ανεβαίνει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή και αποπειράται να δώσει απάντηση σε αυτό το υπαρξιακό ερώτημα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

The Review / Υπάρχει το «για πάντα» σε μια σχέση;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιώργος Βουδικλάρης μιλούν για την παράσταση «Ο Χορός των εραστών» της Στέγης, τα υπαρξιακά ερωτήματα που θέτει το κείμενο του Τιάγκο Ροντρίγκες και τη χαρά τού να ανακαλύπτεις το next best thing στην τέχνη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Όπερα / Φανί Αρντάν: «Σκυλάκι δεν είμαι, προτιμώ να παραμείνω λύκος»

Πολυσχιδής και ανήσυχη, η Φανί Αρντάν δεν δίνει απλώς μια ωραία συνέντευξη αλλά ξαναζεί κομμάτια της ζωής και της καριέρας της, με αφορμή την όπερα «Αλέκο» του Σεργκέι Ραχμάνινοφ που σκηνοθετεί για την Εθνική Λυρική Σκηνή.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «Κυανιούχο Κάλιο» είναι μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων 

Θέατρο / «Κυανιούχο Κάλιο»: Μια παράσταση για το ταμπού των αμβλώσεων στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Όχι μόνο σε ανελεύθερα ή σκοταδιστικά καθεστώτα, αλλά και στον δημοκρατικό κόσμο, η συζήτηση για το δικαίωμα της γυναίκας σε ασφαλή και αξιοπρεπή ιατρική διακοπή κύησης παραμένει τρομακτικά επίκαιρη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

Θέατρο / Τενεσί Ουίλιαμς: Ο ποιητής των χαμένων ψυχών

«Εκείνο που με σπρώχνει να δημιουργώ θεατρικούς χαρακτήρες είναι ο έρωτας», έλεγε ο Ουίλιαμς, που πίστευε ότι ο πόθος «είναι κάτι που κατακλύζει πολύ μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που μπορεί να καλύψει ένας άνθρωπος». Σε αυτόν τον πόθο έχει συνοψίσει τη φυγή και την ποίηση, τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ