Transitions 3: Central Europe στη Στέγη

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter
0
Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter
Από την παράσταση Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας του Witold Gombrowicz σε σκηνοθεσία Krzysztof Garbaczewski, Φεστιβαλ Transitions, Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών.

 

Το τρίτο και τελευταίο «γεωπολιτικό» φεστιβάλ της Στέγης, Τransitions 3, μετά τα Βαλκάνια και τη Λατινική Αμερική, ρίχνει προβολείς στην κεντρική Ευρώπη. Από τις 11 έως τις 29 Νοεμβρίου σύγχρονοι δημιουργοί από την Ουγγαρία, την Πολωνία και την Τσεχία θα παρουσιάσουν παραστάσεις θεάτρου και χορού στη μεγάλη και στη μικρή σκηνή της Στέγης, με έντονο πολιτικό προβληματισμό και σαφές το άνοιγμα σε μεικτούς παραστατικούς κώδικες.

Τhe day of fury (Η μέρα της οργής)

σκην. Arpad Schilling

 

Η Ουγγαρία έχει τον πρώτο λόγο στο Transitions 3 (καθώς υπερτερούν οι Ούγγροι δημιουργοί στο συνολικό πρόγραμμα), που θα ανοίξει με την καινούργια δουλειά του Αrpad Schilling και της ομάδας Krétakör – η παράσταση του Γλάρου στο Φεστιβάλ Αθηνών του 2007 ήταν αποκαλυπτική για το πώς το τσεχοφικό θέατρο μπορεί να αγγίξει βαθιά το σύγχρονο κοινό, χωρίς να χρειάζεται να πληγωθεί από τολμηρά ευρήματα.


Πρόκειται για συμπαραγωγή της Στέγης με το θέατρο της Βουδαπέστης Trafo και τον θίασο Krétakör, που θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα. Ο Schilling (γεν. 1974) αντλεί το υλικό του από μία αληθινή ιστορία: τη δημόσια παρέμβαση μιας νοσηλεύτριας στις αρχές του 2015, η οποία κατήγγειλε την απαράδεκτη κατάσταση στον τομέα της υγείας, στη συνέχεια παραιτήθηκε, ντύθηκε στα μαύρα και κάλεσε τους συναδέλφους της να βγουν στους δρόμους. Η γυναίκα αντιπαρατίθεται με την προηγούμενη γενιά στο πρόσωπο της μητέρας της και με τη νέα, στο πρόσωπο της κόρης της – οι παλιές ιδέες ξόφλησαν, οι καινούργιες αναζητούν τον δρόμο τους, αλλά στο μεταξύ πρέπει να ζήσουμε σαν άνθρωποι.


Η Μέρα της Oργής, όπως είναι ο τίτλος της παράστασης, είναι μια ριζοσπαστική «μουσική κωμωδία» για τους περιθωριοποιημένους πολίτες της σημερινής Ευρώπης.

11-12.11.2015, Κεντρική σκηνή, 21:00

Frankenstein-project, Proton Theatre

σκην. Kornél Mundruczo

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter

Δημιουργός 15 ταινιών μικρού και μεγάλου μήκους, ο Ούγγρος Kornél Mundruczo (γεν. 1975) συζητήθηκε αρκούντως όταν η ταινία του Λευκός Θεός πήρε το βραβείο Un Certain Regard στο Φεστιβάλ Καννών 2014.


Λίγα χρόνια πριν, το 2010, είχε γυρίσει την ταινία Tender Son: The Frankenstein Project σε δικό του σενάριο, βασισμένο σ' ένα θεατρικό του που είχε εμπνευστεί από τον Φρανκεστάιν της Μέρι Σέλεϊ. Εδώ ο Φρανκενστάιν δεν είναι τέρας αλλά ένας 17χρονος νέος που μεγάλωσε σε ίδρυμα, ψάχνει τους γονείς του, τους βρίσκει, τον αρνούνται και κατά σύμπτωση βρίσκεται σε μια οντισιόν για ηθοποιούς. Μια περιέργη «πατρική» σχέση θα δημιουργηθεί ανάμεσα στον σκηνοθέτη και στον νεαρό, που θα εξελιχθεί σε αιματοβαμμένο θρίλερ εκδίκησης.


Το Frankenstein-Project θα παρουσιαστεί σ' έναν εγκαταλελειμμένο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, ιδανικό για την trash εικονοποιία του σκηνοθέτη και τις splatter σκηνές της παράστασης.

13-15.11.2015, Εκτός Στέγης

Οur secrets (Τα μυστικά μας)

σκην. Béla Pintér

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter

Ο Bela Pinter γεννήθηκε το 1970 στη Βουδαπέστη. Στα τέλη της δεκαετίας του '80 και τη δεκαετία του '90 συνεργάστηκε ως ηθοποιός με τις πλέον σημαντικές ομάδες της ουγγρικής σκηνής. Το 1998 ίδρυσε τη δική του ομάδα, Pintér Béla és Tarsulata, και έκτοτε γράφει και σκηνοθετεί έργα με βασικά πεδία αναφοράς την Ιστορία της χώρας του (και τις μουσικές και λαογραφικές παραδόσεις της) και οξέα σύγχρονα ζητήματα, συλλογικές νευρώσεις και παθογένειες, που έχουν αφετηρία και βάση στο μεταπολεμικό παρελθόν της Ουγγαρίας.


Στο Our Secrets, δράμα μετ' ασμάτων, ο χρόνος γυρίζει στην, ακόμη κομμουνιστική, Ουγγαρία των '80s. Σε μια αίθουσα χορού παρευρίσκονται ένας αντικαθεστωτικός και ένας χαφιές της μυστικής αστυνομίας. Με ωμό ρεαλισμό, σαρκαστικό χιούμορ αλλά και υπόγειο λυρισμό ο Pinter εκθέτει ζωές ανθρώπων που συνθλίβονται εν μέσω παραδοσιακών τραγουδιών, πεολειχιών, βιασμών ανηλίκων, αλκοόλ και συζητήσεων για το Σιδηρούν Παραπέτασμα. Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους.

14-15.11.2015, Mικρή σκηνή, 21:00

 

Μelodrama

της Eszter Salamon

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter

Κατάγεται από την Ουγγαρία, αλλά ζει και εργάζεται στο Παρίσι και στο Βερολίνο η χορογράφος, χορεύτρια και περφόρμερ Eszter Salamon. Η παράσταση Melodrama που θα δούμε στη Στέγη προέκυψε από μια τυχαία αναζήτηση στο Διαδίκτυο, όταν η Salamon ανακάλυψε μια γυναίκα με το ίδιο όνομα που ζούσε σ' ένα χωριό της Ουγγαρίας. Πρόκειται για μία περφόρμανς-ντοκιμαντέρ, μέσα από την οποία αφηγείται τη ζωή της άγνωστης σαν να ήταν δική της. Η Salamon αναρωτιέται πώς και πόσο καθορίζουν τη ζωή μας η Ιστορία και η μνήμη. Οι αναμνήσεις μας είναι «ερμηνείες» και πόσο στενή μπορεί να είναι η σχέση της επίσημης, μεγάλης Ιστορίας και των μικρών ιστοριών των ανθρώπων; Ερμηνεύει η ίδια.

25-26.11.2015 , Mικρή σκηνή, 21:00

Ιnventory of powerlessness (Απογραφή της ανισχυρότητας)

της Εdit Κaldor

 

Η Edit Kaldor γεννήθηκε στη Βουδαπέστη, αλλά έζησε 10 χρόνια στις ΗΠΑ, όπου σπούδασε αγγλική φιλολογία και θέατρο και δούλεψε ως δραματουργός και video-maker. Έπειτα από μεταπτυχιακές σπουδές στο Άμστερνταμ, όπου ζει και εργάζεται σήμερα, άρχισε να ασχολείται συστηματικά με το θέατρο γράφοντας και σκηνοθετώντας τα δικά της έργα, με μια γλώσσα που αρνείται τους συμβατικούς περιορισμούς [Or Press Escape (2002), New Game (2004), Drama (2005), Point Blank (2007), C' est du chinois (2010), WORK (2011), One Hour (2012)]. Της αρέσει να συνδυάζει μυθοπλαστικά στοιχεία με αληθινά ντοκουμέντα, χρησιμοποιεί ψηφιακά μέσα και συχνά δουλεύει με ανθρώπους που δεν έχουν επαγγελματική σχέση με τη σκηνή.
Το Inventory of Powerlessness (η απόδοση της τελευταίας λέξης του τίτλου με το «ανισχυρότητα» είναι απολύτως προβληματική) είναι ένα ερευνητικό πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2012 και έχει θέμα την κατάσταση των ανίσχυρων. Συμμετέχουν και καταθέτουν την άποψή τους ή την εμπειρία τους άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών και κοινωνικού/οικονομικού υπόβαθρου, προκαλώντας συζήτηση για τις δομές –πολιτικές και κοινωνικο-οικονομικές– που ορίζουν τις ζωές μας με στόχο την αυτοσυνείδηση και τη συναίσθηση της αξίας της αλληλεγγύης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Μέχρι σήμερα έχει παρουσιαστεί στο Άμστερνταμ, στο Πότσναν, στο Βερολίνο και στην Πράγα – το εργαστήριο οδήγησε σε μια παράσταση, στην οποία έλαβαν αυθόρμητα μέρος και μέλη του κοινού. Οι συμμετέχοντες από κάθε πόλη, συμπεριλαμβανομένης της Αθήνας, προσκαλούνται να συμμετάσχουν στο επόμενο θεατρικό πρότζεκτ της Edit Kaldor, τη δικτυακή περφόρμανς Web of Trust (Ιστός Εμπιστοσύνης), με θέμα το επόμενο βήμα: την ανάληψη δράσης για την εξάλειψη της αδικίας. (Η περφόρμανς αυτή θα παρουσιαστεί τον Μάιο του 2016 στη Στέγη, στο πλαίσιο του 3ου Fast Forward Festival).

28-29.11.2015, Αίθουσα χορού

Clouds (Σύννεφα)

σκην. Handa Gote

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter
Φωτογραφία © Tibor Bachraty

Η κολεκτίβα Handa Gote Research & Development από την Πράγα δημιουργήθηκε το 2005. Κινείται στα όρια των παραστατικών και των οπτικών τεχνών, με δουλειές εννοιολογικού χαρακτήρα στην κατεύθυνση του μετα-δραματικού και μετα-θεαματικού θεάτρου. Στις παραστάσεις της η νέα τεχνολογία ανταμώνει με την «αρχαιολογία» των τεχνολογικών μέσων, ενώ οι ιστορίες που έλκουν τους ανθρώπους της ομάδας αφορούν τη μνήμη και τον θάνατο – πράγματα, φαινόμενα, συνήθειες που έχουν ξεχαστεί ή εξαφανιστεί.


Το Clouds αφηγείται την ιστορία της οικογένειας της Veronika Svabova, μέσα από την οποία ξετυλίσσεται η ιστορία μιας ολόκληρης χώρας κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα. Παλιές φωτογραφίες, γράμματα και σημειώματα, μια παλιά συνταγή, συνθέτουν το παράξενο παζλ της μνήμης μέσα από το οποίο προβάλλει επίμονα το ερώτημα: μπορούμε να μάθουμε από τα λάθη μας ή τα λάθη παλαιότερων γενεών; Μπορούν τα λάθη να μας καθορίσουν για μια ζωή;

21-22.11.2015, Mικρή σκηνή, 19:00

Process

Dora Sulzenko Hostova

 

Ένα ντουέτο είναι το Process, που ερμηνεύουν η χορογράφος Dora Sulzenko Hostova και ο καλλιτεχνικός συνεργάτης της Jan Ctvrtnik. Η χορογραφία αποκαλύπτει στο κοινό όλη τη διαδικασία προετοιμασίας μιας παράστασης, με την έρευνα, την επανάληψη και την κούραση που αυτή εμπεριέχει.

25-26.11.2015, Κεντρική σκηνή, 19:00

Magnificat

της Marta Gornicka

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter

Το Magnificat (2011) της Marta Gornicka (που υπογράφει τη σύλληψη, το λιμπρέτο και τη σκηνοθεσία) είναι ένα 50λεπτο μανιφέστο που ερμηνεύει ένα σύνολο γυναικών, σαν Χορός αρχαίας τραγωδίας. Ανατρέποντας τις συνήθεις εικονογραφήσεις της θηλυκότητας, οι γυναίκες μιλούν για τη φύση του φύλου τους και τους κοινωνικούς ρόλους που την (επι-) καθορίζουν. Προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και μέσα από τη σκηνική συλλογικότητά τους, η φωνή και το σώμα τους αντιπαρατίθενται στη γλώσσα ως εργαλείο εξουσίας και χειραγώγησης.

21-22.11.2015, Κεντρική σκηνή, 21:00

Small narration (Μια μικρή αφήγηση)

του Wojtek Ziemilski

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter

Πόσο μπορεί να βαρύνει τη ζωή ενός ανθρώπου η αποκάλυψη ότι ένα στενά συγγενικό του πρόσωπο ήταν χαφιές; Ο Πολωνός Woitek Ziemilski μαθαίνει ξαφνικά ότι ο παππούς του, ένας αξιοσέβαστος πολίτης, ήταν για πολλά χρόνια συνεργάτης της μυστικής αστυνομίας του κομμουνιστικού καθεστώτος. Εν είδει διαχείρισης του σοκ, γράφει (το 2010) ένα κείμενο και στήνει μια παράσταση σε μορφή διάλεξης για τα μυστικά και τα ψέματα που κουβαλάμε, για τις σκηνοθετημένες ταυτότητες και για τη μάταιη (;) προσπάθεια των καλλιτεχνών να διαχειριστούν γεγονότα που ανήκουν σε μια εποχή οριστικά περάσμενη. Ερμηνεύει ο ίδιος.

28-29.11.2015, Μικρή σκηνή, 19:00

Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας του Βίτολντ Γκομπρόβιτς

σκην. Κrzysztof Garbaczewski

Transitions 3: Central Europe στη Στέγη Facebook Twitter
Φωτογραφία © Bartosz Maz

Αν και μόλις 32 χρόνων, ο Κrzysztof Garbaczewski (μαθητής του σπουδαίου σκηνοθέτη Κριστιάν Λούπα) έχει μια πορεία που εντυπωσιάζει: έχει σκηνοθετήσει ήδη 16 παραστάσεις σπουδαίων έργων και λογοτεχνικών κειμένων. Στην Υβόννη, η πριγκίπισσα της Βουργουνδίας (1937), το μοναδικό θεατρικό έργο του ιδιοφυούς (Πολωνού) Βίτολντ Γκομπρόβιτς, ο Garbaczewski επιδιώκει τη σχέση της θεατρικής σκηνής με το κινηματογραφικό πλατό. Η παράσταση (του 2012) ανακαλεί το είδος του ψυχολογικού θρίλερ, με εμφανείς επιρροές από τον Χίτσκοκ – είναι σαν η ιστορία να γυρίζεται και μοντάρεται μπροστά στα μάτια μας, θίγοντας ερωτήματα για τη μνήμη και την Ιστορία πάντα σε σχέση με το πώς συλλαμβάνουμε τον εαυτό μας στον παρόντα χρόνο. 28-29.11.2015, κεντρικη σκηνη, 21:00

Audition for a demonstration (Ακρόαση για μια διαδήλωση)

της Lola Arias


Δεν κατάγεται από την κεντρική Ευρώπη αλλά αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με το προηγούμενο φεστιβάλ Τransitions 2. Η σκηνοθέτις και συγγραφέας Λόλα Αρίας από την Αργεντινή καλεί το κοινό σε μια παράσταση-ακρόαση στην οποία πρωταγωνιστές θα είναι οι ίδιοι οι θεατές. Το ερώτημα που θα κληθούν να απαντήσουν είναι: «Αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω, σε ποιο ιστορικό γεγονός θα θέλατε να βρεθείτε και ποιον ρόλο θα παίζατε; Θα ήσασταν διαδηλωτής, παρατηρητής, αστυνομικός;». Σε κάθε πόλη που παρουσιάζεται (η παγκόσμια πρεμιέρα της Ακρόασης για μια διαδήλωση έγινε τον Νοέμβριο του 2014 στο θέατρο Γκόρκι του Βερολίνου), η μορφή και το περιεχόμενο της παράστασης διαφοροποιούνται, όπως είναι φυσικό, ανάλογα με την ιστορία του κάθε τόπου και τα ειδικά χαρακτηριστικά του. Κεντρικό σημείο αναφοράς στην παρουσίασή της στη Στέγη είναι η εξέγερση του Πολυτεχνείου, 42 χρόνια μετά. Η σύλληψη και η δημιουργία είναι της Lola Arias, η έρευνα και η δραματουργία της ελληνικής εκδοχής του Πρόδρομου Τσινικόρη.

17.11.2015, Κεντρική σκηνή, 18:00

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρομέο Καστελούτσι: «Όπου παρεμβάλλεται το κράτος, δεν υπάρχει χώρος για τον έρωτα. Ο έρωτας είναι εναντίον του κράτους και το κράτος εναντίον του έρωτα».

Θέατρο / Ρομέο Καστελούτσι: «Πάντα κάποιος πολεμά τον έρωτα. Και οι εραστές είναι πάντα τα θύματα»

Ο σπουδαίος Ιταλός σκηνοθέτης, λίγο πριν επιστρέψει στην Αθήνα και στη Στέγη για να παρουσιάσει τη «Βερενίκη» του, μας μίλησε για τον έρωτα, τη γλώσσα και τη μοναξιά, την πολιτική και την ανυπέρβλητη Ιζαμπέλ Ιπέρ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ