Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι

Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
0

Οι πωλήσεις των 80 και πλέον αστυνομικών μυθιστορημάτων και διηγημάτων της, ξεπεράστηκαν μόνο από την Αγία γραφή και τον Σαίξπηρ. Η Αγκάθα Κρίστι, δημιουργός του παγκοσμίου φήμης ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό και της Μις Μαρπλ, είναι η μεγαλύτερη συγγραφέας αστυνομικών όλων των εποχών.

Εκατόν είκοσι πέντε χρόνια από τη γέννηση της Αγκάθα Κρίστι και η Bankside Gallery γιορτάζει τη «βασίλισσα του εγκλήματος» με μια έκθεση, με τίτλο «Ημιτελές πορτρέτο», στην οποία περιλαμβάνονται σπάνιες φωτογραφίες από το αρχείο της οικογένειάς της.

Η Αγκάθα Κρίστι ξεκίνησε να γράφει μυθιστορήματα επειδή απλώς η αδερφή της, της είπε ότι δε μπορεί να το κάνει. Έγραφε στη μπανιέρα, συνήθεια που σταμάτησε όταν άρχισαν να μη της αρέσουν οι μπανιέρες που σχεδίαζαν εκείνη την εποχή.

Στις φωτογραφίες βλέπουμε μια γυναίκα αλλιώτικη από αυτή που έχουμε συνηθίσει στα πορτρέτα που κοσμούν τα εξώφυλλα και τα οπισθόφυλλα των βιβλίων. Αυτές οι εικόνες μεταφέρουν το χιούμορ, την ευφυΐα, τα ταξίδια και την περιπέτεια, και περιλαμβάνουν τις τρυφερές στιγμές με την οικογένεια και  τους φίλους της. Στην έκθεση παρουσιάζεται ακόμα, ένας πίνακας του Όσκαρ Κοκόσκα, του 1969, για τα ογδοηκοστά γενέθλιά της.

Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Η Άγκαθα Κρίστι σε νεαρή ηλικία

Η Αγκάθα Κρίστι ξεκίνησε να γράφει μυθιστορήματα επειδή απλώς η αδερφή της, της είπε ότι δε μπορεί να το κάνει. Έγραφε στη μπανιέρα, συνήθεια που σταμάτησε όταν άρχισαν να μη της αρέσουν οι μπανιέρες που σχεδίαζαν εκείνη την εποχή. Επί σειρά ετών εξέδιδε τρία βιβλία το χρόνο.

Η εξαφάνισή της για 11 ημέρες, το 1926, παρέμεινε για πάντα ένα μεγάλο μυστήριο. Κανείς δε μπόρεσε να δώσει λύση στην μυθιστορηματική της εξαφάνιση. Πάντως η ίδια βρέθηκε σώα και αβλαβής σε ένα ξενοδοχείο στο Harrogate. Το δωμάτιο το είχε κλείσει στο όνομα της ερωμένης του συζύγου της. Ο Άρτσι και η Άγκαθα Κρίστι ήταν από τους πρώτους Βρετανούς σέρφερς. Ο δεύτερος σύζυγος της Κρίστι ήταν ο αρχαιολόγος Μαξ Μαλόουν. Με το απαράμιλλο χιούμορ της είχε δηλώσει ότι μόνο ένας αρχαιολόγος μπορεί να εκτιμήσει μια γυναίκα που γερνάει. Η Αγκάθα Κρίστι είναι η μόνη συγγραφέας, την οποίας ο ήρωας Ηρακλής Πουαρό  νεκρολογήθηκε από τους New York Times.

Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015.

 

Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Η Αγκάθα Κρίστι κάνει σερφ
Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Άγκαθα και Άρτσι Κρίστι
Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Μια σπάνια νεανική φωτογραφία της
Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Όσκαρ Κοκόσκα, Αγκάθα Κρίστι

Το ημιτελές πορτρέτο της Άγκαθα Κρίστι Facebook Twitter
Η νεκρολογία του Ηρακλή Πουαρό, στους Τάιμς

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Βιβλίο / Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Πεθαίνει σαν σήμερα ένα μεγάλο είδωλο της ποπ. Στο βιβλίο «George Michael - Η ζωή του» ο Τζέιμς Γκάβιν δεν μιλάει μόνο για τις κρυφές πτυχές του μεγαλύτερου ειδώλου της ποπ αλλά και για την αδυναμία του να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα, κάτι που μετέτρεψε το πάρτι της ζωής του σε πραγματική τραγωδία.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ