«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή»

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή» Facebook Twitter
Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα σχέδια που θα δώσουν νέα πνοή στον ποταμό του Λος Άντζελες. O Ο David McNew τράβηξε μια σειρά με φωτογραφίες που δείχνουν την ζωή των άστεγων δίπλα στο ποτάμι
0

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή» Facebook Twitter
φωτ: David McNew

 

Κακά παιδιά στην Τίνσελταουν

 

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή». Κάποιος μου είχε πει την ατάκα αυτή πριν από εικοσιπέντε χρόνια, δεν ήταν ακαδημαϊκός ούτε είχε σχέση με  τα μέσα ενημέρωσης. Ήταν μάλλον κάποιο φρικιό του δρόμου ή συγκρατούμενος στη φυλακή. Προφανώς, την άκουσε από κάνα παλιό δίσκο του Μόρταλ Σαλ ή του Λέννυ Μπρους και την πέταγε για δική του. Είναι μια ατάκα με πλούσιο ιστορικό περιεχόμενο και πολλαπλό νόημα. Είναι μια κινηματογραφικού τύπου διαφήμιση για τους ψυλλιασμένους, τους ζορισμένους και τους καταραμένους.

 Υπονοεί ότι το Λος Άντζελες είναι ένα μαγνητικό πεδίο και ότι όλοι οι μετανάστες εκεί είναι ύποπτοι. Υπογραμμίζει την επιθυμία του καθενός να έρθει στο Λος Άντζελες και σας χαρακτηρίζει καιροσκόπους με κρυφή σεξουαλική συμπεριφορά. Πρόκειται για κλισέ και προφητεία. Προλέγει τις σύντομες αισθησιακές απολαύσεις σας και την παρατεταμένη πτώση σας.

 Μπορείτε να ανακαλύψετε ξανά τον εαυτό σας  στον δρόμο. Μπορείτε να υποκριθείτε ότι έχετε επιτύχει την επιθυμητή σας ταυτότητα και να κάνετε την συμπεριφορά σας να μετράει χίλιες φορές την αρχική της αξία. Μπορείτε να ζήσετε σε μία κοινότητα ανθρώπων που ήρθαν στο Λος Άντζελες για να είναι κάτι άλλο και να ζηλεύετε τους λίγους που έβγαλαν  χρήματα και σας θεωρούν χασούρηδες. Μπορείτε να ρίξετε το φταίξιμο στην πόλη που σας μαγνήτισε και να αποφύγετε το θέμα της αποτυχίας σας.


Ο κόσμος θα σας καταλάβει και θα σας συμπαθήσει. Ξέρει ότι το Λος Άντζελες είναι μεγάλο, κακό και όμορφο και έχει την δύναμη να ταπεινώνει. Η δύναμη αυτή είναι σύμφυτη και με μια πρόταση διαφυγής. Όσοι απορρίπτονται από το Λος Άντζελες μπορούν να επικαλούνται την παραπάνω ατάκα χωρίς να προκαλούν τον οίκτο. Η διαφυγή σημαίνει συγχώρεση μέσω του κατεναυσμού και κρατάει το Λος Άντζελες έξω από τον έλεγχο οπουδήποτε. Κι έτσι, αφού υπάρχει η δυνατότητα της διαφυγής, κανείς δεν αμφισβητεί την αρχική του επιθυμία να έρθει στην πόλη.

Εγώ είμαι από το Λος Άντζελες. Οι γονείς μου ήταν αυτοί που μετανάστευσαν και με γλίτωσαν από το εγχείρημα.  Έχω ορισμένες τάσεις μετανάστη του Λ.Α. Μετανάστευσα ανατολικά για να τις υποδυθώ.  Είμαι βέβαιος ότι οι γονείς μου θα καταλάβαιναν την κίνηση.

Απόσπασμα από το «Εγκλήματα κατά Συρροή»- Ρεπορτάζ και ιστορίες από τον υπόκοσμο του Λος Άντζελες του James Ellroy. Εκδόσεις: ΑΓΡΑ. Μετάφραση: Ανδρέας Αποστολίδης

 

________________

Το 25 λεπτό ντοκιμαντέρ Hood Life: A Hip Hop Guided Tour Of Compton.  Η δουλειά του Hodari Sababu είναι να ξεναγεί τους ξένους τουρίστες στις επικίνδυνες περιοχές  του Λος Άντζελες όπως το Compton. Δυο τριαντάχρονοι ραπερς που προσπαθούν να υπογράψουν συμβόλαιο με μεγάλες εταιρείες, τραγουδούν στον δρόμο και μάλλον φαίνεται ότι δεν έχουν καμία ελπίδα. Συνεχίζουν γιατί αρνούνται να δεχτούν την ήττα τους. Η φράση του Ellroy   «Μπορείτε να ρίξετε το φταίξιμο στην πόλη που σας μαγνήτισε και να αποφύγετε το θέμα της αποτυχίας σας.» μοιάζει να γράφτηκε για αυτούς.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Βιβλίο / Τζορτζ Μάικλ: Η ζωή και τα σκοτάδια του σε μια βιογραφία

Πεθαίνει σαν σήμερα ένα μεγάλο είδωλο της ποπ. Στο βιβλίο «George Michael - Η ζωή του» ο Τζέιμς Γκάβιν δεν μιλάει μόνο για τις κρυφές πτυχές του μεγαλύτερου ειδώλου της ποπ αλλά και για την αδυναμία του να αποκαλύψει τη σεξουαλική του ταυτότητα, κάτι που μετέτρεψε το πάρτι της ζωής του σε πραγματική τραγωδία.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Το πίσω ράφι/ Έλενα Χουζούρη «Δυο φορές αθώα»

Το Πίσω Ράφι / Έλενα Χουζούρη: «Δεν ξεχάσαμε απλώς την ταυτότητά μας, την κλοτσήσαμε»

Στο μυθιστόρημά της «Δυο φορές αθώα» η συγγραφέας θέτει το ερώτημα «τι σημαίνει πια πατρίδα», επικεντρώνοντας στην αίσθηση του ξεριζωμού και της ισορροπίας ανάμεσα σε διαφορετικούς κόσμους.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η Θεσσαλονίκη πριν

Βιβλίο / «ΣΑΛΟΝΙΚΗ»: Ένα σπουδαίο βιβλίο για τη Θεσσαλονίκη

Το πρωτότυπο βιβλίο του Γιάννη Καρλόπουλου παρουσιάζει μέσα από 333 καρτ ποστάλ του εικοστού αιώνα –αποτυπώματα επικοινωνίας– την εξέλιξη της φωτογραφίας και της τυπογραφίας από το 1912 μέχρι τα τέλη των ’80s.
M. HULOT
Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Βιβλίο / Η επαναστατική φιλοσοφία του Διογένη, του αυθεντικού Κυνικού

Μια νέα βιογραφία αναζητεί τα ίχνη του Έλληνα φιλοσόφου: κάτι ανάμεσα σε άστεγο και αλήτη, δηλητηριώδη κωμικό και performance artist, επιδείκνυε την περιφρόνησή του για τις συμβάσεις της αστικής τάξης της αρχαίας Αθήνας.
THE LIFO TEAM
Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ