«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή»

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή» Facebook Twitter
Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα σχέδια που θα δώσουν νέα πνοή στον ποταμό του Λος Άντζελες. O Ο David McNew τράβηξε μια σειρά με φωτογραφίες που δείχνουν την ζωή των άστεγων δίπλα στο ποτάμι
0

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή» Facebook Twitter
φωτ: David McNew

 

Κακά παιδιά στην Τίνσελταουν

 

«Λος Άντζελες: έρχεσαι για διακοπές, επιστρέφεις σπίτι σου με αναστολή». Κάποιος μου είχε πει την ατάκα αυτή πριν από εικοσιπέντε χρόνια, δεν ήταν ακαδημαϊκός ούτε είχε σχέση με  τα μέσα ενημέρωσης. Ήταν μάλλον κάποιο φρικιό του δρόμου ή συγκρατούμενος στη φυλακή. Προφανώς, την άκουσε από κάνα παλιό δίσκο του Μόρταλ Σαλ ή του Λέννυ Μπρους και την πέταγε για δική του. Είναι μια ατάκα με πλούσιο ιστορικό περιεχόμενο και πολλαπλό νόημα. Είναι μια κινηματογραφικού τύπου διαφήμιση για τους ψυλλιασμένους, τους ζορισμένους και τους καταραμένους.

 Υπονοεί ότι το Λος Άντζελες είναι ένα μαγνητικό πεδίο και ότι όλοι οι μετανάστες εκεί είναι ύποπτοι. Υπογραμμίζει την επιθυμία του καθενός να έρθει στο Λος Άντζελες και σας χαρακτηρίζει καιροσκόπους με κρυφή σεξουαλική συμπεριφορά. Πρόκειται για κλισέ και προφητεία. Προλέγει τις σύντομες αισθησιακές απολαύσεις σας και την παρατεταμένη πτώση σας.

 Μπορείτε να ανακαλύψετε ξανά τον εαυτό σας  στον δρόμο. Μπορείτε να υποκριθείτε ότι έχετε επιτύχει την επιθυμητή σας ταυτότητα και να κάνετε την συμπεριφορά σας να μετράει χίλιες φορές την αρχική της αξία. Μπορείτε να ζήσετε σε μία κοινότητα ανθρώπων που ήρθαν στο Λος Άντζελες για να είναι κάτι άλλο και να ζηλεύετε τους λίγους που έβγαλαν  χρήματα και σας θεωρούν χασούρηδες. Μπορείτε να ρίξετε το φταίξιμο στην πόλη που σας μαγνήτισε και να αποφύγετε το θέμα της αποτυχίας σας.


Ο κόσμος θα σας καταλάβει και θα σας συμπαθήσει. Ξέρει ότι το Λος Άντζελες είναι μεγάλο, κακό και όμορφο και έχει την δύναμη να ταπεινώνει. Η δύναμη αυτή είναι σύμφυτη και με μια πρόταση διαφυγής. Όσοι απορρίπτονται από το Λος Άντζελες μπορούν να επικαλούνται την παραπάνω ατάκα χωρίς να προκαλούν τον οίκτο. Η διαφυγή σημαίνει συγχώρεση μέσω του κατεναυσμού και κρατάει το Λος Άντζελες έξω από τον έλεγχο οπουδήποτε. Κι έτσι, αφού υπάρχει η δυνατότητα της διαφυγής, κανείς δεν αμφισβητεί την αρχική του επιθυμία να έρθει στην πόλη.

Εγώ είμαι από το Λος Άντζελες. Οι γονείς μου ήταν αυτοί που μετανάστευσαν και με γλίτωσαν από το εγχείρημα.  Έχω ορισμένες τάσεις μετανάστη του Λ.Α. Μετανάστευσα ανατολικά για να τις υποδυθώ.  Είμαι βέβαιος ότι οι γονείς μου θα καταλάβαιναν την κίνηση.

Απόσπασμα από το «Εγκλήματα κατά Συρροή»- Ρεπορτάζ και ιστορίες από τον υπόκοσμο του Λος Άντζελες του James Ellroy. Εκδόσεις: ΑΓΡΑ. Μετάφραση: Ανδρέας Αποστολίδης

 

________________

Το 25 λεπτό ντοκιμαντέρ Hood Life: A Hip Hop Guided Tour Of Compton.  Η δουλειά του Hodari Sababu είναι να ξεναγεί τους ξένους τουρίστες στις επικίνδυνες περιοχές  του Λος Άντζελες όπως το Compton. Δυο τριαντάχρονοι ραπερς που προσπαθούν να υπογράψουν συμβόλαιο με μεγάλες εταιρείες, τραγουδούν στον δρόμο και μάλλον φαίνεται ότι δεν έχουν καμία ελπίδα. Συνεχίζουν γιατί αρνούνται να δεχτούν την ήττα τους. Η φράση του Ellroy   «Μπορείτε να ρίξετε το φταίξιμο στην πόλη που σας μαγνήτισε και να αποφύγετε το θέμα της αποτυχίας σας.» μοιάζει να γράφτηκε για αυτούς.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ