Το μοναδικό κορίτσι στη χαοτική λυκοφωλιά του Rolling Stone

Το μοναδικό κορίτσι στη χαοτική λυκοφωλιά του Rolling Stone Facebook Twitter
0

Οταν η Ρόμπιν Γκριν μπήκε για πρώτη φορά στα γραφεία του Rolling Stone στο Σαν Φρανσίσκο για συνέντευξη προς αναζήτηση εργασίας ήταν 1970, το περιοδικό του Γιαν Βένερ είχε ήδη συμπληρώσει τρία χρόνια χαοτικά συναρπαστικής ύπαρξης ενώ η ίδια είχε κλείσει τα 25 και βολόδερνε στα πέριξ του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϊ ως αιώνια μεταπτυχιακή φοιτήτρια με αφηρημένες συγγραφικές φιλοδοξίες.

Στο περιοδικό το οποίο λειτουργούσε ως άναρχη λυκοφωλιά για μια κλειστή αντροπαρέα συντακτών που κάθε τόσο έσπαγε νέα ρεκόρ στην κλίμακα του τριπτύχου «sex & drugs & rock 'n' roll», είχε πάει με χαμηλές βλέψεις αναζητώντας μια θέση γραμματέως ή βοηθού (γενικώς), αλλά μετά τη συνέντευξη με τον Βένερ έφυγε εξασφαλίζοντας την πρώτη δημοσιογραφική της ανάθεση.

Το μοναδικό κορίτσι στη χαοτική λυκοφωλιά του Rolling Stone Facebook Twitter
Αθώες, ψυχεδελικές εποχές: Η Ρόμπιν δεν παρέλειψε να βιώσει κι εκείνη σε φουλ ένταση το ροκ lifestyle των συναδέλφων της όπως ο Χάντερ Σ. Τόμσον

Η αλήθεια είναι ότι κουβαλούσα πολύ εγωισμό για να παίρνω συνεντεύξεις από άλλους, όσο διάσημοι κι αν ήταν.

Θα ακολουθούσαν κι άλλες με αποτέλεσμα γρήγορα να κατοχυρωθεί στην πιάτσα ως η μοναδική γυναίκα – δημοσιογράφος της πάλαι πότε «βίβλου του ροκ και τους ελευθέριου lifestyle» (αλλά και του είδους της Νέας Δημοσιογραφίας με την επιφανή εξαίρεση της Τζόαν Ντίντιον φυσικά), τίτλο που θα κατείχε για τα επόμενα τρία χρόνια περίπου, διάστημα που καταγράφεται γλαφυρά στο βιβλίο με τα απομνημονεύματά της από εκείνη την «τρελή» εποχή και μόλις κυκλοφόρησε με τον προφανή τίτλο «Το μοναδικό κορίτσι» (The Only Girl).

Μεταξύ των πιο επιφανών ιστοριών, συνεντεύξεων και προφίλ που έκανε για το περιοδικό – συχνά με την συνοδεία της μετέπειτα διάσημης φωτογράφου Άνι Λίμποβιτζ – ήταν ένα μεγάλο ρεπορτάζ στα άδυτα της Marvel Comics, ένα «κυνηγητό» των Grateful Dead σε μία από τις περιοδείες τους και μια μάταιη πλην συναρπαστική απόπειρα συνέντευξης (ή έστω συνεννόησης) με τον εντελώς «καμένο» Ντένις Χόπερ στην έρημο του Νιου Μέξικο.

Συγχρόνως δεν παρέλειψε να βιώσει κι εκείνη σε φουλ ένταση το ροκ lifestyle των συναδέλφων της, στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν «εμβληματικές» (και εμβληματικά χαμένες στη ναρκω-κοσμάρα τους) μορφές της Νέας Δημοσιογραφίας, όπως ο Χάντερ Σ. Τόμσον.

Το μοναδικό κορίτσι στη χαοτική λυκοφωλιά του Rolling Stone Facebook Twitter
Με τον σύζυγό της Μίτσελ Μπέρτζες (επίσης σεναριογράφο και παραγωγό) κρατώντας τα Emmy σεναρίου για τους Sopranos το 2003

Το τέλος ήρθε μάλλον άδοξα αν και όχι εντελώς απροσδόκητα. Ήταν στα μέσα του 1973 όταν αρνήθηκε να παραδώσει ένα μεγάλο στόρι που είχε αναλάβει με θέμα τα παιδιά του δολοφονημένου Ρόμπερτ Κένεντι.

Οι λόγοι ήταν σοβαροί – είχε καταλήξει στο κολεγιακό κρεβάτι («στρώμα νερού» για την ακρίβεια) του Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ και κατά συνέπεια θεώρησε ότι είχε πληγεί σοβαρά η δημοσιογραφική ακεραιότητα του άρθρου – ο Γιαν Βένερ όμως την έβγαλε αμέσως από την ταυτότητα των επίλεκτων συνεργατών του εντύπου.

Για καιρό έμοιαζε χαμένη και χωρίς καμιά διάθεση να επιστρέψει στη δημοσιογραφία. Εκ των υστέρων όμως, η ίδια δηλώνει ευγνώμων γι' αυτή την εξέλιξη. Και δικαίως, αφού η απόλυσή της από το Rolling Stone έγινε η αρχή μιας νέας πορείας που θα την οδηγούσε στο σενάριο τηλεοπτικών σειρών και μάλιστα των πιο έγκριτων από αυτές με αποκορύφωμα τη συμμετοχή της στο γράψιμο των Sopranos, δραστηριότητα για την οποία τιμήθηκε και με το βραβεία Emmy το 2001, το 2003 και το 2004.

«Έτσι κι αλλιώς είχα τελειώσει με τη δημοσιογραφία και με το Rolling Stone» θυμάται σήμερα. «Ακόμα και τώρα δυσκολεύομαι να το παραδεχτώ, αλλά η αλήθεια είναι ότι κουβαλούσα πολύ εγωισμό για να παίρνω συνεντεύξεις από άλλους, όσο διάσημοι κι αν ήταν. Ήθελα ιδανικά τα πάντα – και κυρίως το γράψιμο – να περιστρέφονται γύρω από μένα. Υπήρχε πάντα αυτό το κομμάτι του εαυτού μου που απαιτούσε να είμαι εγώ η σταρ. Ακούγεται φριχτό, αλλά είναι η αλήθεια. Από την άλλη, όσες φορές φαινόταν να συμβαίνει μια τέτοια αναγνώριση, με έπιανε τρόμος. Ειρωνικό, το ξέρω...»

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
10 βιβλία που διαπνέονται από 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Βιβλίο / 10 βιβλία για 10 ελληνικά νησιά και τόπους - από τις Σπέτσες και την Άνδρο ως την Κρήτη και τη Μύκονο

Δεν είναι λίγα τα βιβλία που ξεδίπλωσαν και ενίοτε αποθέωσαν κρυφές ή φανερές μεριές της Ελλάδας και κατέληξαν να γίνουν συνώνυμα συγκεκριμένων τόπων. Από τις ονειρικές, σχεδόν ψυχεδελικές Σπέτσες στον Μάγο του Φόουλς μέχρι τη Μάνη του Φέρμορ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ / Ocean Vuong: «Πίσω από τη βιτρίνα της χιπστεριάς κρύβεται ο φόβος»

Ο Αυτοκράτορας της Χαράς είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα. Ένα μεγάλο μυθιστόρημα με ιστορίες απλών ανθρώπων που τις σχέσεις τους ορίζουν η καλοσύνη και η αλληλεγγύη. Με αφορμή την κυκλοφορία του, ένας από τους πιο ταλαντούχους συγγραφείς της γενιάς του μιλάει για τη λογοτεχνία, τους ήρωές του, την queer ταυτότητα και την κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην Αμερική του Τραμπ σε μια συνέντευξη-ποταμό.
M. HULOT
Η Λυδία Κονιόρδου διαβάζει τον μονόλογο της Λούλας Αναγνωστάκη «Ο oυρανός κατακόκκινος»

Lifo Videos / «Ιδού εγώ»: Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει το «Ουρανός Κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη στο LIFO.gr

O απολογισμός ζωής μιας γυναίκας που βλέπει γύρω της τον κόσμο να διαλύεται, η προσωπική εμπλοκή στη συλλογική μνήμη, μια ποιητική εκδοχή της δυστυχίας που γεννά η σύγχρονη πραγματικότητα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Βιβλίο / Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων: Τόπος συνάντησης για τη λογοτεχνία και τις ιδέες

Με ένα πλούσιο πρόγραμμα με καλεσμένους από 16 χώρες και τιμώμενο πρόσωπο τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο, το φετινό φεστιβάλ σημείωσε τη μεγαλύτερη προσέλευση στην ιστορία του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

The Review / Γιατί μας γοητεύει ακόμα ο «Καβγατζής της Βρέστης»;

Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου, με αφορμή τη νέα έκδοση του έργου του Ζαν Ζενέ, εξετάζουν τους λόγους που μπορεί να μας αφορά ακόμα και σήμερα το θρυλικό βιβλίο του 1945. ― ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 βιβλία που ξεχωρίσαμε για αυτό το καλοκαίρι

Βιβλίο / 100 βιβλία να διαβάσεις κάτω από ένα αρμυρίκι ή στην πόλη με το κλιματιστικό στο φούλ

Κλασική λογοτεχνία, σύγχρονοι συγγραφείς, δοκίμια, ιστορία, αυτοβελτίωση, βιβλία για το «μικρό» να μην είναι όλη την ώρα στο iPad. Kάτι για όλους για να περάσει όμορφα, ήσυχα και ποιοτικά το καλοκαίρι.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Βιβλίο / Η βιογραφία του Μίλαν Κούντερα κυκλοφόρησε μόλις στα ελληνικά

Η Γαλλίδα κριτικός λογοτεχνίας της «Monde», Φλοράνς Νουαβίλ, στο «Μίλαν Κούντερα: Γράψιμο... Τι ιδέα κι αυτή!», αποκαλύπτει καίριες στιγμές και συγγραφικές αλήθειες του καλού της φίλου, αναιρώντας όλες τις κατηγορίες που συνδέονταν με το όνομά του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάουλο Σκoτ

Βιβλίο / Πάουλο Σκoτ: «Στη Βραζιλία ο ρατσισμός είναι παντού, στη λογοτεχνία, στους στίχους της σάμπα»

Πότε ρεαλιστικό, πότε στρατευμένο, πότε αστυνομικής υφής, πότε μια τρελή και ξεκαρδιστική σάτιρα. Οι «Φαινότυποι» του Πάουλο Σκοτ είναι ένα αξιοσημείωτο βιβλίο. Μιλήσαμε με τον Βραζιλιάνο συγγραφέα για τη λογοτεχνία, την κατάσταση στη Βραζιλία και την αξία των λογοτεχνικών βραβείων.
ΒΕΝΑ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ