True Love

True Love Facebook Twitter
0

Είχα εδώ και κάποιο καιρό μια εκκρεμότητα μέσα μου: να καταγράψω με ριζοσπαστικό τρόπο τις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις, μέσα από μια πλοκή αποκλειστικά ερωτικών σχέσεων, περίπου σαν να έγραφα μια ροζ ιστορία. Τα τελευταία τρία χρόνια, αφού κατέληξα στην πλοκή και άρχισα να γράφω το truelove, μια «καθοδηγητική» ιδέα κυριαρχούσε μέσα μου, ένα ξεχασμένο σύνθημα από το Μάη του ‘68: «Όσο περισσότερο κάνω έρωτα τόσο περισσότερο θέλω να επαναστατώ, όσο περισσότερο επαναστατώ τόσο περισσότερο θέλω να κάνω έρωτα».

Είμαι ένας άνθρωπος χωμένος ως το λαιμό στην τεχνολογία του διαδικτύου. Η ανάπτυξη του κοινωνικού web τα τελευταία χρόνια ανέτρεψε τα παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας και επαφών. Το ερωτικό διαχέεται ελεύθερα στην ελευθεριακή κοινωνία του διαδικτύου, κι αυτό, για μένα, έναν άνθρωπο που βασανίζεται μονίμως να αυξήσει τα ποσοστά ελευθερίας που του επιτρέπει η κοινωνία, είναι εξαιρετικό. Όπως και για εκατομμύρια άλλους κατοίκους του κυβερνοχώρου. Σήμερα που περισσότερο από ποτέ ο έρωτας (μαζί και η απόκτηση συντρόφου) πουλιέται και αγοράζεται (και μάλιστα πολύ πιο φτηνά απ' ό,τι παλιότερα), η πραγματικότητα του διαδικτύου αποτελεί ένα εξαιρετικό δοκιμαστήριο, ένα test room για τις αντοχές της απτής πραγματικότητας.

Το truelove γεννήθηκε μέσα από αυτή την ανάγκη: να κατανοήσω εγώ (και μαζί μου ο αναγνώστης) σε ποιο βαθμό η ζωή μας την εποχή του διαδικτύου άλλαξε ως προς την επιλογή του ερωτικού συντρόφου, σε ποιο βαθμό ο έρωτας, μια εξ ορισμού ανατρεπτική πράξη, μπορεί σήμερα να αντισταθεί στην αγριότητα της αγοράς, σε ποιο βαθμό η κονσερβαρισμένη κατανάλωση του τύπου σπίτι-παιδί-αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι πειστική, σε ποιο βαθμό ο έρωτας εξακολουθεί να απελευθερώνει επαναστατικά τις δυνάμεις της ζωής, σε ποιο βαθμό τελικά, η «αληθινή αγάπη» αποτελεί τεχνητή έλλειψη, νεύρωση, ιδεολόγημα ή απλά είδος σε ανεπάρκεια.

Τώρα που το ξαναδιαβάζω, νομίζω πως ναι, κάποιες απαντήσεις τις βρήκα...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ