Η πράξη του ενουχισμού απασχολούσε πάντοτε τον Παπαδημητρίου τόσο στην κυριολεκτική όσο στην μεταφορική της σημασία. Με αφορμή την έκθεση στην γκαλερί The Breeder ο Παπαδημητρίου απηύθυνε πρόσκληση στον κτηνίατρο και εικαστικό Ζήση Παπαζαχαρίου να συνεκθέσουν τα έργα τους.

Ο Άγγελος Παπαδημητρίου παρουσιάζει ένα κόσμο από γλυπτά και εγκαταστάσεις μεγάλων διαστάσων και εμπνέεται από την ιστορία της τέχνης, την ελληνική μυθολόγια αλλά και την σύγχρονη Ελλάδα. Τα έργα του βριχούν από συμβολισμούς, όπως η φιγούρα της Κασσάνδρας που φέρει μία ζώνη με τα αποκεφαλισμένα κεφάλια μεγάλων ανδρών, από τον Δημοσθένη και τον Σωκράτη, μέχρι τον Μπαχ και τον Βάγκνερ. Περίτεχνα γλυπτά από πορσελάνη με σουρεαλιστικές λεπτομέριες θυμίζουν εικονογράφιση μυθιστοριμάτων. Ένα γλυπτό που παραπέμπει σε πύργο και ταυτόχρονα σε μανουάλι, σε μία πιο κοντινή εξέταση αποκαλύπτει τον σκελετό του από μαγειρικά σκεύη, φόρμες για κέηκ, κουτάλια και φλιτζάνια για τσάι. Ένα δεύτερο γλυπτό, φόρος τιμής στην θεά  Άτη, την θεά της πλάνης και του μπερδέματος, φέρει στην κορυφή του μία φιγούρα που κρατάει θριαμβευτικά ένα αποκεφαλισμένο κεφάλι ενώ στην βάση του βρίσκονται δύο νύφες. Με τον ευνουχισμό της μνήμης διαπραγματεύεται ένα γλυπτό-προθήκη  που μοιάζει με παράθυρο με θέα σε μία προκυμαία.

Σε αντίθεση με το έργο του Παπαδημητρίου, τα έργα του Ζήση Παπαζαχαρίου έχουν μία επιστημονική -κλινική χροιά. Οι πρώτες ύλες προέρχονται από την ιδιότητα του Παπαζαχαρίου ως κτηνίατρου. Στο πλαίσια του επαγγέλματός του ο ευνουχισμός κατοικιδίων και μικρών ζώων είναι μία καθημερινότητα. Ο Παπαζαχαρίου συλλέγει τους όρχεις που έχει αποκόψει από αυτά τα ζώα και τους διατηρεί σε μικρά δοχεία με φορμόλη, τα οποία αποτελούν και τον κοινό παρονομαστή των έργων του.

Η σύγκριση του ευνουχισμό ως ιατρική πράξη στο έργο του Παπαζαχαρίου με τον ευνουχισμό του ρομαντισμού που προκύπτει από το έργο του Παπαδημητρίου αποτέλεσε το έναυσμα για την συν-ύπαρξη των δύο καλλιτεχών στην έκθεση CASTRATO.

ΠΟΤΕ22/09/2010 - 13/11/2010
ΠΟΥTHE BREEDER
Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός