Αίθουσα Τέχνης Δεσμός Revisited

Αφιερωματική έκθεση στην γκαλερί Δεσμός

LIFOTEAM 28.1.2017 | 00:00

Το αίτημα για αστικό εκσυγχρονισμό της χώρας επανεμφανίζεται στον 20ο αιώνα μετά την καταστροφή του 1922. Αίτημα για μια ανάπτυξη που θα έπαιρνε υπ' όψιν της αφ'ενός την εξέλιξη των αναπτυγμένων κοινωνιών της δυτικής Ευρώπης, και αφ'ετέρου μια επιλεκτική και κριτική αντιμετώπιση ιστορικών θεσμών και μορφών που δημιουργήθηκαν στην χώρα ή που αυτή οικειοποιήθηκε μέχρι του σημείου να τα θεωρήσει αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς της. Πρόκειται δηλαδή για το αίτημα εκσυγχρονισμού της συλλογικής ταυτότητας και των κοινωνικών θεσμών το οποίο αρνιόταν να στηριχθεί σε ιστορικές ασυνέχειες.

 

Στον 20ο αιώνα, οι κορυφαίες στιγμές έκφρασής του, μέσα από τις τέχνες και την αρχιτεκτονική, ήταν οι δεκαετίες του '30 και κατόπιν του '50 και '60. Στον χώρο των ελληνικών γκαλερί το αίτημα αυτό θα αναδειχτεί από την Αίθουσα Τέχνης Δεσμός. Η γκαλερί Δεσμός ιδρύεται το 1971 από την Έπη Πρωτονοταρίου (1933) και τον Μάνο Παυλίδη (1921 - 2007). Η Πρωτονοταρίου, με αστική καταγωγή από την Σύρα και την Νάξο, ήταν απόφοιτη της ΑΣΚΤ (1957) από το εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη, όπου συνυπήρξε για ένα διάστημα με τους: Κανιάρη, Τσόκλη, Παύλο, Κοντό, Καρά.

 

Ο Δεσμός περισσότερο από γκαλερί υπήρξε ένας εναλλακτικός χώρος (alternative space). Ο βασικά εκσυγχρονιστικός προσανατολισμός του αποδεικνύεται και απ΄ το γεγονός ότι συσπείρωνε την «κοινότητα» γύρω από την θέση ότι η δημιουργία μουσείου σύγχρονης τέχνης είναι υποχρέωση του κράτους.

 

Παρουσιάζονται έργα των: Δημήτρη Αληθεινού,  Δανιήλ, Θόδωρου, Βλάση Κανιάρη, Νίκου Κεσσανλή, Μίμη Κοντού, Άρη Κωνσταντινίδη, Στάθη Λογοθέτη, Μπίας Ντάβου, Ρένας Παπασπύρου, Βασίλη Σκυλάκου, Κώστα Τσόκλη.

 

 

 

ΠΟΤΕ28/01/2017 - 24/03/2017
ΠΟΥΑ.Δ.
Οδηγός Τέχνες & Πολιτισμός