Αρχές του ’60. Είναι η εποχή που ξεπηδάνε στην Αθήνα οι πρώτες πολυκατοικίες και σταδιακά διαμορφώνεται ο ιστός της σύγχρονης πόλης. Είναι η εποχή του ΦΙΞ, του Τάκη Ζενέτου και του θεάτρου του Λυκαβηττού. Είναι όμως και η εποχή που μεσουρανεί το δημιουργικό γραφείο «Κ&Κ Διαφημιστικόν Κέντρον Αθηνών» των Κάραμποττ-Κατζουράκη, το πρώτο που έδωσε μια «εικόνα» στην Ελλάδα μέσω των διαφημιστικών καταχωρίσεων του ΕΟΤ και που σηματοδότησε ουσιαστικά την αρχή της μετεξέλιξης του design από εμπειρική κατάσταση σε νέα τέχνη. Ο ορθός λόγος, ο απόλυτος έλεγχος των εργαλείων και των υλικών, η χρήση του μινιμαλισμού στην επικοινωνιακή στρατηγική, το καθαρό design και η συνειδητή προσήλωση στις αρχές του Μοντερνισμού, χαρακτηρίζουν το αποτέλεσμα του κύκλου εργασιών τους. Οι αφίσες, τα έντυπα τα λογότυπα, τα συνθήματα και οι εικόνες που σχεδίασαν αποτελούν στοιχεία της κοινωνικής ζωής για δεκαετίες και αναγνωρίζονται σαν αναπόσπαστα μέρη του αστικού περιβάλλοντος.
Πολλά έχουν αλλάξει βέβαια από τότε και πολύ νερό έχει κυλήσει στο αυλάκι του εγχώριου design – με την καλή και την κακή έννοια. Παρόλα αυτά, τα λογότυπα και οι καμπάνιες για μεγάλες εταιρείες της εποχής (sportex, ΗΒΗ, ΠΡΟΔΕΡΜ, Κουρτάκη κλπ.) αλλά και μετέπειτα, αποτελούν σήμερα μέρος του συλλογικού ασυνείδητου αλλά και πολιτιστική μας κληρονομιά. Η έκθεση την οποία επιμελείται ο Δημήτρης Αρβανίτης, φιλοδοξεί όχι μόνο να συστήσει ξανά στο κοινό τους δύο διάσημους γραφίστες ή να γνωστοποιήσει τις εικονογραφήσεις της Αγνής Κατζουράκη, αλλά και να θέσει εκ νέου τον προβληματισμό για την οπτική επικοινωνία σε μια πόλη που τελευταία παρουσιάζει μια έντονη ροπή προς τον εκχυδαϊσμό…
ΠΟΤΕ | 30/01/2008 - 27/03/2008 |
ΠΟΥ | ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΤΙΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ |