Ειρήνη Βουρλούμη, Εν Αναμονή
To εσωτερικό κυβερνητικών κτιρίων ως σκηνικό της ελληνικής κρίσης
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα της Ελληνο-Ινδονήσιας φωτογράφου Ειρήνης Βουρλούμη από το ομώνυμο βιβλίο της, το οποίο εκδόθηκε τον Νοέμβριο 2017 από τον αναγνωρισμένο γερμανικό εκδοτικό οίκο Hatje Cantz.
Το εποικοδομητικό αυτό έργο εξερευνά την Αθήνα και τον ρόλο που διαδραματίζει ως σκηνικό της οικονομικής κρίσης. Καθώς η Ελλάδα προχωρά προς την αλλαγή μέσα από αναταραχές και διαδηλώσεις, έχει και μια σιωπηλή ζωή, μια καθημερινή ευθύνη που γίνεται όλο και πιο δύσκολη στην αντιμετώπισή της.
Η Βουρλούμη εξερευνά κυρίως τους εσωτερικούς χώρους κυβερνητικών κτιρίων και σχολείων, θέτοντας το ερώτημα του πώς οι χώροι αυτοί αντανακλούν τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και χαρακτήρα. Μέσα από αυτά τα σκηνικά που δείχνουν τα στοιχεία της Αθήνας και της αθηναϊκής κοινωνίας που ίσως εξαφανίζονται καθώς η Ελλάδα βαδίζει προς την αλλαγή, είτε προς το καλύτερο είτε προς το χειρότερο, η φωτογράφος θέλησε να απαθανατίσει τους χειροπιαστούς ενδοιασμούς και δισταγμούς.
Για τους Αθηναίους και τις Αθηναίες, οι τοποθεσίες που επιλέγει η Βουρλούμη αποτελούν οικείους μικρόκοσμους που τώρα έχουν μετατραπεί σε μια δημόσια σκηνή για την εξαναγκαστική επανα-διαπραγμάτευση της ελληνικής ταυτότητας. Όπως και οι άνθρωποι της Ελλάδας, τα μέρη αυτά υπάρχουν —καθώς υπαινίσσεται και ο τίτλος της έκθεσης— προσμένοντας το μέλλον τους.
Η Βουρλούμη ξεκίνησε την καριέρα της συμμετέχοντας ως φωτογράφος στο Metro των New York Times και τώρα εργάζεται ως ανεξάρτητη φωτογράφος για διάφορες διεθνείς εκδόσεις, εστιάζοντας στις τρέχουσες οικονομικές και προσφυγικές κρίσεις.
Η προσωπική της πρακτική υπερβαίνει το καθαρό ρεπορτάζ και συνδυάζει το ντοκιμαντέρ με μια εννοιολογική προσέγγιση της φωτογραφίας. Ανάμεσα στις εκδόσεις όπου έχει δημοσιευτεί το έργο της Βουρλούμη συγκαταλέγονται οι New York Times, The New Yorker, The Wall Street Journal, Time, Le Monde, Business Week και The Guardian.
ΠΟΤΕ | 03/05/2018 - 27/05/2018 |
ΠΟΥ | ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΤΙΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ |