Με την Εθνική Λυρική Σκηνή και μια από τις δημοφιλέστερες όπερες του Βέρντι, τον «Ναμπούκκο», που θα παρουσιαστεί στις 1, 3, 6 και 8 Ιουνίου, ανοίγει το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο.
Σε αυτήν τη νέα παραγωγή τον επώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσει ο διάσημος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος έχει διαπρέψει ως Ναμπούκκο σε μεγάλες σκηνές σε όλο τον κόσμο, ενώ τη σκηνοθεσία θα υπογράψει, στην πρώτη του συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Λέο Μουσκάτο, από τους δυναμικά ανερχόμενους Ιταλούς σκηνοθέτες της όπερας.
Οι Πάβολ Λίσκα και Κέλλυ Κόππερ, ιδρυτές της βραβευμένης με Όμπι ομάδας Nature Theater of Oklahoma, πραγματεύονται τον μύθο και την παρακαταθήκη του αμερικανικού ονείρου στην παράσταση «Το κυνήγι της ευτυχίας», που θα παιχτεί στην Πειραιώς 260 στις 1, 2, και 3 Ιουνίου.
Το νεοϋορκέζικο Nature Theater of Oklahoma, που δανείζεται το όνομά του από το μυθιστόρημα «Αμερική» του Κάφκα, συνεργάζεται με έξι εκπληκτικούς χορευτές της διεθνώς αναγνωρισμένης σλοβενικής ομάδας EnKnapGroup και δημιουργεί ένα σουρεαλιστικό παραμύθι για τον βίαιο δυτικό επεκτατισμό.
Οι «Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου», που υπέγραψε ο Δημήτρης Κουρτάκης το 2017 στο Φεστιβάλ, επαναλαμβάνονται στην Πειραιώς 260, στις 1-5 Ιουνίου.
Η παράσταση, που ξεχώρισε για τη σπαρακτική ερμηνεία του μπεκετικού λόγου από τον Άρη Σερβετάλη, αναζητά συγγένειες και παραλληλίες με τη σύγχρονη Ελλάδα σε μια μεταιχμιακή και οριακή ισορροπία και συνομιλεί με εικαστικούς όπως οι Bruce Nauman, Vitto Acconci, Terry Fox, Gordon Matta-Clark, Rachel Whiteread κ.ά.
Ο αγαπημένος του κοινού του Φεστιβάλ Ζυλιέν Γκοσλέν, επανέρχεται στις 7 και 8 Ιουνίου, στο Μέγαρο Μουσικής αυτήν τη φορά, με το έργο «1993» του ανερχόμενου Γάλλου συγγραφέα Ωρελιάν Μπελανζέ. Συγγραφέας και σκηνοθέτης αφιερώνουν την παράσταση στις σύγχρονες ευρωπαϊκές μυθολογίες με όχημα τα δύο διασυνοριακά τούνελ που σφράγισαν, με την εμφάνισή τους, το τέλος της χιλιετίας.
Ο διεθνώς καταξιωμένος Βέλγος σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε διασκευάζει για τη σκηνή δύο ταινίες του Μπέργκμαν. Έχοντας μελετήσει σε βάθος την εργογραφία του μεγάλου Σουηδού και με διασκευές άλλων μπεργκμανικών έργων στο ενεργητικό του, στο δίπτυχο «Μετά την πρόβα – Περσόνα», που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής, στις 1-3 Ιουνίου, εξετάζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη φαντασία από την πραγματικότητα, το άρρωστο από το λεγόμενο «φυσιολογικό».
Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου σηκώνει αυλαία το Σάββατο 2 Ιουνίου με το «ADD 2018», μια μεγάλης κλίμακας μουσική ενεργοποίηση του συμπλέγματος της Πειραιώς 260 από τη δημιουργική ομάδα του six d.o.g.s.
Περισσότεροι από 10 παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνες της σύγχρονης χορευτικής μουσικής, πλαισιωμένοι από εξαιρετικούς ομολόγους τους της ακμάζουσας εγχώριας σκηνής, σε τρία διαφορετικά, ειδικά διαμορφωμένα stages, καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα του σημερινού ηλεκτρονικού ήχου μέσα από live και DJ sets.
Εγκαίνια στις 3 Ιουνίου και για την έκθεση «Δωμάτια Μνήμης» που αποτελεί μέρος του αφιερώματος του φετινού φεστιβάλ στη Λούλα Αναγνωστάκη, την κορυφαία θεατρική συγγραφέα που πέθανε τον περασμένο Οκτώβριο.
Στην ατμοσφαιρική αυτή έκθεση - εικαστική εγκατάσταση που επιμελείται η Δήμητρα Κονδυλάκη, θα έχουμε την ευκαιρία, μέσα από ανέκδοτο αρχειακό υλικό, να περιπλανηθούμε στη σχέση της ζωής και του έργου της Αναγνωστάκη και στη διαδρομή της στο ελληνικό μεταπολεμικό θέατρο.
Η εμπνευσμένη παράσταση «Εθνικός Κήπος» του Θοδωρή Γκόνη πάνω στην ιστορία του Εθνικού Κήπου και της βασίλισσας Αμαλίας, που γοήτευσε το κοινό πέρσι, επαναλαμβάνεται με ελεύθερη είσοδο στις 3-6, 11-13 και 17-19 Ιουνίου.
Μια ποιητική διαδρομή με υλικό κείμενα και ντοκουμέντα γύρω από τις μαρμάρινες μορφές των ποιητών και των πολιτικών που ανακαλύπτει ο περιηγητής στον Εθνικό Κήπο, αλλά και των γεωπόνων και των μηχανικών που τον διαμόρφωσαν, με φόντο τη γοητευτική ιστορία της εικοσάχρονης βασίλισσας που τον ονειρεύτηκε και μας τον χάρισε.
Ο «TALOS» του Λευκορώσου χορογράφου Αρκάντι Ζαΐντες θα παρουσιαστεί στην Πειραιώς 260 στις 4-6 Ιουνίου. Το έργο, που έχει τη μορφή της διάλεξης-παράστασης, διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην κίνηση, τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης και το μέλλον των συνόρων και προέκυψε ως αποτέλεσμα της μελέτης του TALOS, ενός προγράμματος ασφαλείας της Ε.Ε. με στόχο την προστασία και παρακολούθηση των ευρωπαϊκών συνόρων. Το όνομα «TALOS» παραπέμπει στον μηχανικό φύλακα της Ευρώπης στην αρχαία ελληνική μυθολογία, Τάλω.
Ο γνωστός τραγουδοποιός Leon of Athens μαζί με την μπάντα του δίνουν μια συναυλία στον Κήπο της Πειραιώς 260, στις 5 Ιουνίου. Οι θεατές θα απολαύσουν διασκευές αγαπημένων κομματιών από την ελληνική και παγκόσμια μουσική σκηνή, αλλά και όλα τα νέα κομμάτια του Leon of Athens από το νέο άλμπουμ του, «Xenos», που κυκλοφορεί από την Minos EMI το 2018.
Μαζί με τον Leon of Athens και το συγκρότημά του, συμπράττει μία dream team γυναικείων φωνών, τις chórεs, που τραγουδούν a cappella. Τις ενορχηστρώσεις της χορωδίας υπογράφει ο συνθέτης Αλέξανδρος Λιβιτσάνος.
Ένα μεγάλο latin πάρτι θα στηθεί στις 6 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 από τους αγαπημένους Apurimac, το γκρουπ που συγκροτούν μουσικοί από την Ελλάδα και τη Λατινική Αμερική.
Μαζί με τη σπουδαία Μεξικανή ερμηνεύτρια Μάρθα Μορελεόν και την τραγουδοποιό Μαρίζα Ρίζου, θα μας ταξιδέψουν από την Βραζιλία στην Κούβα κι από κει στην Κολομβία και την Αργεντινή, με παραδοσιακά όργανα και ποικιλία ηχοχρωμάτων, και με τον δυναμισμό του αφροκουβανικού ρυθμού της Καραϊβικής.
Για μια ολόκληρη μέρα, την Πέμπτη 7 Ιουνίου, η Πειραιώς 260 αφιερώνεται στον χορό και στις εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει. Μια σειρά από δράσεις, «σε πραγματικό χρόνο», με ελεύθερη είσοδο (ανοιχτά μαθήματα, συζητήσεις, προβολές) καταλαμβάνουν ανοιχτούς και κλειστούς χώρους και κορυφώνονται σ' ένα χορευτικό πάρτι.
Καλλιτέχνες και κοινό, μικροί και μεγάλοι, μπορούν ν' ανακαλύψουν πτυχές του χορού που τους ενδιαφέρουν και τους αφορούν. Μια πρόσκληση, και πρόκληση, ανοιχτή σε όλους.
Η Γαλλίδα περφόρμερ Κλοέ Μολιά έρχεται στην Πλατεία Συντάγματος στις 7 Ιουνίου, ως συμμετοχή του Φεστιβάλ στο Athens Pride, και στην Πειραιώς 260 στις 8 Ιουνίου, με ελεύθερη είσοδο.
Τo «Horizon», που εκτελεί η ίδια, είναι μια εντυπωσιακή ακροβατική περφόρμανς που κόβει την ανάσα. Ένας χώρος συμπυκνωμένος σε μια λεπτή ατσάλινη γραμμή που ζητά την αδιάσπαστη προσοχή μας. Η διαδικασία της αιώρησης δημιουργεί ένα σύμπαν αντιθέσεων − το πάνω και το κάτω, η δράση και η ανάπαυση, το ασήμαντο και το τραγικό.
Οι μύες αποκαλύπτονται σε όλη την ευάλωτη φύση τους, την ίδια στιγμή που ξεδιπλώνεται η δύναμή τους. Μέσα από τα θραύσματα, επινοείται ένα νέο κέντρο που αντισταθμίζει τον κατακερματισμό της σύγχρονης καθημερινότητας.
Ο αγαπημένος του κοινού του Φεστιβάλ Ζυλιέν Γκοσλέν, επανέρχεται στις 7 και 8 Ιουνίου, στο Μέγαρο Μουσικής αυτήν τη φορά, με το έργο «1993» του ανερχόμενου Γάλλου συγγραφέα Ωρελιάν Μπελανζέ. Συγγραφέας και σκηνοθέτης αφιερώνουν την παράσταση στις σύγχρονες ευρωπαϊκές μυθολογίες με όχημα τα δύο διασυνοριακά τούνελ που σφράγισαν, με την εμφάνισή τους, το τέλος της χιλιετίας.
Το πρώτο, στα γαλλοελβετικά σύνορα, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Πυρηνικών Ερευνών (CERN), είναι έδρα ενός τεράστιου επιταχυντή σωματιδίων. Το άλλο, κάτω από τη Μάγχη, γεφυρώνει τον θαλάσσιο βραχίονα που χωρίζει την Ευρώπη στα δύο, δημιουργώντας μια συμβολική ήπειρο. Μολονότι τα δύο αυτά τούνελ αρχικά συνδέθηκαν με μια αφήγηση «επιτεύγματος», σήμερα έχουν ταυτιστεί με αδιέξοδα προβλήματα συνεργασίας.
Για περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια, συμβουλευτείτε το site του φεστιβάλ.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0