Η Ελένη Μυλωνά παρουσιάζει μια περφόρμανς γύρω από την έκθεση «Αγαθόφρων, ο άτλας του συλλέκτου»
Το ταξίδι 3.696 σπάνιων τίτλων βιβλίων που οδήγησε στον θάνατο του Κωνσταντίνου Αγαθόφρονα Νικολόπουλου γίνεται αφορμή για μια ευφάνταστη περφόρμανς από την διεθνή εικαστικό
Το Σάββατο 14 Ιουλίου στις 20:45 κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Αγαθόφρων, ο άτλας του συλλέκτου» η Ελένη Μυλωνά θα παρουσιάσει την περφόρμανς με τον ευφάνταστο τίτλο «Βλέπω τη γυναίκα με το μπλε πουλόβερ και την αλογοουρά να επιχειρηματολογεί καταπληκτικά».
Πρόκειται για παρουσίαση μιας ιδιότυπης καλλιτεχνικής έρευνας, όπου μια ομάδα ανάγνωσης από τη Ζυρίχη «συνομιλεί» με τον Αγαθόφρονα.
To 1840 3.696 σπάνιοι τίτλοι βιβλίων τοποθετημένοι πολύ προσεκτικά σε 47 ξύλινα κιβώτια, εγκαταλείπουν τη σοφίτα του έκτου ορόφου της οδού Castillon 12 στο Παρίσι με προορισμό την Πελοπόννησο.
Πρόκειται για το έργο ζωής του Κωνσταντίνου Αγαθόφρονα Νικολόπουλου, ο οποίος, μετά την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, αποφασίζει να δωρίσει στην γενέτειρα του πατέρα του, την Ανδρίτσαινα, μια από τις πιο σπάνιες ιδιωτικές συλλογές της εποχής. Ο ίδιος τραυματίζεται κατά την συσκευασία των κιβωτίων και υποκύπτει από τέτανο, μόνος, στο Παρίσι. Τα βιβλία συνεχίζουν ορφανά το ταξίδι τους με το καράβι.
To 1931, σχεδόν έναν αιώνα μετά, ένας άλλος δεινός συλλέκτης, ο Βάλτερ Μπένγιαμιν, αποσυσκευάζοντας τη βιβλιοθήκη του, εξομολογείται: «Κάθε πάθος συνορεύει με το χάος, όμως το συλλεκτικό πάθος εγγίζει τα όρια του χάους των αναμνήσεων». Παρόμοιες σκέψεις ίσως να είχε κάνει και ο Αγαθόφρων αν είχε φτάσει στην Ανδρίτσαινα και παραλάμβανε τη βιβλιοθήκη του. Νικολόπουλος και Μπένγιαμιν μοιράζονται το ίδιο πάθος.
Με όχημα τις δύο ιστορίες, η δημιουργική πλατφόρμα werkraum φέρνει κοντά επαγγελματίες από την Αθήνα και την Ζυρίχη που δραστηριοποιούνται στους χώρους της αρχιτεκτονικής, του θεάτρου και του βιβλίου και επιχειρεί μαζί τους μια μοναδική βιωματική εγκατάσταση για τους κρυμένους θησαυρούς της γνώσης και το αέναο ταξίδι τους στον χρόνο.
Η Ελένη Μυλωνά «συνομιλεί» με τον Αγαθόφρονα. Στην περφόρμανς διερευνάται η γλώσσα, η κίνηση και ο λόγος, σε σχέση με τη φαντασία, τον χώρο και τον χρόνο.
Η εγκατάσταση «Αγαθόφρων, ο άτλας του συλλέκτη» λειτουργεί στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138 και συνεχίζεται μέχρι τις 29 Ιουλίου. Θεατές και περφόρμερ μοιράζονται τον χώρο της βιωματικής εγκατάστασης. (Ώρες λειτουργίας: Πε & Κυ 10:00 – 18:00 / Πα & Σα 10:00 – 22:00).
Στις 26 Ιουλίου στις 21:30, κατά τη λήξη της έκθεσης, θα παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο μουσικό έργο του συνθέτη Κορνήλιου Σελαμσή σε μια μίνι συναυλία και θα ακολουθήσει κλείσιμο της εγκατάστασης και απολογισμός.
Info
Σάββατο 14 Ιουλίου, 20:45
Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138
Περφόρμανς στο πλαίσιο της βιωματικής εγκατάστασης «Αγαθόφρων, Ο Άτλας του Συλλέκτη»
Διάρκεια της περφόρμανς: 35'
Ελεύθερη Είσοδος