H γκαλερί The Breeder παρουσιάζει την δεύτερη ατομική έκθεση του αμερικάνου καλλιτέχνη Kalup Linzy. Στην έκθεση παρουσιάζεται το όγδοο βίντεο της σειράς Conversations Wit De Churen με τίτλο “Notes From a Limerent” μαζί με φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων από τα γύρισματα του βίντεο. Το βίντεο είναι μία παραγωγή του κέντρου σύγχρονης τέχνης La Conservera της Ισπανίας. Τα έργα που παρουσιάζονται στην γκαλερί ήταν μέρος της αναδρομικής έκθεσης του Kalup Linzy με τίτλο Melodies, Drama, Limerence που έλαβε χώρα στο La Conservera το 2011.
O Linzy δημιουργεί βίντεο-επεισόδια για την σειρά “Conversations Wit De Churen” από το 2003, ως μέρος της πολύπλευρης πρακτικής του που περιλαμβάνει βίντεο, περφόρμανς, μουσική, κολάζ, φωτογραφία και ζωγραφική. Τα σατυρικά σενάρια των βίντεο είναι εμπνευσμένα από σαπουνόπερες, τηλεοπτικές νουβέλες και Χολυγουντιανά μελοδράματα. Είναι γεμάτα καυστικά σχόλια που αφορούν φυλετικά και σεξουαλικά ζητήματα αλλά και τις σχέσεις μέσα στην οικογένεια και το εργασιακό περιβάλλον. Όντας κωμικά και παράλληλα προκλητικά, συνδυάζουν την δραματική ένταση με μία διάτρητη ειρωνία. Το βίντεο “Conversations Wit De Churen VIII: Notes From a Limerent” αποτελεί σταθμό στην πορεία του Linzy καθώς είναι το πρώτο που εμφανίζεται ως ανδρικός χαρακτήρας, εκτός από την συμμετοχή του με αμφίεση drag.
Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια Andrea Gilbert, ο Κalup Lizny με τα βίντεο – έργα του, τα οποία γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, έχοντας πλήρη επίγνωση του ρόλου που παίζουν τα ΜΜΕ στο να πλάθουν κοινωνικές αντιλήψεις, συμπεριφορές και μόδες, θέτει ζητήματα φύλου όπως και φυλετικά ζητήματα. Αναφέρεται στις σαπουνόπερες και τα sitcoms και δημιουργεί υπερβολικά δράματα μικρού μήκους στα οποία προβάλλει τα πολιτικοποιημένα του πορτραίτα. Οι περσόνες που δημιουργεί και που τις περισσότερες φορές ενσαρκώνονται από τον ίδιο, αποτελούν απεικονίσεις της Αφροαμερικάνικης ανατροφής του στο Νότο των Ηνωμένων Πολιτειών (στενές οικογενειακές και εκκλησιαστικές σχέσεις, διάλεκτος, χιούμορ, μουσική) αλλά και των εμπειριών του από τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης. Η Αφροαμερικάνικη μαζί με την «queer» οπτική, κυριαρχούν στη δουλειά του Linzy. Σε αντίθεση με τους ρόλους παρενδυτικών που είναι ήδη γνώριμοι στο ελληνικό κοινό μέσω καλλιτεχνών όπως ο Λάκης Λαζόπουλος π.χ. και που στοχεύουν στην διασκέδαση του ετεροφυλόφιλου κοινού σατιρίζοντας τυποποιημένους χαρακτήρες, ο Linzy χρησιμοποιεί την παρωδία για να υπονομεύσει την κυρίαρχη εξουσία του φύλου και της σεξουαλικότητας, όπως επίσης και να αμφισβητήσει στερεοτυπικά συστήματα. Με υποτυπώδη drag αμφίεση, αποτελούμενη συχνά από μία εμφανώς υπερμεγέθη περούκα που περιβάλει το αξύριστό του πρόσωπο, μεταπηδά με ευκολία από το αρσενικό στο θηλυκό. Παράλληλα αλλάζει και τις φωνές των συμπρωταγωνιστών του (ανδρών και γυναικών οποιασδήποτε φυλής) με τη δικιά του φωνή με την χαρακτηριστική Μαύρη του Νότου προφορά. Και στις δύο περιπτώσεις οι αξίες και οι νόρμες του “λευκού” και της ετεροφυλοφιλικότητας αναδιαρθρώνονται.
ΠΟΤΕ | 12/01/2012 - 25/02/2012 |
ΠΟΥ | THE BREEDER |