Woman Watches Herself Being Looked At
Οπτικοακουστική εγκατάσταση & performance για γυναίκα και expanded πιάνο
Ποια είναι η σχέση της γυναίκας με το πανταχού παρόν αντρικό βλέμμα; Πώς έχει μετεξελιχθεί το βλέμμα αυτό στον κόσμο των smartphones, του Google, των social media και του καθημερινού αγώνα αυτο-εκπομπής και αυτο-προβολής μέσω των εργαλείων αυτών;
Oι Στάθης Αθανασίου | visual artist, Σταύρος Γασπαράτος | συνθέτης, Σεραφίτα Γρηγοριάδου | performer, δημιουργούν μια performance και audio-visual εγκατάσταση ανοιχτή στο κοινό, για το βλέμμα, την υποκειμενικότητά του, τη θέση και τη σχέση θεατή – θεάμενου και την αλληλεπίδρασή τους.
Σε μια αίθουσα, ένα Expanded Piano καταλαμβάνει κεντρική θέση ελέγχοντας κάθε ήχο που ακούγεται, καθώς και τις video προβολές. Το κοινό ελεύθερα κινείται στο χώρο, ενώ σε ένα “κρυφό” δωμάτιο η performer περιμένει κάποιον δίπλα της.
H εγκατάσταση Expanded Piano μετασχηματίζει την ιδέα του “Prepared Piano” που χρησιμοποίησε ο John Cage και άλλοι, οι οποίοι τοποθετούσαν διάφορα αντικείμενα στις χορδές του αλλοιώνοντας τον ήχο του. Στο «Expanded Piano» το ακουστικό πιάνο καλωδιώνεται με μικρόφωνα που τοποθετούνται στο σώμα, τις χορδές και τον μηχανισμό του και με τη βοήθεια υπολογιστή γίνεται ζωντανή επεξεργασία του σήματος των μικροφώνων, ώστε το πιάνο να ενεργοποιεί σειρά από ηχητικά γεγονότα και να επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο το βίντεο της performance.
Όπως το βλέμμα είναι υποκειμενικό και η θέαση μιας δράσης προκαλεί πολλές και ποικίλες αντιδράσεις ανάλογα με το φιλτράρισμα που θα γίνει από τον θεατή, έτσι και το Expanded Piano δημιουργεί πολλαπλές αντιδράσεις για κάθε εισερχόμενο μουσικό ερέθισμα. Με την υποστήριξη του ΝΕΟΝ.
ΠΟΤΕ | 06/10/2017 - 08/10/2017 |
ΠΟΥ | ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ - ΚΤΙΡΙΟ ΟΔΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ |