Ξεκίνησε η έκθεση νέων καλλιτεχνών στο Παλαιό Χρηματιστήριο
Η Εθνική Τράπεζα το πλευρό της σύγχρονης ελληνικής τέχνης
Την Πέμπτη, 1η Ιουνίου, βρεθήκαμε στα εγκαίνια μιας έκθεσης με αφορμή τα 175 χρόνια από την ίδρυση της Εθνικής Τράπεζας. Στον πολύ ιδιαίτερο χώρο του παλαιού Χρηματιστηρίου, στην κάποτε συνώνυμη με αυτό Σοφοκλέους, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά τα νέα εκθέματα που θα συμπληρώσουν και επεκτείνουν χρονικά τη μεγάλη και σπουδαία συλλογή της τράπεζας.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού διαγωνισμού με ασύλληπτα μεγάλη συμμετοχή (οι υποψήφιοι έφτασαν τους 950!), ξεχώρισε και αγόρασε τα έργα 15 εξ αυτών υπό την καλλιτεχνική εποπτεία και ευθύνη των Κατερίνα Γρέγου και Δρ. Όλγα Μεντζαφού-Πολύζου.
Δεν είναι βέβαια τυχαίο και δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω τράπεζα υποστηρίζει τον πολιτισμό και μάλιστα έμπρακτα. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Λεωνίδας Φραγκιαδάκης, η Εθνική Τράπεζα ήταν πάντα κοντά στου νέους καλλιτέχνες. Μάλιστα εύχεται στους σημερινούς νικητές, να είναι αυτοί που θα γράψουν τη δική τους μεγάλη ιστορία, όπως έκαναν οι πρακάτοχοί τους στο παρελθόν. Γιατί, η τράπεζα παραδοσιακά δεν ενίσχυε τόσο τα μεγάλα ονόματα, όσο τους νέους και πολλά υποσχόμενους καλλιτέχνες, βάζοντας ένα στοίχημα κάθε φορά με τον εαυτό του που τελικά κέρδιζε.
Η ιστορία της συλλογής της ξεκινάει από την ίδρυσή της, ήδη από το 1841. Από τότε σταθερά υποστηρίζει έμπρακτα τους έλληνες δημιουργούς, χτίζοντας μια συλλογή με ονόματα που στο διάβα του χρόνου έγραψαν μια τεράστια ιστορία στον ελληνικό πολιτισμό: Παρθένης, Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Μόραλης, Τσαρούχης, Εγγονόπουλος, Λύτρας, Βολωνάκης, Γκύζης και η λίστα δεν σταματάει…
Επιστρέφοντας στο σήμερα, η έκθεση αποτελείται από έργα προερχόμενα από διάφορες εικαστικές τέχνες. Από την κλασική ζωγραφική σε καμβά, μέχρι το ψηφιακό βίντεο, τις ψηφιακές εκτυπώσεις, το κολάζ αλλά και κατασκευές με παραδοσιακά και σύγχρονα υλικά. Οι θεματικές τους εμπνευσμένες κυρίως μέσα από τη σύγχρονη ζωή, το αστικό τοπίο, τις σχέσεις, την υπέρβαση, το νέο, την ανακατασκευή, τη δημιουργία, τη σύνδεση αλλά και τη σύγκρουση. Μια έκθεση φρέσκια, και όπως μας είπε χαρακτηριστικά η Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, κα Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, που παραβρέθηκε στα εγκαίνια, πολλή ενδιαφέρουσα και συνεπής στην προσπάθεια της Τράπεζας να ενισχύει τους νέους καλλιτέχνες.
Πρόκειται για έργα των:
- Αβόρα Έμις, ακρυλικό και λάδι σε καμβά, 75×55 εκ., με τίτλο «Όνειρα μηχανικών διαμερισμάτων» (2016
- Αλαβάνου Λουκίας, μονοκάναλο ψηφιακό βίντεο με ήχο, διάρκειας 5΄, με τίτλο «Geppetto's clocks» (2005).
- Βασμουλάκη Αλέξανδρου, λάδι και ακρυλικό σε καμβά, 150×115 εκ., με τίτλο «Οι φίλοι» (2016).
- Βρατσάνου Μυρτούς, μελάνι σε χαρτί, 70×50 εκ., (3 τμχ.) με τίτλο «My own private psycho» (2016), (τρίπτυχο).
- Ευσταθίου Ειρήνης, λάδι και ακρυλικό σε ξύλο, 20×20 εκ., (5 τμχ.) με τίτλο «We Are Not (Just) an Image on T.V.» (2013).
- Κάττου Λητούς, χαλκός, 100×100×0.6 εκ., (2 τμχ.) με τίτλο «Suns» (2016), (δίπτυχο).
- Κοτρέτσος Γεωργίας, αρχειακή inkjet εκτύπωση, 50×60 εκ. (3 τμχ.), με τίτλο «Being seeing by another is the truth of seeing the other» (2011).
- Κουμιανάκη Χρυσάνθης, ακρυλικό σε ξύλο, σιδεροτυπία σε πανί, 200×100 εκ. (δίπτυχο), με τίτλο «Νυχτερινό τοπίο στον Εθνικό Κήπο» (2012).
- Μπέλλου Ράνιας, μολύβι σε γιαπωνέζικο χρωματιστό χαρτί, 50×70 εκ., με τίτλο «Days of Childhood» (2016).
- Μώρη Πέτρου, ψηφιακή εκτύπωση UV σε μονωτικό λάστιχο, μάρμαρο, ατσάλι, 150×120×40 εκ., με τίτλο «Snake Eater (Illissos)» (2015).
- Πολυχρονίδη Λυσίμαχου, ψηφιακές φωτογραφίες τραβηγμένες σε στερεοσκόπιο, πασπαρτού, ξύλινη κορνίζα, τζάμι, 70×83×3 εκ., με τίτλο «Eye on the money III» (2016).
- Προδρομίδη Θοδωρή, Βίντεο υψηλής ευκρίνειας/ HD video, διάρκειας 7' 40'', με τίτλο «Προς την Τράπεζα του Μέλλοντος» (2013).
- Σπύρου Έφης, λάμπες φθορισμού, ιμάντες πρόσδεσης και συρματόσχοινο, 150×182×2,5 εκ., με τίτλο «Flight and Fight» (2016).
- Στρούζα Στεφανίας-Ανδριανής, μεταξοτυπία σε ύφασμα και κουτί plexiglas, 190×127 εκ., με τίτλο «Medea» (2013).
- Τουλιάτου Ίριδος, collage, μεικτή τεχνική, αρχειακό υλικό, μελάνι, εκτυπώσεις σε διαφάνειες, καθαρό ασήμι, 50×70 εκ. (6 τμχ), με τίτλο «Αίθρια» (2016).
Η Έκθεση θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου 2017 και έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό.